| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Organizacje pozarządowe nie współpracują z biznesem

Organizacje pozarządowe nie współpracują z biznesem

Tylko 60% organizacji pozarządowych w Polsce współpracuje z biznesem - wynika z badań przeprowadzonych przez PBS DGA.  Aż 39% badanych podmiotów w ogóle nie planuje podejmowania działań z firmami.

Przeprowadzone badanie objęło 300 organizacji pozarządowych działających na terenie całej Polski. Jak wynika z raportu, blisko 60% organizacji nie prowadzi obecnie współpracy z firmami komercyjnymi, a aż 39% nie ma tego typu działań w planach. - Uważam, że współpraca między przedsiębiorstwami a organizacjami pozarządowymi w Polsce mogłaby być znacznie szersza i przynosić obu stronom więcej korzyści. Dziś jest ona przypadkowa i ogranicza się jedynie do sponsoringu pojedynczych wydarzeń. Brak jest długofalowej perspektywy i pomysłu na wspólne działanie - mówi Zbigniew Gajewski ekspert PKPP Lewiatan. 

Jak wykazało badanie, priorytetowym obszarem współpracy z firmami są darowizny pieniężne na rzecz organizacji. Najczęściej z darowizn korzystają organizacje dedykowane pomocy osobom potrzebującym (chorym, inwalidom, osobom ubogim).

Wpływ współpracy z firmami komercyjnymi na działalność organizacji oceniany jest wyłącznie pozytywnie. Jednocześnie 45% organizacji jest zdania, że taka współpraca jest dla firm uciążliwa. - Obecnie biznes coraz częściej chce angażować się społecznie. Przedsiębiorcy oczekują jednak od organizacji takiej oferty współpracy, która faktycznie będzie dla nich korzystna. Obie strony muszą nauczyć się porozumiewać i prowadzić równorzędny dialog – jak partnerzy - dodaje Gajewski.

W Polsce można coraz częściej zaobserwować pozytywne zmiany we współpracy biznesu z organizacjami pozarządowymi. Firmy zaczynają odkrywać potencjał organizacji pozarządowych i zaczynają zdawać sobie sprawę z korzyści płynących ze współpracy z nimi. Na znaczeniu zyskuje idea odpowiedzialnego biznesu (eng. Corporate Social Responsibility), którą coraz chętniej uwzględnia się w planach strategicznych przedsiębiorstw.

Polecamy: Czy przedsiębiorca może współpracować z wolontariuszem?

Źródło: Konkordia

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Organizacje pozarządowe nie współpracują z biznesem
Organizacje pozarządowe nie współpracują z biznesem

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Marek Krysztofiuk

Prawnik, ekspert w dziedzinie prawa karnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »