| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Budżet Domowy > Porady internautów > Rozliczanie podatku z reklamy przeglądarek internetowych

Rozliczanie podatku z reklamy przeglądarek internetowych

Reklamy przeglądarek to serwisy wyświetlające na stronach internetowych złożone reklamy tekstowe, a także bandery i reklamy wideo.

Polegają one na dopasowywaniu reklamy do treści witryny. Właściciel witryny zarabia, gdy klikają je użytkownicy z tytułu udostępniania powierzchni reklamowych. Klasyfikowanie przychodów pozyskiwanych z systemów reklamowych dostarczanych przez przeglądarki internetowe polegało co do zasady na zaliczaniu ich do przychodów z działalności gospodarczej.

Od 2008 roku stanowisko organów podatkowych uległo uzupełnieniu. W rezultacie przychody takie można rozliczać również jako pochodzące z działalności wykonywanej osobiście (wykonywanie usługi na rzecz kontrahenta).

Kryteriami, na których podstawie podejmowana jest decyzja jaka kwalifikacja będzie właściwa, są: prowadzenie działalności gospodarczej, charakter strony, na której zamieszczone są reklamy (prywatny, komercyjny)

W przypadku braku prowadzenia działalności i strony prywatnej zastosowanie znajdzie traktowanie przychodu jako takiego, który pochodzi z działalności wykonywanej osobiście. Jeżeli witryna ma charakter komercyjny i mamy do czynienia z prowadzeniem przedsiębiorstwa, wtedy należy przyjąć rozwiązanie mówiące o przychodach uzyskiwanych z działalności gospodarczej.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Vaillant - Eksperci

Vaillant - producent pieców, kotłów olejowych, kotłów gazowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »