| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > W polskich firmach jest źle

W polskich firmach jest źle

Choć kondycja polskich firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw mierzona krótkoterminowymi decyzjami zakupowymi jest względnie dobra, to nastroje przedsiębiorców nie pozostawiają złudzeń. W firmach jest kiepsko – wynika z badania KerallaResearch, Instytutu Badań i Rozwiązań B2B.

Autorzy badań podają, że wskaźnik nastrojów w MŚP wyniósł minus 61 punktów, a największy wpływ na końcowe ujemne saldo i obniżone nastroje miała ocena ostatnich miesięcy w krajowej gospodarce.

Choć sytuację ratuje względny optymizm wyrażany przez przedsiębiorców w odniesieniu do własnej firmy, to oceniając całą gospodarkę przedsiębiorcy spodziewają się albo pogorszenia, albo braku zmian. Jedynie co piąty uważa, że sytuacja polepszy się w ciągu najbliższych trzech miesięcy.

Właściciele małych i średnich firm zaznaczają, że więcej nadziei pokładają we własnych siłach, niż w poprawie kondycji gospodarki.

Eksperci KerallaResearch podają, że w tym roku na zakupy swoich produktów i usług mogą liczyć przedsiębiorstwa remontowe. Z danych, które uzyskał instytut wynika, że większość z nich nie wycofa się z planowanych remontów lokali, hal, pomieszczeń, a także modernizacji maszyn i urządzeń.

Ponadto na zakupy w najbliższych miesiącach mogą też liczyć dealerzy samochodów. Jest to związane z zapowiedzią likwidacji w 2010 roku odpisu VAT.

Z badania KerallaResearch wynika również, że mali i średni przedsiębiorcy będą też nabywać oprogramowanie. Chcą oni inwestować w produkty generujące oszczędności i wspierające sprzedaż (e-sklepy, nowe serwisy WWW, newslettery, VOIP - telefonia internetowa, itp.).

Natomiast wstrzymają się z zakupem nowych nieruchomości, technologii, infrastruktury telekomunikacyjnej i wyposażenia.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Jurczyk

Pasjonat motoryzacji

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »