| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Charytatywne SMS-y nie powinny być opodatkowane

Charytatywne SMS-y nie powinny być opodatkowane

Konfederacja Pracodawców Polskich (KPP) jako organizacja wrażliwa społecznie zwraca uwagę na wszelkie utrudnienia związane z prowadzeniem działalności filantropijnej. Jednym z nich jest m.in. opodatkowanie wysyłanych na charytatywne cele SMS-ów.

Ten problem nabiera znaczenia przed zbliżającym się kolejnym finałem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

KPP zaznacza, że osoba, która chciałaby za pomocą SMS w wygodny sposób przekazać drobną darowiznę na jakiś szczytny cel, musi liczyć się z tym, że kwota, która ostatecznie dotrze do potrzebujących będzie pomniejszona o wartość podatku VAT.

Niektórych ewentualnych darczyńców skutecznie zniechęca to do przekazywania czegokolwiek. Warto podkreślić, że rozwiązanie tego problemu nie wymaga przeprowadzania zmian w prawie. Wystarczy jedynie wydać odpowiednią interpretację ustawy o VAT w taki sposób, aby podstawę opodatkowania stanowiła jedynie prowizja operatora.

Dla przykładu podczas XVII Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy dzięki wysłanym SMS-om uzyskano ponad 3 mln zł. Z tej sumy ok. 650 tys. zamiast na wspieranie akcji trafiło do kieszeni fiskusa.

KPP uważa, że jednym z elementów budowania społeczeństwa obywatelskiego jest stworzenie motywacji do jak największego zaangażowania wszystkich w rozwiązywanie problemów społecznych.

Rola państwa powinna tu polegać na ułatwianiu podejmowania wszelkich inicjatyw temu służących, a przynajmniej nie przeszkadzania im – a nie szukania w tym obszarze dodatkowych wpływów podatkowych. Jednoznaczna postawa fiskusa w tym zakresie z pewnością wpłynęłaby na budowanie społeczeństwa obywatelskiego, solidarności społecznej i postaw prospołecznych wśród obywateli.

Przedsiębiorcy, świadomi swojej roli w misji budowania społeczeństwa obywatelskiego, realizują wiele programów z obszaru tzw. CSR (corporate social responsability, społecznej odpowiedzialności biznesu).

ako ich przedstawiciel KPP postuluje stworzenie przedsiębiorcom oraz zwykłym obywatelom prawa, w którym bez obaw o grożące im sankcje podatkowe będą mogli realizować swoje pomysły na prowadzenie działalności charytatywnej.

KPP/IN 

Zobacz więcej: VAT  

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Polskie Centrum Promocji Miedzi (PCPM)

(PCPM)

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK