| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Etykieta w biznesie > Narady i spotkania > Co nam dają spotkania biznesowe?

Co nam dają spotkania biznesowe?

W firmach często stajemy przed koniecznością rozwiązania pewnych problemów, czy też podjęcia decyzji. Dzięki dostępowi do różnych środków przekazu, które pozwalają nam na szybki przekaz informacji, często rezygnuje się z „klasycznych” zebrań.

Warto jednak przyjrzeć się, jakie korzyści może przynieść nam spotkanie „na żywo”. Przede wszystkim, spotkania biznesowe zwykle podlegają pewnej formalnej procedurze – odbywają się one w określonym porządku, a ich przebieg zwykle jest protokołowany. Ich głównym celem jest komunikacja, między członkami zespołu. Ale nie tylko.

Podstawową przyczyną, dla której organizuje się spotkania biznesowe jest rozwiązywanie problemów, czy też omówienie postępu prac. W rozbudowanych korporacjach, które zwykle składają się z różnych departamentów i wydziałów, gdzie często trzeba wysłuchać głosu wielu specjalistów z różnych dziedzin, ta forma jest niezwykle skuteczna. Podobnie jest z omówieniem postępu prac nad danym projektem, w realizacji/przygotowaniu którego uczestniczy większa liczba osób. Często powołuje się specjalne komisje, które spotykają się regularnie i zajmują się wybranymi zagadnieniami.

Zobacz: Jak zadbać o koncentrację słuchaczy?

Praca nad istotnymi dla firmy problemami może przebiegać w dwóch formach. Jedną z nich jest wersja sformalizowana polegająca na nadaniu spotkaniu określonego porządku, z uwzględnieniem czasu na ogólną dyskusję nad prezentowanymi zagadnieniami. Innym sposobem jest przeprowadzenie tzw. „burzy mózgów”, czyli bardzo odformalizowanego zebrania, które ma służyć prezentacji twórczych pomysłów i luźnej wymianie zdań na aktualne tematy.

Nie należy jednak sądzić, że spotkania biznesowe służą jedyne jako forum ścierania się poglądów jego uczestników. Bardzo często są wykorzystywane w celu jednoosobowego przekazywania informacji – np. kierownik działu przekazuje w ten sposób informacje swoim podwładnym o konkretnych wydarzeniach, sytuacji finansowej firmy itp.

Polecamy serwis Korespondencja w biznesie

Jednak prócz funkcji komunikacyjnej, zebrania spełniają jeszcze jedną bardzo ważną funkcję – budowania wspólnoty i umacniania jej spójności. Tego typu obrady służą nie tylko wymianie poglądów, doświadczeń, czy też przekazowi informacji, ale także pozwalają uczestniczącym w nim osobom poczuć się częścią firmy. Szansa wypowiedzenia się na dany temat, przedstawienia własnych argumentów, ogólnie mówiąc, zaprezentowania siebie, daje uczestnikom zebrania poczucie, że ich zdanie się liczy, że wpływają w pewien sposób na wygląd i funkcjonowanie własnej firmy. Dzięki temu skuteczniej mogą bronić jej interesów. 

Karolina Zaborska

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Nie należy jednak sądzić, że spotkania biznesowe służą jedyne jako forum ścierania się poglądów jego uczestników.
Nie należy jednak sądzić, że spotkania biznesowe służą jedyne jako forum ścierania się poglądów jego uczestników.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Artur Zych

Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Handlowy BIK Brokers. Absolwent wydziału Zarządzania i Marketingu Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 1992-95 jeden z organizatorów i założycieli sieci restauracji KFC, Pizza Hut i Taco Bell należącej do PepsiCo.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »