| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Sprawa akcjonariuszy PZU jest w arbitrażu

Sprawa akcjonariuszy PZU jest w arbitrażu

Do arbitrażu zostały przekazane dokumenty oznaczające rozpoczęcie procedury skutecznego zakończenia postępowania arbitrażowego w ośmioletnim sporze między głównymi akcjonariuszami PZU, największego ubezpieczyciela w Europie Środkowo-Wschodniej.

Ministerstwo Skarbu Państwa informuje, że wypłata 26 listopada 2009 roku dywidendy uzgodnionej w Umowie Ugody i Dezinwestycji i potwierdzenie jej otrzymania przez bank obsługujący Eureko B.V., umożliwiły złożenie 2 grudnia br. odpowiednich dokumentów w Międzynarodowym Trybunale Arbitrażowym, rozpoczynając tym samym formalną procedurę zakończenia sporu.

Jednocześnie Eureko zwróciło się do instytucji, które prowadziły postępowania dotyczące tego wieloletniego sporu o ich zakończenie, w tym do Komisji Nadzoru Finansowego, Naczelnego Sądu Administracyjnego, odpowiednich Sądów Okręgowych i Komisji Europejskiej, która podjęła sprawę z urzędu.

Rzeczywiste zakończenie sporu to realizacja celu, postawionego sobie przez Skarb Państwa Rzeczypospolitej Polskiej i Ministra Aleksandra Grada, uczynienia z PZU silnej instytucji finansowej mającej swe centrum decyzyjne na terytorium Polski i notowanej na warszawskiej giełdzie.

Zakończenie sporu i debiut giełdowy otwiera, przed tym największym ubezpieczycielem w Europie Środkowo-Wschodniej nowe możliwości budowy jeszcze silniejszej pozycji w Europie.

MSP/IN

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »