REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pomysł na biznes - klub rozrywkowy

Wojciech Iwaniuk
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Kluczem do sukcesu klubu rozrywkowego jest odpowiedni lokal. Otwierając własny klub, trzeba się liczyć z tym, że zyski przyjdą dopiero po kilkunastu miesiącach, ale mogą sięgnąć nawet 30 tys. zł miesięcznie.

Adrian Kowalik dwa lata temu zdecydował się wraz ze wspólnikami otworzyć klub rozrywkowy Caffe & Club Charlie w jednym z warszawskich centrów handlowych. Dziś myśli o otwarciu kolejnego klubu i podkreśla, że w przypadku takiego biznesu kluczem do sukcesu jest znalezienie odpowiedniego lokalu.

REKLAMA

Najważniejsza lokalizacja

Podstawowe cechy, jakie musi spełniać miejsce pod klub rozrywkowy, to dobra komunikacja, usytuowanie przy często uczęszczanych ulicach.

- Obok naszego klubu cały czas powinni przechodzić nowi ludzie, którzy często nawet z ciekawości zajrzą do środka. Dobrze, jeśli lokal będzie usytuowany na parterze. To zachęca klientów do wejścia - mówi Adrian Kowalik, współwłaściciel Caffe & Club Charlie.

Bardzo istotne jest również, aby budynek, w którym znajduje się nasz przyszły klub, był estetyczny i czysty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Przy zawieraniu i negocjowaniu umów związanych z lokalem ważna jest pomoc prawnika, który będzie bronił naszych interesów i pomoże wynegocjować nam lepsze stawki - dodaje Adrian Kowalik.

Koncesja i pozwolenia

Problemy mogą wystąpić z niezbędną do tego typu działalności koncesją na alkohol, na którą musi zgodzić się właściciel budynku. Obecnie koncesja dla lokalu powstającego na parterze kamienicy zależy od mieszkańców domu, którzy mogą nie wyrazić na nią zgody. Zdarza się także, że mieszkańcy po wydaniu zgody żądają, by lokal był czynny do godz. 22.00. Dodatkowo aby wydać koncesję, urząd miasta musi posiadać wolne limity w danym rejonie.

Wyposażenie lokalu

REKLAMA

Przy otwieraniu klubu rozrywkowego największe nakłady pochłonie adaptacja i urządzenie lokalu. Inwestycje, poza aranżacją wnętrza, skupią się głównie na urządzeniu baru, zakupie ekspresu do kawy i systemu fiskalnego oraz na nakładach na reklamę klubu. Wszystko to pochłonie ponad 150 tys. zł. Kosztami początkowymi nie musi natomiast być zakup stołów do bilarda, które możemy wydzierżawić od specjalistycznej firmy. W zamian za dzierżawę firma pobierze 60 proc. zysku z pracy stołów.

- Taką umowę będziemy mogli zawrzeć minimum na cztery lata, a w przypadku późniejszej chęci zakupu stołu w pierwszej kolejności będziemy musieli odkupić te, które użytkowaliśmy - mówi Adrian Kowalik.

W innym wypadku za jeden średniej klasy stół z niezbędnymi akcesoriami zapłacimy 25 tys. zł. Dodatkowymi istotnymi kosztami na początku działalności będzie zakup i montaż odpowiedniego nagłośnienia, projektora wraz z rzutnikiem oraz stworzenie strony internetowej. Część wyposażenia klubu dostaniemy od producentów, których produkty będziemy sprzedawali w naszym lokalu. Będą to głównie lodówki, instalacje i dystrybutory do piwa oraz podstawowe szkło, takie jak kufle, szklanki czy kieliszki.

Przychody z działalności

REKLAMA

Klub rozrywkowy nie jest biznesem, który od początku będzie rentowny. Nakłady poniesione na początku powinny zacząć się zwracać po roku, ponieważ pierwsze miesiące działalności mogą przynieść stratę, a zyski z kolejnych będziemy musieli przeznaczyć na dalsze inwestycje.

Mimo iż wielu klientów wybierze nasz lokal ze względu na bilard i inne atrakcje, to i tak największe przychody uzyskamy ze sprzedaży alkoholu, który wygeneruje ponad 80 proc. naszych obrotów. Również na alkoholu marża będzie największa i przekroczy 60 proc. Jeśli nie mamy możliwości uruchomienia ogródka sezonowego, najlepszymi okresami dla naszego biznesu będzie zima i okres brzydkiej pogody. Wtedy przychody naszego lokalu mogą sięgnąć niespełna 80 tys. zł, a zyski zamkną się na poziomie blisko 30 tys. zł przed opłaceniem podatku i własnych składek do ZUS-u.

KONCESJA NA ALKOHOL

Aby uzyskać koncesję na podawanie alkoholu, niezbędne jest przygotowanie projektu architektonicznego. To pomoże dostosować nasz obiekt do wymogów sanepidu. Plan wraz z zezwoleniem to koszt 1,5-2 tys. zł. Firmom wydawane są trzy oddzielne zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych: do 4,5 proc. zawartości alkoholu oraz na piwo, powyżej 4,5 proc. do 18 proc. oraz na alkohole mocne. Przedsiębiorca rozpoczynający działalność za wszystkie te pozwolenia zapłaci 3150 zł. Za sprzedaż alkoholu przedsiębiorcy wnoszą opłatę uzależnioną od wielkości sprzedaży w wysokości 1,4 proc. rocznej wartości sprzedaży w przypadku słabszych alkoholi i 2,7 proc. w przypadku mocnych trunków.

Klub rozrywkowy - zestawienie kosztów i zysków

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

WOJCIECH IWANIUK

wojciech.iwaniuk@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA