| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Blog firmowy > Mobilny Internet – poznajmy go bliżej

Mobilny Internet – poznajmy go bliżej

Ostatnio temat mobilnego Internetu przewija się niemal wszędzie – w radiu, telewizji i oczywiście Internecie tradycyjnym. Dla wielu osób jednak pojęcie to nadal jest dość obce. Co więc kryje się pod pojęciem „Mobilny Internet? Poznajmy najważniejsze tajniki techniczne i użytkowe mobilnego Internetu.

Zacznijmy może od samej definicji Mobilnego Internetu:

Mobilny Internet to specjalnie przygotowane treści, zoptymalizowane pod kątem przeglądania i użytkowania na urządzeniach mobilnych takich jak: telefony komórkowe, iPady, iPody, tablety czy palmtopy. Wszystkie te urządzenia podczas połączenia z Internetem mogą otrzymywać tzw. kontent mobilny, czyli lżejsze wersje serwisów informacyjnych, czy aplikacje specjalnie przygotowane pod kątem tychże urządzeń.

Najważniejszą cechą charakterystyczną mobilnego Internetu jest automatyczne rozpoznanie urządzenia i dynamiczne dopasowanie treści do wielkości ekranu konkretnego urządzenia. Proces ten odbywa się niezależnie od formy połączenia z globalną siecią – poprzez GSM czy też WiFi. Teraz postarajmy się obalić pewien mit, który dość mocno zakorzenił się w głowach niektórych osób.

Polecamy: Vishing – nowa forma kradzieży poufnych danych

Wielu operatorów szumnie chwali się posiadaniem w swojej ofercie mobilnego Internetu. Tak naprawdę jest to połączenie modemu z notebookiem lub netbookiem, które niewiele ma wspólnego z prawdziwym Internetem mobilnym. Pamiętajmy, że jest to jedynie mobilny dostęp do Internetu, a to dwa różne pojęcia. Przeglądanie treści w Internecie korzystając z modemu i notebooka jest tożsame z tym, co możemy przeglądać na biurku przy komputerze podłączonym do Internetu za pomocą kabla.

Warto również wspomnieć o reklamie w mobilnym Internecie, która znacząco różni się od jej odpowiednika w Internecie tradycyjnym. Jak wiemy, reklama w mobilnym Internecie polega na wykorzystaniu powierzchni w serwisach i aplikacjach mobilnych do emisji reklam. W przypadku reklamy w aplikacjach mobilnych, jest ona widoczna w momencie, gdy dana aplikacja łączy się z siecią na przykład w celu aktualizacji oprogramowania lub treści. Reklama nie jest zapisana w aplikacji na stałe, co daje możliwość zmiany wyświetlanego obrazu lub treści. Za każdym razem, korzystając z aplikacji np. serwisu społecznościowego, użytkownik może zobaczyć inny przekaz reklamowy.

Warto zobaczyć: Wideo- i telekonferencja – poznajmy tajniki obu rozwiązań

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Ewelina Krzysztofik

Dyrektor zarządzający 2Sisters PR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »