| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Budżet Domowy > Porady internautów > Rozliczanie podatku z reklamy przeglądarek internetowych

Rozliczanie podatku z reklamy przeglądarek internetowych

Reklamy przeglądarek to serwisy wyświetlające na stronach internetowych złożone reklamy tekstowe, a także bandery i reklamy wideo.

Polegają one na dopasowywaniu reklamy do treści witryny. Właściciel witryny zarabia, gdy klikają je użytkownicy z tytułu udostępniania powierzchni reklamowych. Klasyfikowanie przychodów pozyskiwanych z systemów reklamowych dostarczanych przez przeglądarki internetowe polegało co do zasady na zaliczaniu ich do przychodów z działalności gospodarczej.

Od 2008 roku stanowisko organów podatkowych uległo uzupełnieniu. W rezultacie przychody takie można rozliczać również jako pochodzące z działalności wykonywanej osobiście (wykonywanie usługi na rzecz kontrahenta).

Kryteriami, na których podstawie podejmowana jest decyzja jaka kwalifikacja będzie właściwa, są: prowadzenie działalności gospodarczej, charakter strony, na której zamieszczone są reklamy (prywatny, komercyjny)

W przypadku braku prowadzenia działalności i strony prywatnej zastosowanie znajdzie traktowanie przychodu jako takiego, który pochodzi z działalności wykonywanej osobiście. Jeżeli witryna ma charakter komercyjny i mamy do czynienia z prowadzeniem przedsiębiorstwa, wtedy należy przyjąć rozwiązanie mówiące o przychodach uzyskiwanych z działalności gospodarczej.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Radosław Hancewicz

prawnik, urzędnik, trener administracji publicznej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »