REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Partnerstwo publiczno-prywatne w Polsce po austriacku?

REKLAMA

REKLAMA

Realizowanie zadań publicznych w drodze partnerstwa publiczno-prywatnego jest postrzegane jako jedna ze skuteczniejszych i najszybszych form działania. Jaki model PPP powinien być przyjęty w Polsce? Według Ministerstwa Gospodarki - austriacki.

- Doświadczenia Austrii w realizacji projektów w formule PPP wskazują, że ta forma współpracy jest atrakcyjna zarówno dla instytucji publicznych, jak i partnerów prywatnych, którzy w ten sposób realizują swoje strategie biznesowe - powiedział wiceminister Marcin Korolec podczas zorganizowanej przez Ministerstwo Gospodarki konferencji pn. „Austriackie doświadczenia w realizacji projektów partnerstwa publiczno-prywatnego”, 16 września 2010 w MG.

REKLAMA

REKLAMA

Podsekretarz Stanu w MG przypomniał, że partnerstwo publiczno-prywatne w wielu krajach uznawane jest za niezwykle korzystną formę realizacji zadań publicznych, m.in. w zakresie inwestycji infrastrukturalnych, ochrony zdrowia, gospodarki odpadami oraz transportu publicznego. – Najwyższy czas, żeby współpraca sektora publicznego i prywatnego zaczęła rozwijać się także w Polsce – powiedział.

Nawiązując do nowej ustawy o partnerstwie publiczno – prywatnym, wiceminister Korolec zwrócił ponadto uwagę na zadania Ministerstwa Gospodarki w zakresie wspierania PPP. - Jesteśmy zaangażowani w upowszechnianie i promowanie partnerstwa publiczno-prywatnego oraz ocenę jego funkcjonowania - podkreślił wiceminister. - Analizujemy również stan i perspektywy finansowego udziału sektora prywatnego w projekty PPP – dodał.

Zdaniem Ambasadora Austrii w Polsce Herberta Kraussa formuła PPP jest przyszłością dla wielu publicznych projektów, zwłaszcza w obszarze infrastruktury. - Ta relatywnie młoda koncepcja wymaga jednak od partnerów aktywnej współpracy, równego rozłożenia odpowiedzialności oraz wzajemnego zaufania – podkreślił ambasador.

Polecamy: Czym jest nieuczciwa reklama

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W zorganizowanej przez MG konferencji pn. „Austriackie doświadczenia w realizacji projektów partnerstwa publiczno-prywatnego” wzięli udział przedstawiciele władz samorządowych Austrii i Polski, a także reprezentanci sektora prywatnego. Wśród prelegentów znaleźli się m.in. Radca Handlowy Ambasady Austrii dr Ernst Koppa, burmistrz gminy Laa an der Thaya Manfreda Fassa oraz przedstawiciel Fundacji Centrum PPP Jolanta Kalecińska.

Źródło: MG

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA