REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koszty firmy prowadzonej w inkubatorze przedsiębiorczości to tylko 200 zł miesięcznie

Wojciech Iwaniuk
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W ramach tej opłaty akademickie inkubatory przedsiębiorczości prowadzą rozliczeniach księgowe i finansowe każdej firmy oraz udzielają pomocy prawnej. Dodatkowo fundacja zapewnia swoim beneficjentom dostęp do urządzonego i wyposażonego biura.

Wielu młodych ludzi mimo chęci i pomysłu na własny biznes nie decyduje się otworzyć swojej firmy. Jak mówią młodzi przedsiębiorcy, główne bariery, które blokują ich przed podjęciem tej decyzji, to wysokie koszty działalności oraz skomplikowane procedury prawne i podatkowe. Fundacja Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości (AIP) pomaga młodym firmom w początkowym, czyli najtrudniejszym etapie ich rozwoju.

REKLAMA

Ułatwienia dla młodych

Głównym przedmiotem działalności fundacji jest prowadzenie sieci ponad 30 inkubatorów przedsiębiorczości przy wyższych uczelniach w 19 miastach Polski, gdzie młodzi ludzie mogą założyć własną firmę i uzyskać pomoc.

REKLAMA

- Inkubatory przedsiębiorczości są przeznaczone dla osób do 30 roku życia i w zasadzie, obok jakości pomysłu na biznes, to jedyne kryterium do spełnienia przy zakładaniu firmy w naszej fundacji - mówi Marcin Mystkowski z Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości.

Od początku działalności fundacji z jej pomocy skorzystało już ok. 1 tys. osób. Wśród nich są Patryk Grabski i Paweł Jaczewski, właściciele firmy GeoServices, która zajmuje się usługami dla wydawnictw kartograficznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Obecnie opracowujemy i redagujemy teksty oraz mapy do różnego rodzaju publikacji, takich jak atlasy czy przewodniki turystyczne. Zamierzamy rozpocząć realizację projektów z zakresu systemów informacji przestrzennej (GIS), technologii GPS, a także zająć się działalnością geomarketingową - mówi Patryk Grabski.

Niskie koszty przyciągają

Właściciele firmy GeoServices podkreślają, że zdecydowali się na założenie firmy w inkubatorach z kilku względów. Najważniejszymi z nich były ograniczone do minimum koszty prowadzenia działalności oraz procedury związane z prowadzeniem firmy.

- Jedynym stałym kosztem funkcjonowania w inkubatorach jest opłata miesięczna w wysokości 200 zł netto. Inkubator nie nalicza żadnych dodatkowych świadczeń oraz nie partycypuje w zyskach firmy - mówi Marcin Mystkowski.

REKLAMA

Koszty funkcjonowania w AIP są tak niskie, ponieważ inkubatory poprzez innowacyjny sposób umożliwiają prowadzenie firmy na zasadzie pionu fundacji (pre-inkubacja). Dzięki temu beneficjenci fundacji mają możliwość stworzenia firmy bez konieczności zakładania własnej działalności gospodarczej, co ogranicza nie tylko koszty i biurokrację, ale również ryzyko młodych przedsiębiorców. W ramach wsparcia fundacja prowadzi rozliczenia księgowe i finansowe każdej firmy, pomaga poprzez pisanie umów i udzielanie porad prawnych. Dodatkowo w ramach miesięcznej opłaty inkubatory zapewniają swoim beneficjentom dostęp do powierzchni biurowej, komputerów podłączonych do internetu oraz innych urządzeń biurowych.

- Gdyby nie było inkubatorów, nasza firma i tak by powstała, jednak działanie jako niezależny podmiot wiązałoby się z wyższymi kosztami i większą ilością pracy niezwiązanej wprost z naszą działalnością. To niewątpliwie spowolniłoby rozwój firmy - dodaje Paweł Jaczewski.

Przedstawiciele firm działających w ramach fundacji chwalą nie tylko wsparcie formalne, jakie daje im AIP, ale również efekt marketingowy. Fundacja w oczach potencjalnych zleceniodawców jest gwarantem wiarygodności młodych firm, a rozpoznawalne logo AIP jest magnesem przyciągającym klientów.

Minusy inkubatora

Prowadzenie swojej firmy w inkubatorze wiąże się jednak z pewnymi mankamentami. To, co radykalnie obniża koszty działalności, czyli funkcjonowanie jako pion fundacji, powoduje, iż osoba prowadząca taką firmę nie posiada własnej osobowości prawnej. Chociaż umowy są realizowane między beneficjentami fundacji a ich kontrahentami, to faktycznie stroną w relacjach biznesowych jest AIP. Dlatego wszelkie umowy i operacje finansowe realizowane przez firmy działające w inkubatorze muszą przejść przez księgowość lub dział prawny inkubatora, a to spowalnia obieg pieniędzy i dokumentów. Można ominąć tę niedogodność, otwierając działalność gospodarczą, ale to automatycznie wiąże się z większymi kosztami. Dla osób chcących otworzyć firmę w ten sposób ważny będzie również fakt, że okres inkubacji może maksymalnie trwać 24 miesiące.

Miesięczne koszty działalności mikrofirmy

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Fot. Marek Matusiak

Właściciele firmy GeoServices, Patryk Grabski (z lewej) i Paweł Jaczewski, podkreślają, że dzięki fundacji ich biznes rozwija się dużo szybciej, bo koncentrują się tylko na swojej podstawowej działalności

WOJCIECH IWANIUK

wojciech.iwaniuk@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA