REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Unijna Karta Małego Biznesu ma wspomóc rozwój małych i średnich firm

REKLAMA

Możliwość obniżenia podatku VAT dla lokalnych firm usługowych, łatwiejszy dostęp do pomocy publicznej i gwarancje szybkich płatności na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw - to niektóre rozwiązania, których wdrożenie ma pomóc w rozwoju tych firm w Unii Europejskiej.

Dyskutowane w Parlamencie Europejskim i Komisji Europejskiej propozycje legislacyjne w tym zakresie mają służyć praktycznemu wdrożeniu unijnej Karty Małego Biznesu, zawierającej 10 zasad, jakie państwa członkowskie UE powinny stosować wobec małych i średnich firm.

REKLAMA

Szczegóły proponowanych rozwiązań przedstawiono podczas czwartkowej konferencji w Katowicach, z udziałem unijnego komisarza ds. rynku wewnętrznego i usług Charlie'go McCreevy'a. Spotkanie zorganizowała europosłanka Małgorzata Handzlik, uczestnicząca w pracach Parlamentu Europejskiego dotyczących mechanizmów pomocy dla małych i średnich firm.

REKLAMA

"Karta Małego Biznesu została już przyjęta, natomiast wiele wynikających z niej szczegółowych rozwiązań jest na różnych etapach dyskusji i prac legislacyjnych w komisjach Parlamentu Europejskiego. Prace nad częścią z nich powinny zakończyć się do maja" - poinformowała Handzlik.

Jedną z ważniejszych dla przedsiębiorców regulacji jest umożliwienie powstawania "europejskich spółek prywatnych" (ESP), działających we wszystkich państwach UE na tych samych zasadach. Dzięki ESP małe i średnie firmy będą mogły rejestrować działalność w tej samej formie, niezależnie, czy prowadzą ją we własnym czy innym państwie Unii. Działając w formie ESP firmy zaoszczędzą czas i pieniądze na poradach prawnych, zarządzaniu i czynnościach administracyjnych.

Kolejnym ułatwieniem ma być ogólne rozporządzenie o wyłączeniu grupowym, dotyczące pomocy państwa. Wyłączy ono z obowiązku wcześniejszej notyfikacji pewne kategorie pomocy publicznej, dzięki czemu zwiększy się intensywność tej pomocy dla małych i średnich firm. Ułatwi im to także korzystanie ze środków na szkolenia, badania i rozwój czy ochronę środowiska.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bardzo pomocna we wspieraniu drobnej przedsiębiorczości ma być dyrektywa o zredukowanych stawkach VAT, która da państwom członkowskim UE możliwość obniżki tego podatku na usługi małych i średnich firm świadczone lokalnie, a wymagające dużego nakładu pracy. Planowane są też zmiany zasad związanych z wystawianiem faktur VAT, by towarzyszące temu obciążenia administracyjne były jak najmniejsze.

Inne propozycje dotyczą np. zmian w istniejącej już dyrektywie w sprawie opóźnień w płatnościach - chodzi o wprowadzenie gwarancji, by małe i średnie firmy otrzymywały swoje płatności od kontrahentów najdalej w ciągu 30 dni.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA