| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia kampanii promocyjnej

Najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia kampanii promocyjnej

Decyzja o samodzielnej realizacji kampanii promocyjnej w wyszukiwarkach przez firmy, często kończy się niepowodzeniem i rozczarowaniem z osiągniętych wyników opracowanej reklamy. Zazwyczaj związane jest z brakiem odpowiedniej wiedzy i doświadczenia w realizacji tego typu promocji. Nie oznacza to jednak, że dobrze przygotowania kampania nie przyniosłaby oczekiwanych rezultatów.

Do najczęściej popełnianych błędów podczas przygotowywania promocji linków sponsorowanych należą:

1. Brak strategii dla kampanii promocyjnej
Uruchomianie kampanii bez żadnego planu działania jest jednoznaczne ze straceniem czasu i pieniędzy. 

2. Brak wiedzy terminologicznej dotyczącej podstawowych wskaźników
Nieznajomość podstawowych wskaźników skuteczności kampanii takich jak CTR, Wynik Jakości, ROI, czy współczynnik konwersji i brak umiejętności wyciągnięcia odpowiednich wniosków, prowadzi do utraty podstawowych korzyści z prowadzonych działań, w postaci wyższej efektywności promocji oraz mniejszych kosztów za klikniecie.

3. Błędna konfiguracja kampanii - Wyniki wyszukiwania a Sieć Partnerska
Bardzo ważną rzeczą jest oddzielne przygotowanie konfiguracji dla kampanii prowadzonej w wyszukiwarce Google i w Sieci Partnerskiej. Trzeba pamiętać, że słowa kluczowe wybrane dla wyszukiwarki są słowami, po wpisaniu których będzie wyświetlić się reklama. Natomiast w przypadku sieci kontekstowej, słowa kluczowe mają na celu hasłowe opisanie stron, na których chcemy, aby zostały wyświetlone nasze reklamy. 

4. Błędna konfiguracja kampanii - nieumiejętne połączenie trzech elementów- słów kluczowych, treści reklam i stron docelowych
Przystępując do konfiguracji kampanii należy zwrócić uwagę na trafność doboru słów kluczowych, treści reklam i zawartości stron docelowych. Tak, aby najistotniejsze słowa kluczowe pojawiły się w treści linku sponsorowanego, a nasza reklama była zapowiedzą tego, co użytkownik znajdzie na stronie, na którą zostanie przekierowany po kliknięciu w reklamę.

Polecamy: Wykorzystywanie zdjęć na stronach internetowych

5. Rozbudowane grupy reklam
Grupy słów kluczowych nie powinny być szeroko rozbudowane. Każda z grup powinna zawierać listę słów kluczowych podobnych do siebie pod względem pisowni, a nie znaczenia. Zbudowanie grupy ze skrajnie odmiennymi słowami wpłynie na obniżenie Wyniku Jakości kampanii. Przyczyni się to do spadku pozycji reklamy w wynikach wyszukiwania.

6. Zbyt ogólne słowa kluczowe
Należy pamiętać, że ze względu na większą konkurencyjność ogólne słowa są zawsze droższe. Grupa fraz kluczowych powinna zawierać słowa ściśle związane z tematem działalności reklamującej się firmy.

7. Nagminne stosowanie szerokiego dopasowania
Stosowanie tylko szerokiego dopasowania będzie z pewnością generowało dużo niepotrzebnych wyświetleń, nieplanowanych dla realizowanej promocji. Przełoży się to bezpośrednio na obniżenie wskaźnika skuteczności kampanii – CTR i na wzrost stawki za kliknięcie.

reklama

Eksperci:

Monika Jaranowska

Specjalista do spraw kampanii linków sponsorowanych

Sembox

Agencja search engine marketing

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Tworzenie kampanii promocyjnej - najczęściej popełniane błędy
Tworzenie kampanii promocyjnej - najczęściej popełniane błędy

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Adwokacka AKS

Kancelaria zajmuje się prowadzeniem spraw zarówno klientów indywidualnych, jak i korporacyjnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »