Łatwiejsza rejestracja przedstawicielstw firm zagranicznych
REKLAMA
Ministerstwo Gospodarki pracuje nad nowelizacją ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Swoje propozycje zmian w tym zakresie przedstawił Departament Administrowania Obrotem (DAO) MG.
REKLAMA
Nowe regulacje mają na celu uproszczenie zasad rejestracji oraz funkcjonowania oddziałów i przedstawicielstw przedsiębiorstw zagranicznych, w szczególności banków i instytucji kredytowych.
Wśród przedstawionych przez DAO zmian do ustawy o swobodzie działalności gospodarczej należy wymienić:
• likwidację „podwójnej rejestracji”, tzn. obowiązku uzyskania dodatkowej zgody Komisji Nadzoru Finansowego na wpis do rejestru przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych,
• zniesienie obowiązku składania przez przedsiębiorcę oświadczenia o założeniu przedstawicielstwa w procedurze rejestrowej,
• uściślenie przepisów dotyczących załączników, składanych przez przedsiębiorcę zagranicznego wraz z wnioskiem o wpis do rejestru przedstawicielstw,
• zwolnienie firm, prowadzących jedynie działalność reklamową i promocyjną, z wymogu przeprowadzenia postępowania likwidacyjnego, z zastosowaniem przepisów dotyczących likwidacji spółki z o.o.
W zakresie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi proponowane są następujące zmiany:
• rezygnacja z obowiązku posiadania stacjonarnego magazynu przez przedsiębiorcę prowadzącego obrót hurtowy napojami alkoholowymi,
• likwidacja obowiązku składania dokumentów przez wnioskodawców ubiegających się o zezwolenie i zastąpienie go wymogiem złożenia jedynie stosownych oświadczeń,
• rezygnacja z wydawania zezwoleń na czas określony.
Projektowane ułatwienia z pewnością zachęcą kolejne zagraniczne firmy do prowadzenia działalności na terytorium Polski.
oprac. Alicja Fal
REKLAMA
REKLAMA