| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Charytatywne SMS-y nie powinny być opodatkowane

Charytatywne SMS-y nie powinny być opodatkowane

Konfederacja Pracodawców Polskich (KPP) jako organizacja wrażliwa społecznie zwraca uwagę na wszelkie utrudnienia związane z prowadzeniem działalności filantropijnej. Jednym z nich jest m.in. opodatkowanie wysyłanych na charytatywne cele SMS-ów.

Ten problem nabiera znaczenia przed zbliżającym się kolejnym finałem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

KPP zaznacza, że osoba, która chciałaby za pomocą SMS w wygodny sposób przekazać drobną darowiznę na jakiś szczytny cel, musi liczyć się z tym, że kwota, która ostatecznie dotrze do potrzebujących będzie pomniejszona o wartość podatku VAT.

Niektórych ewentualnych darczyńców skutecznie zniechęca to do przekazywania czegokolwiek. Warto podkreślić, że rozwiązanie tego problemu nie wymaga przeprowadzania zmian w prawie. Wystarczy jedynie wydać odpowiednią interpretację ustawy o VAT w taki sposób, aby podstawę opodatkowania stanowiła jedynie prowizja operatora.

Dla przykładu podczas XVII Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy dzięki wysłanym SMS-om uzyskano ponad 3 mln zł. Z tej sumy ok. 650 tys. zamiast na wspieranie akcji trafiło do kieszeni fiskusa.

KPP uważa, że jednym z elementów budowania społeczeństwa obywatelskiego jest stworzenie motywacji do jak największego zaangażowania wszystkich w rozwiązywanie problemów społecznych.

Rola państwa powinna tu polegać na ułatwianiu podejmowania wszelkich inicjatyw temu służących, a przynajmniej nie przeszkadzania im – a nie szukania w tym obszarze dodatkowych wpływów podatkowych. Jednoznaczna postawa fiskusa w tym zakresie z pewnością wpłynęłaby na budowanie społeczeństwa obywatelskiego, solidarności społecznej i postaw prospołecznych wśród obywateli.

Przedsiębiorcy, świadomi swojej roli w misji budowania społeczeństwa obywatelskiego, realizują wiele programów z obszaru tzw. CSR (corporate social responsability, społecznej odpowiedzialności biznesu).

ako ich przedstawiciel KPP postuluje stworzenie przedsiębiorcom oraz zwykłym obywatelom prawa, w którym bez obaw o grożące im sankcje podatkowe będą mogli realizować swoje pomysły na prowadzenie działalności charytatywnej.

KPP/IN 

Zobacz więcej: VAT  

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Golińska

aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »