| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Organizacje pozarządowe nie współpracują z biznesem

Organizacje pozarządowe nie współpracują z biznesem

Tylko 60% organizacji pozarządowych w Polsce współpracuje z biznesem - wynika z badań przeprowadzonych przez PBS DGA.  Aż 39% badanych podmiotów w ogóle nie planuje podejmowania działań z firmami.

Przeprowadzone badanie objęło 300 organizacji pozarządowych działających na terenie całej Polski. Jak wynika z raportu, blisko 60% organizacji nie prowadzi obecnie współpracy z firmami komercyjnymi, a aż 39% nie ma tego typu działań w planach. - Uważam, że współpraca między przedsiębiorstwami a organizacjami pozarządowymi w Polsce mogłaby być znacznie szersza i przynosić obu stronom więcej korzyści. Dziś jest ona przypadkowa i ogranicza się jedynie do sponsoringu pojedynczych wydarzeń. Brak jest długofalowej perspektywy i pomysłu na wspólne działanie - mówi Zbigniew Gajewski ekspert PKPP Lewiatan. 

Jak wykazało badanie, priorytetowym obszarem współpracy z firmami są darowizny pieniężne na rzecz organizacji. Najczęściej z darowizn korzystają organizacje dedykowane pomocy osobom potrzebującym (chorym, inwalidom, osobom ubogim).

Wpływ współpracy z firmami komercyjnymi na działalność organizacji oceniany jest wyłącznie pozytywnie. Jednocześnie 45% organizacji jest zdania, że taka współpraca jest dla firm uciążliwa. - Obecnie biznes coraz częściej chce angażować się społecznie. Przedsiębiorcy oczekują jednak od organizacji takiej oferty współpracy, która faktycznie będzie dla nich korzystna. Obie strony muszą nauczyć się porozumiewać i prowadzić równorzędny dialog – jak partnerzy - dodaje Gajewski.

W Polsce można coraz częściej zaobserwować pozytywne zmiany we współpracy biznesu z organizacjami pozarządowymi. Firmy zaczynają odkrywać potencjał organizacji pozarządowych i zaczynają zdawać sobie sprawę z korzyści płynących ze współpracy z nimi. Na znaczeniu zyskuje idea odpowiedzialnego biznesu (eng. Corporate Social Responsibility), którą coraz chętniej uwzględnia się w planach strategicznych przedsiębiorstw.

Polecamy: Czy przedsiębiorca może współpracować z wolontariuszem?

Źródło: Konkordia

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Brzezińska Narolski Adwokaci sp.p

Kancelaria prawna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »