REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kredyty hipoteczne mają wzięcie

REKLAMA

REKLAMA

Związek Firm Doradztwa Finansowego (ZFDF) opublikował wyniki sprzedaży osiągnięte w I kwartale tego roku przez firmy zrzeszone w organizacji. Wartość kredytów hipotecznych udzielonych za pośrednictwem związku wyniosła ponad 2,75 mld zł.

Równie imponujący wynik osiągnęli doradcy w sektorze produktów inwestycyjnych. Tutaj wartość sprzedanych produktów inwestycyjnych wyniosła nieco ponad 2 mld zł, co w porównaniu z zeszłym rokiem oznacza prawie dwukrotny wzrost.

REKLAMA

Przedstawione dane potwierdzają ożywienie na rynku kredytów hipotecznych. Niewątpliwie wartości osiągnięte przez firmy doradztwa finansowego skupione w ZFDF to skutek łagodniejszej polityki kredytowej banków w stosunku do poprzedniego, dotkniętego recesją roku. Osiągnięty wynik jest lepszy w stosunku do I kwartału 2009 roku, kiedy to wartość sprzedanych kredytów hipotecznych wyniosła 2,498 mld zł.

REKLAMA

Krzysztof Barembruch, prezes ZFDF i wiceprezes AZ Finanse zaznacza, że prezentowane wyniki sprzedażowe z I kwartale br. jednoznacznie wskazują, iż firmy zrzeszone w ZFDF skutecznie radzą sobie w zmiennym otoczeniu i konsekwentnie zwiększają swój udział w rynku, zwłaszcza w zakresie kredytów hipotecznych.

Aktualnie można szacować ich udział na ok. 25 proc. rynku. Nieco niższe wyniki I kwartale w stosunku do ostatniego kw. 2009 roku (wartość sprzedanych kredytów hipotecznych w IV kwartale 2009 roku wyniosła 3050,06 mln zł) należy jednoznacznie wiązać z wyjątkowo srogą zimą, która zahamowała popyt. Wiele wskazuje na to, iż także w zakresie pozostałych produktów to będzie dobry rok dla większości firm doradztwa finansowego.

Rynek firm doradztwa finansowego w Polsce jest już mocno nasycony, a konkurencja na nim jest duża. Ciągle jednak obserwujemy wzrost zainteresowania tego typu usługami w Polsce. Jak podkreśla Adrian Jarosz wiceprezes ZFDF i prezes Open Finanse wynika to z faktu, że ilość oferowanych przez banki czy fundusze inwestycyjne produktów jest coraz większa i klientom coraz trudniej jest znaleźć te najciekawsze. Sprawia to, że wiele firm doradczych poszerza też gamę swoich produktów, co pozwala im skierować ofertę do kolejnych grup klientów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Część firm zrzeszonych w ZFDF obok produktów hipotecznych i inwestycyjnych ma w swojej ofercie kredyty gotówkowe. Tutaj w pierwszym kwartale 2010 roku prym wiedzie Money Expert z wartością 7,2 mln zł. Zaraz za nim uplasowały się firmy: Gold Finance – 5,18 mln zł; Expander – 4,10 mln zł; Doradcy 24 – 3,5 mln zł; Real Finance – 1,1 mln zł; Credit House – 0,1 mln zł.

ZFDF/IN

Polecamy: Kredyty.wieszjak.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA