REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Deloitte w czołówce doradców działających w obszarze tworzenia strategii cenowych

REKLAMA

REKLAMA

- Badania Deloitte wskazują, że tylko 2 proc. firm prowadzi właściwą politykę cenową. Przeważająca większość robi to „na wyczucie”, przez co wręcz zostawia pieniądze (marże, zyski) na stole - mówi Magdalena Jończak, starszy menedżer w dziale konsultingu Deloitte.

Brak profesjonalnie opracowanej polityki cenowej jest powszechny i ma bezpośrednie przełożenie na rentowność firmy. Praktyka pokazuje, że zmiana ceny już o 1 proc. może przyczynić się do wzrostu zysku aż o 12 proc. W rezultacie projekty optymalizacji cen cechuje zwykle kilkumiesięczny okres zwrotu z inwestycji.

REKLAMA

Popularne programy redukcji kosztów, a także inicjatywy sprzedażowe, mające na celu podniesienie wolumenu sprzedaży, mają przynajmniej o połowę niższą efektywność.

Problemem większości firm jest także fakt, że na politykę cenową składają się rozproszone i w dużej mierze nieskoordynowane działania realizowane przez poszczególne funkcje i jednostki biznesowe.

Dodatkowo trudność z wypracowaniem właściwej strategii cenowej pogłębia brak odpowiednich zasobów ludzkich, których zadaniem byłoby bieżące monitorowanie wpływu poziomu cen na osiągany zysk.

REKLAMA

Kluczem do stworzenia właściwej polityki cenowej jest nie tylko wyznaczenie optymalnego poziomu ceny, ale przede wszystkim wcześniejsze zrozumienie klientów, ich zwyczajów oraz preferencji zakupowych a później znalezienie i wyszkolenie odpowiednich pracowników, którzy będą w stanie utrzymać reżim cenowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Deloitte został liderem rankingu Kennedy, wyprzedzając wszystkie firmy konsultingowe, w tym specjalistów od strategii, także ze względu na kompleksowość świadczonych usług. Doradztwo w zakresie polityki cenowej oznacza nie tylko opracowanie strategii cenowej ale także przygotowanie niezbędnych do jej wdrożenia zmian.

- Analizując historyczne dane transakcyjne możemy zapewnić danej organizacji lepsze zrozumienie przyczyn wahań w osiąganym zysku na poziomie poszczególnych produktów, klientów, segmentów, kanałów sprzedaży jak również regionów – wyjaśnia Magdalena Jończak.

W ten sposób powstają rekomendacje niezbędne do osiągnięcia „szybkich wygranych” oraz programy długoterminowe, które wskazują firmie obszary zmian konieczne w dłuższym okresie. Plany takie mogą dotyczyć procesów, struktury organizacji oraz dedykowanych narzędzi do regularnego przeprowadzania analiz ważnych w procesie zarządzania - w trybie dziennym, tygodniowym, miesięcznym lub ad hoc.

Deloitte/IN

Zobacz także: Finanse i rozwój Wieszjak.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA