| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > W polskich firmach jest źle

W polskich firmach jest źle

Choć kondycja polskich firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw mierzona krótkoterminowymi decyzjami zakupowymi jest względnie dobra, to nastroje przedsiębiorców nie pozostawiają złudzeń. W firmach jest kiepsko – wynika z badania KerallaResearch, Instytutu Badań i Rozwiązań B2B.

Autorzy badań podają, że wskaźnik nastrojów w MŚP wyniósł minus 61 punktów, a największy wpływ na końcowe ujemne saldo i obniżone nastroje miała ocena ostatnich miesięcy w krajowej gospodarce.

Choć sytuację ratuje względny optymizm wyrażany przez przedsiębiorców w odniesieniu do własnej firmy, to oceniając całą gospodarkę przedsiębiorcy spodziewają się albo pogorszenia, albo braku zmian. Jedynie co piąty uważa, że sytuacja polepszy się w ciągu najbliższych trzech miesięcy.

Właściciele małych i średnich firm zaznaczają, że więcej nadziei pokładają we własnych siłach, niż w poprawie kondycji gospodarki.

Eksperci KerallaResearch podają, że w tym roku na zakupy swoich produktów i usług mogą liczyć przedsiębiorstwa remontowe. Z danych, które uzyskał instytut wynika, że większość z nich nie wycofa się z planowanych remontów lokali, hal, pomieszczeń, a także modernizacji maszyn i urządzeń.

Ponadto na zakupy w najbliższych miesiącach mogą też liczyć dealerzy samochodów. Jest to związane z zapowiedzią likwidacji w 2010 roku odpisu VAT.

Z badania KerallaResearch wynika również, że mali i średni przedsiębiorcy będą też nabywać oprogramowanie. Chcą oni inwestować w produkty generujące oszczędności i wspierające sprzedaż (e-sklepy, nowe serwisy WWW, newslettery, VOIP - telefonia internetowa, itp.).

Natomiast wstrzymają się z zakupem nowych nieruchomości, technologii, infrastruktury telekomunikacyjnej i wyposażenia.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Przemysław Kędzia

Przemysław Kędzia, prezes Business Media Software Solutions

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »