| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > Jak zaprojektować dobrze pozycjonowaną firmową strone www

Jak zaprojektować dobrze pozycjonowaną firmową strone www

Wielu niedoświadczonych twórców stron internetowych wpierw projektuje i tworzy stronę WWW, a następnie dokonuje jej optymalizacji pod kątem SEO. Najlepszym rozwiązaniem jest myślenie o SEO już w trakcie projektowania strony. To nie tylko rozwiązanie tańsze, ale także o wiele bardziej efektywne.

Przy tworzeniu strony internetowej, warto już na etapie projektu perfekcyjnie zaplanować siatkę linków wewnętrznych i zewnętrznych. Poprawne linkowanie w obrębie własnej witryny wbrew pozorom ma duże znaczenie dla pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Implikuje to poprawne planowanie i opisanie wszystkich podstron.

Poprawne dodawanie linków z zewnętrznych serwisów to jeden z ważniejszych elementów, obok samej struktury strony, które wpływają na pozycję w wyszukiwarkach. Nie tylko poprawne ich poprowadzenie oraz umieszczenie w całej siatce linków ma znaczenie. Kluczowym elementem jest jakość linków prowadzących do strony i ich opisanie. Linki to rzecz bardzo ważna - to na ich podstawie Google oceni popularność strony. W przypadku braku backlinków, działania związane z poprawną konstrukcją strony WWW, będą może nie tyle zmarnowane, ale nie przyniosą oczekiwanego efektu.

Najcenniejszymi linkami do naszej strony są te pochodzące z witryn sprawdzonych, powszechnie cenionych w Internecie. Dużą wartość mają backlinki pochodzące ze stron o ugruntowanej pozycji w Internecie, które swoje zaufanie zbudowały dzięki długiej obecności w indeksie wyszukiwarek. Wartość linków zależna jest także od anchor tekstów. Linki mają największą wartość, kiedy podlinkowana jest fraza, na którą chcemy pozycjonować nasza stronę. Manipulowanie anchor tekstem jest niemile widziane przez wyszukiwarki. Największą wartość mają linki pochodzące ze stron związanych tematycznie z naszą branżą. Jeśli prowadzimy internetowy sklep z rowerami, to bardzo cenne będą dla nas linki z portali tematycznych o kolarstwie czy turystyce rowerowej. Dużą wartość mają backlinki pochodzące ze stron, które mają ograniczoną liczbę linków wychodzących. Linki ze stron typu farmy linków (gdzie ilość linków wychodzących liczona jest w milionach) obecnie nie mają już prawie żadnej wartości.

Obecnie strony www pełne są filmów video i zdjęć. Wynika to z dwóch faktów. Po pierwsze, takie strony są bardziej atrakcyjne dla potencjalnego klienta. Po drugie, strony z ciekawymi filmami są aktualnie bardzo mocno promowane przez wyszukiwarki. Umieszczając na stronie ciekawy film, możemy liczyć na wyższą pozycję w rankingu wyszukiwania. Jednakże zarówno film jak i zdjęcia muszą być prawidłowo pod kątem SEO opisane (alternatywny tekst do obrazków alt=”nazwa”). W tym opisie warto umieścić słowa kluczowe. Nie można jednak dodawać opisów wprowadzających w błąd wyszukiwarkę. Stąd od samego początku istnieje konieczność dobierania zdjęć i filmów z myślą o pozycjonowaniu strony.

Podstawowym warunkiem skutecznego wykorzystania treści video w SEO jest oryginalność i atrakcyjność materiału filmowego (Google oceni to na podstawie transkrypcji, opisu, tagów, ilości linków, ilości odwiedzin i wielu innych elementów). Ponadto film video musi być właściwie opublikowany i zoptymalizowany. Jeśli chodzi o publikację, zdania w tym aspekcie są podzielone. Jedni preferują publikację na własnej stronie firmowej, drudzy na jednym ze specjalistycznych portali typu YouTube. Obie strategie mają swoje wady i zalety. Biorąc pod uwagę SEO, pierwsze rozwiązanie jest lepsze. Minusem tego rozwiązania jest przymus skorzystania z dobrego, a przez to drogiego serwera (filmy video są „transferożerne” i wymagają profesjonalnego hostingu). Publikując film video na własnej stronie, należy wybrać odpowiedni format pliku video, stopień kompresji i sposób odtwarzania filmu. Najlepiej opublikować film na stronie w sąsiedztwie wartościowego tekstu, korespondującego z treścią video. Takie osadzenie kontekstowe filmu dodatkowo podniesie jego wartość.

Według ekspertów, najlepszym rozwiązaniem z punktu widzenia SEO jest opublikowanie filmu video na osobnej podstronie (jeden film - jedna strona). Podstrona zawierająca treści video musi być prawidłowo zoptymalizowana pod kątem SEO. W przypadku strony zawierającej treści video metatagi title i description mają one o wiele większe znaczenie dla pozycji strony w wynikach wyszukiwania, niż metatagi zwykłej strony tekstowej.

Film video także musi być optymalnie pod kątem SEO opisany. Google w chwili obecnej jeszcze nie potrafi odczytywać zawartości treści filmów video, dlatego jego właściwe opisanie jest nieodzowne. Na podstawie tych informacji Google przyporządkuje film do konkretnych fraz. Jakość opisu, użycie fachowych terminów, poprawność stylistyczna tekstu wpłynie na merytoryczną ocenę filmu przez wyszukiwarki. Tytuł musi odzwierciedlać treści zawarte w video. Zalecana długość tytułu to 60 znaków. W opisie filmu natomiast należy umieścić w dość zręczny sposób frazy kluczowe, na które chcemy, aby nasza strona firmowa była pozycjonowana. Im bardziej opis i zawarte w nim frazy (oraz ich kombinacje) będą korespondować z ofertą i działalnością firmy, tym czytelniejszy będzie dla Google przekaz. Eksperci wskazują, że w opisie oprócz fraz kluczowych należy co najmniej raz użyć słowa „video”. Pomocne w tym zakresie mogą być takie narzędzia jak Google Keyword Tool. Nie należy jednak rezygnować z własnej intuicji i doświadczenia.


Pomocnym elementem w zaindeksowaniu filmu przez Google test stworzenie Video Sitemap oraz dodanie go następnie do Google Webmaster Tools. Przy dodawaniu Video Sitemap warto dodać nie tylko wymagane obowiązkowo przez Google dane (tytuł, opis, adres URL strony odtwarzania, adres URL miniaturki, lokalizację nieprzetworzonego pliku video i/lub adres URL odtwarzacza SWF), ale także podać datę, po upływie której film nie będzie dostępny, czas trwania video, ocenę, liczbę wyświetleń, datę pierwszej publikacji, tagi kojarzone z filmem, kategorię filmu video i wiele innych informacji (które będą na bieżąco aktualizowane). Google radzi również, aby stworzyć miniaturę pliku video, która będzie widoczna w wyszukiwarkach.


Mając na uwadze szeroki zakres działań koniecznych do zoptymalizowania strony internetowej pod kątem wyszukiwarek, powtórzmy - warto o tym wszystkim pomyśleć już na etapie projektowania i budowy strony WWW. Z perspektywy czasu, podliczając nakłady finansowe, lepszym rozwiązaniem jest uwzględnienie tych wszystkich elementów już na etapie projektu, niż późniejsze optymalizowanie strony pod kątem wyszukiwarek. Wielu niedoświadczonych twórców stron o tym zapomina. Idealnym wyjściem jest zlecenie stworzenia strony WWW firmie, która ma doświadczenie w SEO. Optymalnie byłoby, gdyby zajmowała się ona również pozycjonowaniem.

 

 

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Pismo "Niebieska Linia"

Dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »