REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Promocja firm na portalach społecznościowych

Magdalena Bednarz
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

13 milionów użytkowników na najpopularniejszym polskim portalu społecznościowym, 5 milionów polskich fanów amerykańskiego portalu i 9 milionów do podziału na mniej popularnych. Dzięki portalom społecznościowym Twoja firma może stać się rozpoznawalna wśród 27 milionów polskich internautów.

REKLAMA

Rosnąca wciąż popularność portali społecznościowych takich jak nk.pl (do niedawna nasza-klasa.pl), Facebook, Myspace, Twitter, Grono.net, GoldenLine czy Fotka.pl dostarcza firmom nieograniczony dostęp do bezpłatnej bazy danych klientów. Portale te umożliwiają przedsiębiorcom zakładanie własnych profili, gdzie wpisują adres i ofertę firmy. Jest to tani i skuteczny sposób na promowanie wizerunku firmy, pozyskiwanie nowych oraz utrzymanie starych klientów. Obniża koszty promocji, a równocześnie zwiększa sprzedaż. Dlatego też jest to jedna z najczęstszych metod marketingowych na promowanie marki ostatnimi czasy.

REKLAMA


Jednakże w wirtualnym świecie, tak jak w realnym, "klient nasz pan" i należy o niego dbać. Po pierwsze, by wykorzystać potencjał portali społecznościowych i trafić do odpowiedniego segmentu klientów, trzeba rozpoznać charakter serwisu, na jakim chcemy umieścić profil przedsiębiorstwa. Wystarczy rejestracja na jednym lub dwóch portalach - będzie łatwiej je aktualizować i odpowiadać na pytania użytkowników. Profile to nie tylko suche informacje, ale i możliwość prowadzenia dyskusji, wyrażania opinii, dlatego warto śledzić reakcje klientów na przedstawianą ofertę.

REKLAMA


Na polskim rynku istnieje wiele różnorodnych portali, wśród których każdy przedsiębiorca znajdzie dla siebie odpowiednią grupę odbiorców. Można wybierać w serwisach tylko dla biznesmenów i ludzi nastawionych na karierę, których profile stanowią odpowiednik CV. Inne, tematyczne, gromadzą fanów muzyki i kultury alternatywnej, fotografii amatorskiej lub profesjonalnej, mody, kinematografii, literatury czy podróży w dalekie kraje. W Polsce jedne z najpopularniejszych umożliwiają zapisywanie się według miejsc zamieszkania, szkół lub uczelni i klas.


Niezależnie jednak od adresu portalu społecznościowego, obowiązuje reguła - im więcej „podglądaczy” profilu, tym lepiej. Każde kliknięcie w profil firmy może przyczynić się do wzrostu sprzedaży produktów firmy. Każdy z użytkowników po przyjęciu firmy do grona swoich znajomych, przekazuje informacje o profilu dalej - do swoich znajomych, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami.  Można powiedzieć, że zdobywanie nowych fanów,  jest na wagę złota. Na tym może skorzystać także jakość proponowanej oferty firmy, dzięki informacjom, jakich dostarczają klienci poprzez komentarze zamieszczane na profilu lub przesyłane mailowo. Jest to zarówno najprostszy oraz najszybszy sposób na utrzymywanie dobrych relacji z klientem, jak i na dążenie do doskonałości.

Promocja poprzez portale społecznościowe ma też swoje wady. Mogą one wpłynąć na koszty promocji. Opieka nad profilem, która jest tak ważna by utrzymać uwagę klienta, zabiera bardzo dużo czasu. Trzeba na bieżąco śledzić komentarze i maile od użytkowników oraz wciąż uaktualniać i uatrakcyjniać profil. Tylko miejsca, które się zmieniają i dopasowują do klienta,  a także mu coś oferują, są dla niego najbardziej atrakcyjne. Poszerzanie oferty firmy, przedstawienie jej w najciekawszy sposób przyciąga konsumentów.  Klienci korzystający z nowoczesnych technologii są coraz bardziej wymagający. Poprzez szeroki dostęp do informacji internauci są w stanie wyszukać i ocenić nawet kilkanaście produktów w jednym czasie. Dlatego tak istotne jest przyciągnięcie uwagi klienta najciekawszym interfejsem i utrzymanie go poprzez budowanie lojalności .

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Należy też pamiętać by za bardzo nie przesadzić z ilością zamieszczanych informacji. Szczególnie, gdy zaczynamy prowadzenie takiego profilu na portalu społecznościowym. Najczęściej zdarza się, że nowicjusze zaczynają zasypywać użytkowników górą informacji, których jednak nie są oni w stanie przetworzyć w jednej chwili. Dobrze jest więc wyważyć ilość nowych wiadomości w ciągu tygodnia. Może to być jeden dziennie lub nawet tylko kilka newsów w tygodniu, zwłaszcza, że profil na portalu społecznościowym nie jest oficjalną stroną firmy. Ma on stanowić  tylko wizytówkę, ma być formą zachęty, by po więcej informacji użytkownik portalu miał ochotę sięgnąć do źródła - czyli strony internetowej firmy. Profil jest więc formą reklamy i nie może zastąpić profesjonalnej witryny internetowej. Poza tym na profilu nie zamieścimy wszystkich niezbędnych konsumentom informacji.


Portale społecznościowe pozwalają wsłuchać się w potrzeby i oczekiwania konsumentów. Dzięki nim nie tylko mamy możliwość dotrzeć do największej liczby potencjalnych klientów w najłatwiejszy sposób, ale także zdobyć cenne informacje, pozwalające na rozwój firmy i wzbogacenie jej oferty. Dobrze wykorzystane zasoby serwisów mogą przysporzyć wysokich dochodów w sprzedaży, a także stałej grupy klientów. Promocja firmy na portalach społecznościowych powinna więc być obowiązującym trendem wśród przedsiębiorstw, bez względu na ich wielkość.

Magdalena Bednarz

  

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: IPO.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy własny bank pozytywnych zasobów pomaga w pracy?

Praca często generuje stres, a z nim każdy radzi sobie na swój sposób. Niejednokrotnie jest to spadek zaangażowania czy motywacji do pracy. Czym jest PsyCap? Zagadnienie analizowały badaczki Uniwersytetu SWPS.

Nowa wersja GPT-4o dostępna dla wszystkich. Asystent głosowy + rozpoznawanie i nazywanie emocji na podstawie obserwacji twarzy przez kamerę

W poniedziałek pokazano nową wersję ChataGPT - GPT-4o. Google raczej nie spadnie z tronu lidera wyszukiwarek ale nowe rozwiązania od Open AI mogą zrewolucjonizować nasze życie. Podróże bez znajomości języka będą jeszcze łatwiejsze, ale coś dla siebie dostaną też duże marki. Nowy ChatGPT będzie mógł odczytywać nasze emocje “na żywo”, a to dla reklamodawców może być wiedza bezcenna. 

Czy wkrótce już nie będzie nas stać na czekoladę?

Cena tony kakao w połowie kwietnia wynosiła na giełdach ponad 11 tys. dolarów. Eksperci są zdania, że to nie jest koniec podwyżek. Czy wkrótce nie będziemy mogli sobie pozwolić na czekoladę? 

Urlop od płacenia składek ZUS dla mikroprzedsiębiorców. Nowe rozwiązania coraz bliżej?

Sejm uchwalił ustawę o tzw. wakacjach składkowych. Nowe przepisy są skierowane do mikroprzedsiębiorców, wpisanych do CEIDG, którzy ubezpieczają do 10 osób, a ich roczny obrót nie przekracza 2 mln euro. Teraz ustawa trafi do Senatu.

REKLAMA

Jest decyzja Rady Polityki Pieniężnej w sprawie stóp procentowych. Ile wynoszą?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dn. 8-9 maja 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie, referencyjna wynosi nadal 5,75 proc. - podał w komunikacie bank centralny.

Polacy już nie oglądają telewizji?

Polacy coraz rzadziej oglądają telewizję, a coraz częściej wybierają platformy streamingowe. Według ekspertów to te oferujące treści sportowe będą wybierane najczęściej. 

Co to jest sztuka cyfrowa i dlaczego warto w nią inwestować

– Dzięki łączeniu sztuki i nowych technologii możemy dziś pokazać w każdym miejscu na Ziemi wybitnych polskich artystów i nasz wyjątkowy kraj. To również absolutny strzał w dziesiątkę dla branży inwestycyjnej! – mówi Tomasz Jaworski, promotor Polski na świecie, mecenas sztuki, kolekcjoner, Prezes grupy innowacyjnych projektów SMARTVerum.

Brak chętnych do pracy. Restaurator oferuje prawie 1300 zł za pomoc w znalezieniu kelnera

Sezon letni jeszcze się nie rozpoczął, a w branży gastronomicznej i hotelowej już, tak jak co roku, brakuje pracowników. Właściciel bistro w Aoście na północy Włoch oferuje bon wartości 300 euro osobie, która pomoże mu znaleźć kelnera. 

REKLAMA

Ogromne zmiany na rynku pracy w ciągu najbliższych 5 lat

Najbliższe 5 lat na rynku pracy ma przynieść ogromne zmiany. Według Adecco zniknie 83 miliony miejsc pracy, a na ich miejsce powstanie jedynie 69 milionów innych. Jakie posady są zagrożone? 

Nowa usługa finansowa dla prowadzących działalność gospodarczą: gotówka na niski procent

Teraz gotówka na niski procent lub przy spełnieniu dodatkowych warunków całkowicie nieoprocentowana, staje się nową usługą dla przedsiębiorców korzystających w mikrofaktoringu lub dopiero mających w planach skorzystanie z takiego instrumentu. W uproszczeniu ten nowy produkt przypomina zaliczkę tytułem wpływów z przyszłej faktury i pozwala na zachowanie płynności finansowej w okresie gdy jeszcze produkt nie został sprzedany a więc i faktura nie może być wystawiona.

REKLAMA