| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Handel w Internecie będzie łatwiejszy

Handel w Internecie będzie łatwiejszy

Polska przedstawi w ciągu najbliższych dni projekt dotyczący Europejskiego Prawa Umów. Jego celem jest ułatwienie handlu w Internecie wszystkim obywatelom UE -poinformowało Ministerstwo Sprawiedliwości. Jest szansa, że zostanie przyjęty.

„To dobra wiadomość. Stoimy na stanowisku, że dobrze skonstruowany, opcjonalny instrument zarówno dla przedsiębiorców, jak i konsumentów, w postaci jednolitego europejskiego wzorca umowy, może przyczynić się do zwiększenia liczby transakcji transgranicznych on-line." - mówi Katarzyna Urbańska, dyrektorka departamentu prawnego PKPP Lewiatan.

„Likwidacja barier w e-handlu to jeden z priorytetów w czasie polskiego przewodnictwa w Radzie UE. Obecnie średnio 60 proc. transgranicznych zamówień złożonych w drodze elektronicznej przez konsumentów w Europie nie jest realizowana z powodu np.: zróżnicowania przepisów dotyczących ochrony praw konsumenta, czy problemów z rozliczeniem podatku VAT.

Dlatego cieszymy się, że jest duża szansa, żeby przyjąć rozwiązania, które rzeczywiście przyczynią się do zwiększenia liczby transakcji transgranicznych on-line. Warto jednak, aby rozwiązanie to było instrumentem rzeczywiście opcjonalnym, tzn. aby jego wybór zależał od obu stron umowy, a nie tylko od konsumenta. Rozwiązanie to powinno być również zrównoważone w prawach i obowiązkach obu stron umowy, tak aby zachęcało do korzystania z niego, a nie odstręczało. Rozwiązanie to musi być samoistne i niezależne od innych, krajowych systemów prawa, tak aby nie istniała konieczność odwoływania się do nich korzystając z tego instrumentu" - dodaje Katarzyna Urbańska.

Polecamy: O czym pamiętać otwierając e-sklep - 7 kroków

Źródło: PKPP Lewiatan

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kamil Jarosz

Ekspert z zakresu marketingu i PR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »