reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Drobne omyłki nie wyeliminują oferty

Drobne omyłki nie wyeliminują oferty

Firmy będą mogły kwestionować wybór niekonkurencyjnego trybu przy mniejszych zamówieniach.


zmiana prawa

Urzędnicy łatwiej poprawią drobne omyłki w ofertach. Możliwe będą zmiany wszystkich elementów specyfikacji. Takie zmiany przewiduje nowelizacja prawa zamówień publicznych z 4 września 2008 r., która wejdzie w życie 24 października (Dz.U. nr 171, poz. 1058).

- Przewodnią myślą tej nowelizacji jest udrożnienie otwartych procedur zapewniających swobodną konkurencję. Poza tym chcemy, aby przepisy rzeczywiście umożliwiały wybór oferty najkorzystniejszej ekonomicznie, nawet jeśli oferta jest nie do końca poprawna pod względem formalnym i wymaga poprawiania oczywistych omyłek - wskazuje Jacek Sadowy, prezes Urzędu Zamówień Publicznych.

Przy mniejszych zamówieniach przedsiębiorcy będą mogli odwoływać się do prezesa UZP, ale tylko na określone czynności zamawiającego, np. wybór niekonkurencyjnego trybu. Tylko przy dużych zamówieniach będzie można odwoływać się w pełnym zakresie i kwestionować wynik przetargu.

Część nowych przepisów będzie stosowana również do postępowań wszczętych przed dniem wejścia w życie nowelizacji. Dotyczy to zmiany ogłoszeń i specyfikacji, poprawiania omyłek w ofercie i przesłanek odrzucenia oferty, protestów wnoszonych od 24 października oraz wnoszonych w ich następstwie odwołań i skarg.

Ewa GrĄczewska-Ivanova

ewa.graczewska-ivanova@infor.pl

reklama

Czytaj także

Autor:

Źródło:

GP
Uprawnienia rodziców w pracy. Poradnik pracodawcy59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Pomysł na biznes

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Bartosz Sobieski

Inspektor w Wydziale Księgowości Urzędu Miasta Szczecin

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama