REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kobieta w świecie usług finansowych

REKLAMA

REKLAMA

Modne buty – 250 zł, jedwabna apaszka – 60 zł, czerwona szminka – 30 zł. W dziedzinie wyszukiwania najlepszej oferty produktowej oraz cenowej kobiety są prawdziwymi ekspertami. A jaka jest ich wiedza jeśli chodzi o usługi finansowe?

Finansowa samodzielność Polek z roku na rok jest coraz większa. Kobiety zarządzając domowymi budżetami przyzwyczaiły się, że to one mają decydujący głos jakie produkty wybrać, gdzie je kupić oraz za ile. Znaczna część pań posunięcia finansowe konsultuje z partnerem, jednak coraz większa grupa kobiet deklaruje, że decyzję o wydatkach podejmuje samodzielnie.

REKLAMA

REKLAMA

- Na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat Polki stały się aktywnymi konsumentkami. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi na zlecenie ING Życie, ponad 80% kobiet stwierdziło, że spędza wolny czas robiąc zakupy. Na co najchętniej wydajemy pieniądze? 72% pań przeznacza środki finansowe na nowe ubrania i obuwie, 61% - na kosmetyki, 46% - na wakacje oraz podróże, a 43% - na urządzanie domu lub mieszkania – mówi Agnieszka Rudnicka, Commercial Product Manager w ING Życie.

W kwestiach finansowych kobiety są jednak bardziej niż mężczyźni ostrożne. Starają się unikać ryzykownych transakcji, tak aby na nich nie stracić. Wykazują natomiast większe zainteresowane szeroko rozumianą przyszłością finansową, ubezpieczeniami, oszczędzaniem na emeryturę oraz planami długoterminowymi. Wiąże się to z faktem, że panie znacznie częściej zastanawiają się jak za kilkanaście lat będzie wyglądało ich życie oraz najbliższych im osób.

Finanse a przyszłość

REKLAMA

Z badań przeprowadzonych przez ING Życie wynika, że dla kobiet najważniejsze jest bezpieczeństwo, odpowiedzialność, miłość, zdrowie oraz rodzina. Panie zwracają także uwagę na dobra materialne, które mają zapewnić spokojne życie najbliższym. Według badań znaczna większość kobiet deklaruje, iż robi wszystko, żeby zabezpieczyć swoją rodzinę przed nieprzewidywalnymi sytuacjami. Jednocześnie 80% badanych przyznało, iż nie posiada żadnej indywidualnej polisy na życie i nie podejmuje działań, żeby dowiedzieć się czegoś więcej na temat możliwości zabezpieczenia najbliższych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyniki badań uzyskane przez ING Życie pokazują, że w świecie ubezpieczeń Polki poruszają się jeszcze niepewnie. 25% kobiet, które nie posiadają ubezpieczenia na życie, jako powód podaje brak wiedzy na ich temat. Natomiast 30% badanych deklaruje, że nie posiada środków finansowych na regularne opłacanie składek. Nie jest to jednak oczywiste, biorąc pod uwagę, że 70% kobiet nieposiadających polisy nawet nie orientuje się ile wynosi składka.

Odpowiedzialne rozwiązania

Chcąc zadbać o bezpieczeństwo rodziny możemy skorzystać z różnych rozwiązań ubezpieczeniowych dostępnych na rynku. Podstawową formą ochrony jest polisa na życie. Pozwala ona na zapewnienie dzieciom lub partnerowi zabezpieczenia finansowego na wypadek naszej ciężkiej choroby, pobytu w szpitalu, operacji lub śmierci. Dzięki tym pieniądzom rodzina będzie mogła m.in. zachować swój dom, który kupiła na kredyt, lub dysponować środkami na utrzymanie w kolejnych latach.

Kobiety, myśląc o przyszłości dzieci, ich edukacji oraz starcie w dorosłe życie, mogą skorzystać z produktu finansowego, jakim jest ubezpieczenie posagowe. Przewagą tego rozwiązania nad innymi formami oszczędzania jest połączenie ochrony życia z gwarancją wypłaty określonej kwoty oraz dodatkowo z możliwością udziału w zysku z inwestycji. 

Badania przeprowadzone na zlecenie ING Życie wskazują, że dla wielu kobiet ubezpieczenia wydają się skomplikowanymi produktami, dlatego nie decydują się na korzystanie z nich. W rzeczywistości jednak bardzo często okazuje się, że są one przydatne, zwłaszcza że życie ma różne scenariusze. Warto zatem zastanowić się, jaka forma ubezpieczenia odpowiada potrzebom rodziny i zagwarantuje jej bezpieczną oraz spokojną przyszłość.

ING Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA