| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Programy dla firm > Jak chronić firmę przed phisingiem?

Jak chronić firmę przed phisingiem?

Phising, to wyłudzanie poufnych informacji osobistych, lub podszywanie się pod osobę lub instytucję uprawnioną do otrzymania takich danych. Wraz z rozwojem Internetu ta metoda stała się prawdziwą plagą. Aby ochronić konta należące do firmy i pracowników należy zachować szczególne środki ostrożności.

1. Po pierwsze powinniśmy upewnić się, czy połączenie z bankiem jest zabezpieczone. Zazwyczaj są to połączenia szyfrowane https://.

2. Przestępcy tworzą adresy internetowe łudząco podobne do tych autentycznych (zmieniona jedna litera, przestawiony szyk itd.) Należy więc dobrze znać adres swojego banku i sprawdzić go po wprowadzeniu.

3. Jeśli łączymy się z bankiem w miejscu publicznym, nie powinniśmy odchodzić od komputera bez wcześniejszego wylogowania.

4. Pamiętajmy również aby nigdzie nie zapisywać PIN-u do karty, ani internetowych haseł bankowych.

5. Błąd jaki popełnia większość internautów to stosowanie tych samych haseł w wielu serwisach i portalach www. Jest to niebezpieczne gdyż niewiele z nich posiada równie skuteczne zabezpieczenia co banki.

6. Hakerzy coraz częściej korzystają z popularności sieci p2p takich jak torrent i sami wrzucają na nie poszukiwane tytuły. Pliki najczęściej zainfekowane są trojanami lub programami typu keylogger (które rejestrują wszystko co zapiszemy na klawiaturze). Należy więc korzystać wyłącznie z legalnego oprogramowania, i częstych aktualizacji.

7. Nie wolno udostępniać osobom trzecim swoich danych tj. loginy, numery klienta, identyfikatory, hasła, kody jednorazowe. Dotyczy to zarówno Internetu jak i rozmowy telefonicznej. Pracownik banku nigdy nie poprosi nas o PIN lub kod ze zdrapki.

8. Dla zachowania bezpieczeństwa najlepiej jest łączyć się ze stronami banków tylko i wyłącznie z komputerów domowych, lub prywatnych.

9. Największym zagrożeniem w ostatnich latach są fałszywe strony WWW i komunikaty mailowe. Nie wolno odpowiadać na takie wiadomości, które zawierają prośbę o zweryfikowanie danych osobowych, informacje o numerze konta czy krótkim kodzie (mieści się na odwrocie karty kredytowej), czy listę kodów transakcyjnych.

10. Mimo zachowania ostrożności warto co jakiś czas sprawdzać wyciąg z rachunku i sprawdzić czy nie zostały zaksięgowane jakieś podejrzane transakcje. 

Porady, triki i tutoriale  (Windows XP, Vista, MS Office,) - czytaj na komputer.wieszjak.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Kosy

Ekspert, trener, konsultant, wykładowca uniwersytecki. Absolwent Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów doktoranckich w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej. Doradztwem w zarządzaniu zasobami ludzkimi zajmuje się od ponad 15 lat, realizując różnorodne projekty z zakresu HR. Ma za sobą długoletnie doświadczenie zdobyte w międzynarodowych firmach doradczych: Capgemini Ernst & Young, SHL Ireland, Hudson Global Resources, PWC. Zrealizował różnorodne projekty dla wiodących organizacji działających w Polsce, Irlandii, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii (m.in. Accenture, Aer Rianta, AIB, Bank of Ireland, Dairygold, Lafarge, Oriflame, Sulzer, Ulster Bank). Autor artykułów publikowanych w Serwis HR, Personel i Zarządzanie oraz Rzeczpospolitej, a także pozycji naukowych i książkowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »