REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polscy przedsiębiorcy słabo przygotowani do e-biznesu

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Aż 72 proc. nowych przedsiębiorców działających w e-biznesie nie jest pewna, jakie zasady  prawne obowiązują w handlu w sieci oraz jakie są zasady składania reklamacji towaru kupionego za pośrednictwem Internetu. Tak wynika z analizy projektu edukacyjnego Akademii Allegro. Z jakimi problemami spotykają się Polacy w dobie szybkiego rozwoju Internetu?

 

REKLAMA

REKLAMA

Chociaż w Polsce funkcjonuje ok. 10 tys. sklepów internetowych, a na Allegro sprzedaje 13 mln osób, to - jak przyznają początkujący przedsiębiorcy z mniejszych miast - wiedza na temat „rozkręcenia” własnego e-biznesu pochodzi głównie od znajomych czy z poradników znalezionych w sieci. Z danych zebranych przez Akademię Allegro w ok. 50 małych i średnich miastach oraz w 11 miastach wojewódzkich (ok. 2400 początkujących i już działających e-sprzedawców), myślący o zarabianiu na sprzedaży w sieci nie mają wiedzy w podstawowych kwestiach.

Aż 72 proc. nowych przedsiębiorców łamie sobie głowy przepisami prawnymi dot. handlu w sieci, a w szczególności zasadami składania reklamacji towaru kupionego za pośrednictwem Internetu. Nieco mniej Polaków decydujących się na własną działalność w Internecie martwi się tym, jak rozwiązać sprawę komunikacji z klientem i jak wyróżnić swoją ofertę na tle pozostałych. - Wielu początkujących e-przedsiębiorców już na starcie wybiera nieodpowiednią dla siebie dziedzinę. Ok. 26 proc.  z nich chce sprzedawać sprzęt RTV i AGD, a tak naprawdę te branże są już na tyle mocno obsadzone przez dużych graczy, że inwestycja w nie szybko może skończyć się bankructwem - mówi Mariusz Wesołowski, wykładowca Akademii Allegro.

Z badań Akademii Allegro wynika również, że początkujący e-biznesmeni mają także problem z uświadomieniem sobie znaczenia kwestii technicznych i budowania wizerunku w sieci. Aż 66 proc. z nich nie zaprząta sobie głowy tworzeniem przyjaznej dla oka grafiki reklamowej, przejrzystej i funkcjonalnej strony. Nie zwracają również uwagi na to, by publikować w sieci dobre i wyraźne zdjęcia produktów.

REKLAMA

Biznesem internetowym w Polsce interesują się głównie mężczyźni. Swoją wiedzę w tym zakresie chce poszerzać 58 proc. panów w wieku od 19. do 35. lat. Co ciekawe, w starszych grupach wiekowych proporcje te wyrównują się - wśród wszystkich uczestników warsztatów przygotowujących do prowadzenia swojego własnego biznesu w sieci, kobiety stanowią już 49 proc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Naszym zdaniem wynika to z sytuacji na rynku pracy. Biznes internetowy jest idealnym rozwiązaniem dla osób zagrożonych wykluczeniem zawodowym, tj. kobiety po 40. roku życia, seniorzy, osoby niepełnosprawne - mówi Mariusz Wesołowski.  

W wysunięciu wniosków na temat sytuacji Polaków w wirtualnym świecie pozwoliły dane zebrane w ciągu ostatnich trzech lat przy okazji wdrażania kilkunastu projektów edukacyjnych Akademii Allegro.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA