Pierwszy w Polsce proces ws. niedozwolonej reklamy firmy bukmacherskiej
REKLAMA
REKLAMA
Od 1 stycznia 2010 roku obowiązuje nowa ustawa, która zabrania firmom z branży hazardowej, w tym bukmacherskim działającym w internecie i zarejestrowanych za granicą, sponsorowania zawodów sportowych w Polsce i reklamowania tego typu działalności podczas imprez.
Prokuratura oskarżyła w tej sprawie dwie osoby, które przyznały się do winy. Pierwsza związana jest ze szwajcarską firmą, która zleciła i wprowadziła reklamę, a druga to przedstawiciel Tatrzańskiego Związku Narciarskiego.
Pierwszemu z oskarżonych prokuratura zarzuca zlecenie i umieszczenie logo firmy bukmacherskiej na terenie skoczni, numerach startowych zawodników, biletach wstępu, programach i afiszach. Druga osoba jest oskarżona o to, że uzyskała od firmy bukmacherskiej pieniądze za przekazanie podczas zawodów powierzchni reklamowej i za zobowiązanie się do umieszczenia na niej logo tej firmy, w wyniku czego, w okresie trwania Pucharu Świata w skokach narciarskich, wbrew przepisom o grach hazardowych, reklamowano oraz informowano o sponsorowaniu zawodów przez firmę.
Firma bukmacherska prowadząca działalność hazardową w internecie była jednym ze sponsorów konkursów w Zakopanem. Podczas zawodów logo tej firmy widniało m.in. na koszulkach startowych zawodników, afiszach i biletach wstępu.
Za złamanie ustawy o grach hazardowych grozi wysoka grzywna, w tym przypadku nawet do 3 mln zł.
REKLAMA
REKLAMA