REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sponsor zaliczy w koszty podatkowe wydatki na nagrody

Ewa Matyszewska
Ewa Matyszewska

REKLAMA

Wydatki na nagrody w konkursach sponsor może zaliczyć do kosztów podatkowych, gdy w zamian za ufundowanie nagród zareklamuje swoją firmę.

Oferty konkursów, w których do wygrania są atrakcyjne nagrody, są coraz częściej pokazywane w mediach.

REKLAMA

Praktycznie każda nagroda, np. samochód, jest ufundowana przez firmę, której marka i logo są prezentowane przy informacji o wygranej.

Koszty w firmie

REKLAMA

Wydatki związane ze sponsorowaniem imprezy lub fundowaniem nagród w konkursach lub innych imprezach w zamian za reklamowanie osoby sponsorującej, fundującej nagrodę, można zaliczyć do kosztów reklamy, jeżeli zostaną spełnione dodatkowe przesłanki zaliczenia w koszt reklamy. Małgorzata Gorzkowska, ekspert z Auxilium, zwraca uwagę, że zgodnie z utrwalonym orzecznictwem sądowym celem reklamy jest przekazywanie informacji o towarach (usługach) i nakłanianie potencjalnych klientów do ich nabycia. Polega ona głównie na prezentowaniu danego towaru, danej usługi, ewentualnie marki (oznakowania produktu lub producenta), cech jakościowych, użytkowych lub konsumpcyjnych, zalet technicznych, estetycznych lub zdrowotnych, rozwiązań nowoczesnych, modnych czy nawet prowokujących, aby skłonić jak największą liczbę potencjalnych nabywców do zakupu. Od strony przedmiotowej można rozróżniać reklamę: towaru, usługi, marki.

Koszt sponsoringu może pomniejszać przychód sponsora, gdy w zamian za np. fundowanie nagrody w konkursie promowana jest jego marka, co wpływa na wzrost popularności danego przedsiębiorcy na rynku, w mediach, a co wiąże się pośrednio ze wzrostem sprzedaży jego produktów (także przychodu) lub zachęceniu potencjalnych klientów do korzystania z jego usług.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wydatków na reprezentację nie zaliczymy do kosztów uzyskania przychodu. Tylko wydatki na reklamę zaliczamy w koszty.

- Istotne jest, aby tzw. umowa sponsoringu była tak ukształtowana, by jednoznacznie wynikało z niej, że ma na celu reklamę produktów oraz usług sponsora - podpowiada ekspert z Auxilium.

Podatek od wygranej

REKLAMA

Przyznanie nagrody, np. w postaci samochodu, powoduje po stronie zwycięzcy konkursu powstanie przychodu opodatkowanego zryczałtowanym PIT w wysokości 10 proc. Jak wskazuje Hubert Cichoń, starszy menedżer w Deloitte, poboru tego podatku, jeszcze przed wydaniem nagrody, powinien dokonać organizator konkursu. Jest on też zobowiązany do sporządzenia odpowiednich deklaracji podatkowych oraz przesłania ich organom podatkowym.

- Przekazanie takiej nagrody będzie stanowiło przedmiot opodatkowania VAT. Należy zauważyć, że w świetle orzecznictwa sądów administracyjnych, jeżeli podatnik wykaże istnienie związku z prowadzoną działalnością opodatkowaną a takim wydatkiem, istnieje szansa na wyłączenie takiego przekazania z VAT - sugeruje Hubert Cichoń.

Ważne

W przypadku konkursów organizowanych lub ogłaszanych przez środki masowego przekazu koszty nagród w konkursach traktowane są jako wydatki o charakterze reklamowym

Ewa Matyszewska

ewa.matyszewska@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA