REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pomysł na biznes - gabinet odnowy biologicznej

Zbigniew Żukowski
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W Polsce działa ponad 10 tys. gabinetów odnowy biologicznej, które łączą funkcje kosmetyczne z gimnastyką i poprawą kondycji. Klientami są nie tylko kobiety, ale i mężczyźni, a zapotrzebowanie na usługi systematycznie rośnie.

Fachowcy twierdzą, że z reguły szanse na odniesienie sukcesu mają salony położone w dużych miastach, centrach handlowych i biurowcach, gdzie klienci chętnie korzystają z usług masażystek czy solarium. Dobrym miejscem na taki biznes są też osiedla zamieszkiwane przez młode rodziny, dla których wygląd i samopoczucie są ważne. W górskich lub nadmorskich kurortach można założyć gabinet typu SPA, z fachową obsługą, bogato wyposażony w urządzenia, najlepiej z hotelem na miejscu. Ale na to trzeba już milionów złotych.

REKLAMA

Centra są drogie

REKLAMA

Salony w miastach też nie są tanie. Jeśli chcemy, aby nasz gabinet oferował pewien wybór zabiegów, to musimy zainwestować w różnego rodzaju urządzenia. Jeśli planujemy założyć niewielki salon, to wystarczą dwie osoby obsługi, ale taki salon siłą rzeczy obsłuży mniejszą liczbę klientów i zaoferuje skromniejszy zakres usług. Jego koszt to ok. 70-100 tys. zł.

Koszt dużego i dobrego gabinetu to wydatek rzędu 250-300 tys. zł. Powinien mieć powierzchnię co najmniej 100-150 mkw. Przepisy sanitarne wyraźnie bowiem mówią, że poszczególnie pomieszczenia muszą być wydzielone. Oddzielna szatnia, poczekalnia dla klientów, pokoje zabiegowe z klimatyzacją. Musi być także osobny miejsce na preparaty kosmetyczne i lecznicze, na odpadki, toaletę. Wynajęcie takiej powierzchni w dobrym punkcie miasta sporo kosztuje.

- Jak zwykle wiele zależy od lokalizacji. Za powierzchnię w granicach ok. 100-150 mkw. trzeba zapłacić między 35 a 60 euro za mkw. miesięcznie w Warszawie. W Krakowie, Poznaniu czy Wrocławiu to wydatek 35-40 euro, w Gdańsku 30-40 euro - mówi Agnieszka Olszewska z działu powierzchni handlowych w firmie Cushman & Wakefield.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprzęt wielofunkcyjny

REKLAMA

Jeśli chcemy, by nasz salon oferował szeroki wachlarz zabiegów, to będziemy musieli zainwestować w różnego rodzaju urządzenia. Wybór na rynku jest ogromny, ale na początek wskazane są, zdaniem doświadczonych kosmetologów, urządzenia wielofunkcyjne, które dają możliwość wykonania wielu zabiegów. Dalsze zakupy powinny jednak być już uzależnione od tego, jakie zabiegi będą preferować klienci.

- Do gabinetów odnowy biologicznej i kosmetycznych najczęściej kupowane są kombajny kosmetyczne, ultradźwiękowe urządzenia do kuracji odmładzającej, fotele elektryczne, urządzenia do mikrodermobrazji, czyli do złuszczania naskórka i leczenia blizn i rozstępów, fotele pedicure-spa. Kwota, jaką musi wydać średniej wielkości gabinet kosmetyczny (ok. 150 mkw.), aby był odpowiednio zaopatrzony, waha się od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Wszystko zależy, od jakiego producenta zakupimy wyroby. Czy są to np. urządzenia produkcji polskiej lub azjatyckiej czy też wytwarzane we Włoszech, Niemczech, we Francji lub w USA. Kwota ta diametralnie zmienia się przy zakupie takich urządzeń, jak solarium czy IPL - czyli urządzenie do laserowej depilacji. Przy zakupie najlepiej zwrócić uwagę na producenta: czy jest znany, na wykończenie urządzenia, jego estetykę, która mówi sporo o jakości - podkreśla Szymon Gwóźdź z firmy Intersun z Katowic, która od 1996 roku zaopatruje renomowane gabinety kosmetyczne i SPA w całym kraju w nowoczesne urządzenia.

Fachowy personel

Dobry kosmetolog powinien umieć dobrać produkt pielęgnacyjny do skóry na podstawie jej charakterystyki i oceny składu produktu. Powinien wiedzieć, jakie zabiegi będą najkorzystniejsze. Zawodowa etyka wymaga umiejętności odróżniania skóry chorej od zdrowej i wiedzy, jakie czynności i substancje są dozwolone w wypadku problemów dermatologicznych. W razie wątpliwości ma obowiązek odesłać do lekarza specjalisty.

- Warto więc mieć w gabinecie osoby, które nie tylko dobrze wykonują swoją pracę, ale także doradzą i podpowiedzą klientom, jak dbać o urodę i kondycję. Tacy pracownicy powinni być osobami komunikatywnymi i taktownymi oraz doskonale wyszkolonymi. Fachowy personel pomaga zdobyć zaufanie klientów, którzy będą chcieli wracać do naszego salonu. Często uczestniczę w dwudniowych szkoleniach w Niemczech, gdzie poznaję nowe techniki i urządzenia, a potem wiedzę przekazuję współpracownikom. Wyszkoliłam już 30 osób - mówi Bożena Maciejewska, właścicielka firmy BMK Gabinet Odnowy Biologicznej Zdrowie i Uroda z Poznania.

Na początku działalności Bożena Maciejewska dbała o promocję swoich usług.

- Teraz już nie muszę tego robić, a grono stałych klientów oceniam na ok. 70-80 osób. W gabinet zainwestowałam już ok. 1 mln zł - dodaje Bożena Maciejewska.

PODSTAWOWE WYMAGANIA

Osoba prowadząca gabinet nie musi być z zawodu kosmetologiem, ale personel musi być przeszkolony. Należy zarejestrować działalność gospodarczą i koniecznie wykupić ubezpieczenie OC. W rozporządzeniu ministra zdrowia z 17 lutego 2004 r. można znaleźć szczegółowe wymagania sanitarne, jakim powinny odpowiadać zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, tatuażu i odnowy biologicznej (Dz.U. z 2004 r. nr 31, poz. 273).

PRZYKŁADOWE WYPOSAŻENIE GABINETU

• Zestaw Pedicure/Manicure/3 - 2,2 tys. zł

• Fotel kosmetyczny Interwell Cosmetics - 3,7 tys. zł

• Fotel pedicure-spa De Lux - 10,7 tys. zł

• Solarium UW-iBED - 59,4 tys. zł

• Kapsuła kosmetyczna spa NeoQi-Mediq - 54,7 tys. zł

• Wanna rehabilitacyjna Orion - 20,6 tys. zł

• Leżanka do masażu Interwell SPA - 2,9 tys. zł

• Rower Upright do ćwiczeń w pozycji stojącej - 7,6 tys. zł

• Bieżnia T5 (3 programy) - 16,9 tys. zł

• Zestaw 32 kamieni podgrzewanych - 1,2 tys. zł

• Podgrzewacz 18Q - 410 zł

• Minibasen 351 Performance (3 osoby, 27 dysz) - 30 tys. zł

• Krzesło z oparciem Special - 1190 zł

• Taboret Easy - 629 zł

Gabinet odnowy biologicznej - zestawienie kosztów

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Fot. Andrzej Szozda

Zdaniem Bożeny Maciejewskiej, właścicielki firmy BMK, fachowy personel pomaga zdobyć zaufanie klientów, którzy będą chcieli wracać do naszego salonu

ZBIGNIEW ŻUKOWSKI

zbigniew.zukowski@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA