REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Obowiązek posiadania e-podpisu odroczony

Bożena Wiktorowska
Bożena Wiktorowska

REKLAMA

Po 21 lipca zdecydowana większość przedsiębiorców nie będzie musiała posiadać bezpiecznego e-podpisu.

Zmiana prawa

REKLAMA

Jak ustaliła GP jeszcze w tym tygodniu posłowie Platformy Obywatelskiej przekażą do Sejmu projekt nowelizacji ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. nr 64, poz. 565, z późn. zm.).

- Będziemy zabiegać, aby został uchwalony na posiedzeniu Sejmu rozpoczynającym się 11 czerwca - mówi Jakub Szulc, poseł sprawozdawca.

Projekt ten został przygotowany przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Z powodu braku czasu na konsultacje międzyresortowe i społeczne zostanie skierowany do Sejmu jako poselski.

- Zapewniam wszystkich zaniepokojonych przedsiębiorców, że ustawa wejdzie w życie do 20 lipca - mówi Jakub Szulc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Projekt zakłada, że posiadane już przez płatników certyfikaty niekwalifikowane, wystawione od 20 lipca 2007 r. nie utracą automatycznie ważności 21 lipca tego roku. Przedsiębiorcy jeszcze przez rok w kontaktach z ZUS będą więc mogli korzystać w z tych certyfikatów. Skorzystają z nich ci płatnicy, którzy przed 21 lipca 2008 r. przekazywali do ZUS dokumenty drogą elektroniczną. ZUS będzie je jednak wydawał tylko do 20 lipca tego roku.

- Dopiero po upływie ważności takich podpisów płatnicy składek będą musieli kupić nowe bezpieczne e-podpisy - mówi Agnieszka Chłoń-Domińczak, wiceminister pracy i polityki społecznej.

Według niej, gdyby obecnie obowiązujące certyfikaty straciłyby od razu ważność, mogłoby to spowodować opóźnienia, zatory i bałagan w rozliczeniach firm z ZUS.

- Mogłyby się też pojawiać problemy z wydawaniem nowych kwalifikowanych certyfikatów - dodaje Jakub Szulc.

Według informacji ZUS drogą elektroniczną rozlicza się 922 tys. płatników. Nie wszystkie firmy przekazują jednak dokumenty samodzielnie. W efekcie 208 tys. podmiotów przesyła dokumenty podpisane niekwalifikowanym podpisem. W kwietniu tego roku do ZUS trafiło 1,6 mln dokumentów opatrzonych takich podpisem. W praktyce więc większość podmiotów nadal korzysta ze starych certyfikatów.

BoŻena Wiktorowska

bozena.wiktorowska@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA