| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Programy dla firm > Jak chronić firmę przed phisingiem?

Jak chronić firmę przed phisingiem?

Phising, to wyłudzanie poufnych informacji osobistych, lub podszywanie się pod osobę lub instytucję uprawnioną do otrzymania takich danych. Wraz z rozwojem Internetu ta metoda stała się prawdziwą plagą. Aby ochronić konta należące do firmy i pracowników należy zachować szczególne środki ostrożności.

1. Po pierwsze powinniśmy upewnić się, czy połączenie z bankiem jest zabezpieczone. Zazwyczaj są to połączenia szyfrowane https://.

2. Przestępcy tworzą adresy internetowe łudząco podobne do tych autentycznych (zmieniona jedna litera, przestawiony szyk itd.) Należy więc dobrze znać adres swojego banku i sprawdzić go po wprowadzeniu.

3. Jeśli łączymy się z bankiem w miejscu publicznym, nie powinniśmy odchodzić od komputera bez wcześniejszego wylogowania.

4. Pamiętajmy również aby nigdzie nie zapisywać PIN-u do karty, ani internetowych haseł bankowych.

5. Błąd jaki popełnia większość internautów to stosowanie tych samych haseł w wielu serwisach i portalach www. Jest to niebezpieczne gdyż niewiele z nich posiada równie skuteczne zabezpieczenia co banki.

6. Hakerzy coraz częściej korzystają z popularności sieci p2p takich jak torrent i sami wrzucają na nie poszukiwane tytuły. Pliki najczęściej zainfekowane są trojanami lub programami typu keylogger (które rejestrują wszystko co zapiszemy na klawiaturze). Należy więc korzystać wyłącznie z legalnego oprogramowania, i częstych aktualizacji.

7. Nie wolno udostępniać osobom trzecim swoich danych tj. loginy, numery klienta, identyfikatory, hasła, kody jednorazowe. Dotyczy to zarówno Internetu jak i rozmowy telefonicznej. Pracownik banku nigdy nie poprosi nas o PIN lub kod ze zdrapki.

8. Dla zachowania bezpieczeństwa najlepiej jest łączyć się ze stronami banków tylko i wyłącznie z komputerów domowych, lub prywatnych.

9. Największym zagrożeniem w ostatnich latach są fałszywe strony WWW i komunikaty mailowe. Nie wolno odpowiadać na takie wiadomości, które zawierają prośbę o zweryfikowanie danych osobowych, informacje o numerze konta czy krótkim kodzie (mieści się na odwrocie karty kredytowej), czy listę kodów transakcyjnych.

10. Mimo zachowania ostrożności warto co jakiś czas sprawdzać wyciąg z rachunku i sprawdzić czy nie zostały zaksięgowane jakieś podejrzane transakcje. 

Porady, triki i tutoriale  (Windows XP, Vista, MS Office,) - czytaj na komputer.wieszjak.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Dr Irena Kamińska-Radomska

Trener etykiety biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »