| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Blog firmowy > Mobilny Internet – poznajmy go bliżej

Mobilny Internet – poznajmy go bliżej

Ostatnio temat mobilnego Internetu przewija się niemal wszędzie – w radiu, telewizji i oczywiście Internecie tradycyjnym. Dla wielu osób jednak pojęcie to nadal jest dość obce. Co więc kryje się pod pojęciem „Mobilny Internet? Poznajmy najważniejsze tajniki techniczne i użytkowe mobilnego Internetu.

Zacznijmy może od samej definicji Mobilnego Internetu:

Mobilny Internet to specjalnie przygotowane treści, zoptymalizowane pod kątem przeglądania i użytkowania na urządzeniach mobilnych takich jak: telefony komórkowe, iPady, iPody, tablety czy palmtopy. Wszystkie te urządzenia podczas połączenia z Internetem mogą otrzymywać tzw. kontent mobilny, czyli lżejsze wersje serwisów informacyjnych, czy aplikacje specjalnie przygotowane pod kątem tychże urządzeń.

Najważniejszą cechą charakterystyczną mobilnego Internetu jest automatyczne rozpoznanie urządzenia i dynamiczne dopasowanie treści do wielkości ekranu konkretnego urządzenia. Proces ten odbywa się niezależnie od formy połączenia z globalną siecią – poprzez GSM czy też WiFi. Teraz postarajmy się obalić pewien mit, który dość mocno zakorzenił się w głowach niektórych osób.

Polecamy: Vishing – nowa forma kradzieży poufnych danych

Wielu operatorów szumnie chwali się posiadaniem w swojej ofercie mobilnego Internetu. Tak naprawdę jest to połączenie modemu z notebookiem lub netbookiem, które niewiele ma wspólnego z prawdziwym Internetem mobilnym. Pamiętajmy, że jest to jedynie mobilny dostęp do Internetu, a to dwa różne pojęcia. Przeglądanie treści w Internecie korzystając z modemu i notebooka jest tożsame z tym, co możemy przeglądać na biurku przy komputerze podłączonym do Internetu za pomocą kabla.

Warto również wspomnieć o reklamie w mobilnym Internecie, która znacząco różni się od jej odpowiednika w Internecie tradycyjnym. Jak wiemy, reklama w mobilnym Internecie polega na wykorzystaniu powierzchni w serwisach i aplikacjach mobilnych do emisji reklam. W przypadku reklamy w aplikacjach mobilnych, jest ona widoczna w momencie, gdy dana aplikacja łączy się z siecią na przykład w celu aktualizacji oprogramowania lub treści. Reklama nie jest zapisana w aplikacji na stałe, co daje możliwość zmiany wyświetlanego obrazu lub treści. Za każdym razem, korzystając z aplikacji np. serwisu społecznościowego, użytkownik może zobaczyć inny przekaz reklamowy.

Warto zobaczyć: Wideo- i telekonferencja – poznajmy tajniki obu rozwiązań

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Błotnicki

Of Counsel jednej z warszawskich kancelarii prawniczych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »