REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy znajdą pracownika przez internet

Paweł Jakubczak
Paweł Jakubczak

REKLAMA

Od połowy roku przedsiębiorcy, pracownicy i bezrobotni będą mogli elektronicznie składać oferty pracy w ogólnopolskim portalu internetowym zarządzanym przez resort pracy. Obecnie są one zbierane przez urzędy pracy.

Portal www.zielonalinia.gov.pl funkcjonuje od października 2009 roku. Ale już w czerwcu jego działanie ma być poszerzone m.in. o elektroniczną bazę ofert pracy i zatrudnienia. Te będą mogły być składane zarówno przez firmy, bezrobotnych, jak i poszukujących pracy.

REKLAMA

REKLAMA

- Składanie ofert oraz poszukiwanie pracowników będzie odbywało się drogą elektroniczną po wcześniejszym zarejestrowaniu i zalogowaniu na portalu - mówi Adam Bejda z Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku.

Sabina Drewniany z Powiatowego Urzędu Pracy w Bielsku-Białej dodaje, że obecnie firmy czy osoby poszukujące zatrudnienia mogą swoje oferty przesyłać drogą elektroniczną jedynie do urzędów pracy. Te jednak nie są dostępne on-line.

Dzięki zmianie na portalu zielonalinia.gov.pl zainteresowani będą mogli, zapoznać się z ofertami pracy z całej Polski. Do internetowej bazy będą mieli też dostęp Polacy, którzy wyjechali do Anglii czy Irlandii. Urzędy pracy będą przekazywały do portalu informacje o lokalnych rynkach pracy (m.in. o ofertach pracy) na podstawie umowy podpisanej między urzędem, a Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich.

REKLAMA

- Takie porozumienia zawarliśmy z 14 wojewódzkimi urzędami pracy i z 63 powiatowymi urzędami pracy - mówi Wiesław Filar, kierownik projektu w Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Elektroniczna baza danych, która będzie dostępna na portalu, ma ułatwić pracodawcom poszukiwanie pracowników z konkretnymi umiejętnościami. Dzięki tzw. autoposzukiwaczowi przedsiębiorca otrzyma (drogą elektroniczną) informację, czy wśród ofert są takie, które spełnią określone przez niego wymagania.

- Firma otrzyma tzw. newsletter o kandydatach spełniających jej oczekiwania - mówi Adam Bejda.

Funkcjonujący od października 2009 roku portal www.zielonalinia.gov.pl jest zbiorem podstawowych informacji dla osób poszukujących pracy. Zawiera również poradniki dla firm o możliwościach zatrudnienia bezrobotnych (np. o dofinansowaniu wyposażenia stanowiska pracy bezrobotnego). Na portalu są również umieszczane informacje dotyczące sposobów poszukiwania pracy czy form aktywizacji bezrobotnych przez urzędy pracy (np. poprzez szkolenia).

Dzięki portalowi zainteresowani mogą także przez całą dobę przesyłać pytanie do konsultanta. Te mogą dotyczyć np. zasad uzyskiwania statusu bezrobotnego. Po kilku minutach zainteresowany otrzymuje odpowiedź. Jeśli jest z niej niezadowolony, może ponownie wysłać e-maila albo zadzwonić na infolinię na numer 19524, od poniedziałku do piątku od 8 do 18. Jeśli sprawa jest skomplikowana, konsultant przekierowuje telefonicznie rozmówcę do urzędu pracy w powiecie, w którym mieszka albo prowadzi firmę.

W call center w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Białymstoku jest zatrudnionych 25 konsultantów. Docelowo ma ich tam pracować 50.

- Miesięcznie mamy około 2,5 tys. połączeń telefonicznych i odpowiadamy na kilka tysięcy e-maili. Blisko 90 proc. połączeń jest od osób bezrobotnych i poszukujących pracy - mówi Wiesław Filar.

1,89 mln bezrobotnych było w grudniu 2009 roku

Paweł Jakubczak

pawel.jakubczak@infor.pl

 

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Oferta biznesowa dla firm: Paczkomat® InPost jako klucz do szybkiej i wygodnej dostawy

Klienci kupują online przede wszystkim dla wygody, a szybka dostawa i odbiór to dziś standard. Punkty odbioru stały się naturalnym wyborem, a Paczkomat® InPost przewodzi w tej kategorii. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, oferta biznesowa InPost to prosty sposób na obniżenie kosztów i zwiększenie satysfakcji kupujących. Sprawdź, dlaczego warto i jak zrobić to dobrze.

Polskie banknoty w portfelach świata. Jak PWPW buduje swoją pozycję na globalnym rynku Gwatemala, Peru, Paragwaj [Gość Infor.pl]

Dla większości z nas to kraje widziane raczej na wakacyjnych zdjęciach niż w kontekście polskiego przemysłu. A jednak właśnie tam obywatele płacą banknotami wyprodukowanymi w > Polsce. I nie chodzi o druk, ale o pełną produkcję. O to, jak powstają > te banknoty i dlaczego świat tak chętnie zamawia je w Warszawie, > opowiadała Grażyna Rafalska, dyrektor Biura Sprzedaży Polskiej > Wytwórni Papierów Wartościowych.

Firma Dobrze Widziana 2025 i Medal Solidarności Społecznej – poznaliśmy tegorocznych laureatów

W czwartek, 27 listopada 2025 r. w Warsaw Presidential Hotel odbył się finał XVI edycji konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs ten ma na celu promowanie firm członkowskich Business Centre Club, które realizują działania CSR oraz ESG. Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej.

Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

REKLAMA

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

REKLAMA

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA