REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nie szata zdobi człowieka – a jednak …

Marzena Czarnowska
Twój strój ma mówić o tobie „profesjonalista”, a nie „wyluzowany gość” czy „słodka kokietka”.
Twój strój ma mówić o tobie „profesjonalista”, a nie „wyluzowany gość” czy „słodka kokietka”.

REKLAMA

REKLAMA

Kilka dni temu byłam u mówiona na spotkanie z doradcą finansowym. Spotkanie miało się odbyć z samego rana. Byłam kilka minut przed czasem i musiałam zaczekać na otwarcie biura. Czekając zobaczyłam młodego mężczyznę ubranego w bluzę i dżinsy – patrząc na niego pozazdrościłam mu studenckiego luzu. Jakie było moje zdziwienie, gdy wchodząc do biura zobaczyłam właśnie tego mężczyznę siedzącego za biurkiem. Teraz był ubrany w dobrze skrojony garnitur, jasną koszulę i krawat. Nawet jeśli to chwyt marketingowy to zadziałał – wchodząc na spotkanie zobaczyłam profesjonalistę, któremu nie zawahałam się powierzyć swoich finansów.

Rola stroju w pracy zawodowej

Istnieją pewnie zawody, w których strój nie odgrywa większej roli. W biznesie zapomnij, że ujdzie ci płazem złamanie zasad właściwego stroju. Z powodu niestosownego ubioru niektórzy nie otrzymują awansu, a inni potrzebują dużo więcej czasu by przekonać do siebie innych, albo w ogóle nie zyskują należnego im uznania w oczach innych.

REKLAMA

Zasady, których należy przestrzegać

Twój strój ma mówić o tobie „profesjonalista”, a nie „wyluzowany gość” czy „słodka kokietka”.

Polecamy: Męski ubiór w biznesie

Miej w szafie kilka gotowych zestawów ubrań na różne okazje: codzienny zestaw do pracy, na przyjęcie, na służbową kolację czy obiad.

Dobierając garderobę wzoruj się na najlepszych – zwróć uwagę jak ubierają się twoi przełożeni, jak ubierają się przedstawiciele firm, z którymi współpracujesz. Pamiętaj o adekwatności stroju do zajmowanego stanowiska, regionu i części świata, w której pracujesz.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dopytaj, jak w nowym miejscu pracy rozumiane jest pojęcie „swobodny strój”.

Nie oszczędzaj pieniędzy na ubrania do pracy – wybieraj najlepsze na jakie cię stać, o klasycznym kroju. Nie daj się porwać modzie w zakresie stroju służbowego – klasyka jest zawsze na miejscu, a z modą w miejscu pracy różnie bywa.

Ubrania do pracy nie mogą być za małe, ani za duże – powinny idealnie pasować.

Zadbaj o wygląd butów – jeśli są brudne lub zniszczone zniweczą cały trud włożony w wykreowanie idealnego wizerunku.

Zadbaj o dodatki, nie mogą być kiepskiej jakości. Torebki, zegarki, aktówki, rękawiczki i parasole są równie ważne jak dobrze skrojony garnitur czy kostium.

Zobacz serwis: Przyjęcia i uroczystości

Bądź gotowy na nieprzyjemne niespodzianki

Życie codzienne potrafi zaskakiwać, dlatego lepiej uprzedzać pewne niespodzianki. Golarka elektryczna czy nić dentystyczna schowana w szufladzie biurka może okazać się czasem pomocna. Podobnie jak dodatkowa para pończoch czy pilniczek do paznokci.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA