REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sponsor zaliczy w koszty podatkowe wydatki na nagrody

Ewa Matyszewska
Ewa Matyszewska

REKLAMA

Wydatki na nagrody w konkursach sponsor może zaliczyć do kosztów podatkowych, gdy w zamian za ufundowanie nagród zareklamuje swoją firmę.

Oferty konkursów, w których do wygrania są atrakcyjne nagrody, są coraz częściej pokazywane w mediach.

REKLAMA

Praktycznie każda nagroda, np. samochód, jest ufundowana przez firmę, której marka i logo są prezentowane przy informacji o wygranej.

Koszty w firmie

REKLAMA

Wydatki związane ze sponsorowaniem imprezy lub fundowaniem nagród w konkursach lub innych imprezach w zamian za reklamowanie osoby sponsorującej, fundującej nagrodę, można zaliczyć do kosztów reklamy, jeżeli zostaną spełnione dodatkowe przesłanki zaliczenia w koszt reklamy. Małgorzata Gorzkowska, ekspert z Auxilium, zwraca uwagę, że zgodnie z utrwalonym orzecznictwem sądowym celem reklamy jest przekazywanie informacji o towarach (usługach) i nakłanianie potencjalnych klientów do ich nabycia. Polega ona głównie na prezentowaniu danego towaru, danej usługi, ewentualnie marki (oznakowania produktu lub producenta), cech jakościowych, użytkowych lub konsumpcyjnych, zalet technicznych, estetycznych lub zdrowotnych, rozwiązań nowoczesnych, modnych czy nawet prowokujących, aby skłonić jak największą liczbę potencjalnych nabywców do zakupu. Od strony przedmiotowej można rozróżniać reklamę: towaru, usługi, marki.

Koszt sponsoringu może pomniejszać przychód sponsora, gdy w zamian za np. fundowanie nagrody w konkursie promowana jest jego marka, co wpływa na wzrost popularności danego przedsiębiorcy na rynku, w mediach, a co wiąże się pośrednio ze wzrostem sprzedaży jego produktów (także przychodu) lub zachęceniu potencjalnych klientów do korzystania z jego usług.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wydatków na reprezentację nie zaliczymy do kosztów uzyskania przychodu. Tylko wydatki na reklamę zaliczamy w koszty.

- Istotne jest, aby tzw. umowa sponsoringu była tak ukształtowana, by jednoznacznie wynikało z niej, że ma na celu reklamę produktów oraz usług sponsora - podpowiada ekspert z Auxilium.

Podatek od wygranej

REKLAMA

Przyznanie nagrody, np. w postaci samochodu, powoduje po stronie zwycięzcy konkursu powstanie przychodu opodatkowanego zryczałtowanym PIT w wysokości 10 proc. Jak wskazuje Hubert Cichoń, starszy menedżer w Deloitte, poboru tego podatku, jeszcze przed wydaniem nagrody, powinien dokonać organizator konkursu. Jest on też zobowiązany do sporządzenia odpowiednich deklaracji podatkowych oraz przesłania ich organom podatkowym.

- Przekazanie takiej nagrody będzie stanowiło przedmiot opodatkowania VAT. Należy zauważyć, że w świetle orzecznictwa sądów administracyjnych, jeżeli podatnik wykaże istnienie związku z prowadzoną działalnością opodatkowaną a takim wydatkiem, istnieje szansa na wyłączenie takiego przekazania z VAT - sugeruje Hubert Cichoń.

Ważne

W przypadku konkursów organizowanych lub ogłaszanych przez środki masowego przekazu koszty nagród w konkursach traktowane są jako wydatki o charakterze reklamowym

Ewa Matyszewska

ewa.matyszewska@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Co trapi sektor MŚP? Nie tylko inflacja, koszty zarządzania zasobami ludzkimi i rotacja pracowników

Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące koszty związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wysoka rotacja – to trzy główne wyzwania w obszarze pracowniczym, z którymi mierzą się obecnie firmy z sektora MŚP. Z jakimi jeszcze problemami kadrowymi borykają się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa?

Badania ankietowe GUS: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S)

Główny Urząd Statystyczny od 1 do 23 grudnia 2024 r. będzie przeprowadzał obowiązkowe badania statystyczne z zakresu rolnictwa. Chodzi o następujące badania: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S).

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników w 2025 r.? To już pewne

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników? To już pewne. 27 listopada 2024 r. Sejm uchwalił nowelizację ustawy. Wigilia od 2025 r. będzie dniem wolnym od pracy. Co z niedzielami handlowymi? 

Zeznania świadków w sprawach o nadużycie władzy w spółkach – wsparcie dla wspólników i akcjonariuszy

W ostatnich latach coraz częściej słyszy się o przypadkach nadużyć władzy w spółkach, co stanowi zagrożenie zarówno dla transparentności działania organizacji, jak i dla interesów wspólników oraz akcjonariuszy. Przedsiębiorstwa działające w formie spółek kapitałowych z założenia powinny funkcjonować na zasadach transparentności, przejrzystości i zgodności z interesem wspólników oraz akcjonariuszy. 

REKLAMA

BCM w przemyśle: Nie chodzi tylko o przestoje – chodzi o to, co tracimy, gdy im nie zapobiegamy

Przerwa w działalności przemysłowej to coś więcej niż utrata czasu i produkcji. To potencjalny kryzys o wielowymiarowych skutkach – od strat finansowych, przez zaufanie klientów, po wpływ na środowisko i reputację firmy. Dlatego zarządzanie ciągłością działania (BCM, ang. Business Continuity Management) staje się kluczowym elementem strategii każdej firmy przemysłowej.

Z czym mierzą się handlowcy w czasie Black Friday?

Już 29 listopada będzie wyczekiwany przez wielu konsumentów Black Friday. Po nim rozpocznie się szał świątecznych zakupów i zarazem wytężonej pracy dla handlowców. Statystyki pokazują, że Polacy z roku na rok wydają i zamawiają coraz więcej. 

Taryfa C11. Szaleńcze ceny prądu w Polsce: 1199 zł/MWh, 2099 zł/MWh, 2314 zł/MWh, 3114 zł/MWh

To stawki dla biznesu. Małe i średnie firmy (MŚP nie będzie w 2025 r. objęty zamrożeniem cen prądu. 

Brakuje specjalistów zajmujących się cyberbezpieczeństwem. Luka w ujęciu globalnym od 2023 roku wzrosła o blisko 20 proc., a w Europie o 12,8 proc.

Brakuje specjalistów zajmujących się cyberbezpieczeństwem. Luka w ujęciu globalnym od 2023 roku wzrosła o blisko 20 proc., a w Europie o 12,8 proc. Ekspert przypomina: bezpieczeństwo nie jest kosztem, a inwestycją, która zapewnia ciągłość i stabilność operacyjną

REKLAMA

Zamrożenie cen energii w 2025 r. Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw krytycznie o wycofaniu się z działań osłonowych wobec firm

Zamrożenie cen energii w 2025 r. Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw krytycznie o wycofaniu się z działań osłonowych wobec firm. Interweniuje u premiera Donalda Tuska i marszałka Sejmu Szymona Hołowni.

ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r.

ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że przygotowuje kolejne wypłaty świadczenia.

REKLAMA