REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Za cztery lata 900 mln zł na reklamę w wyszukiwarkach

Michał Fura
Michał Fura

REKLAMA

Małe i średnie firmy przekonują się do reklamy w wyszukiwarkach internetowych. W 2008 roku przeznaczą na to prawie 200 mln zł.

W ciągu trzech lat wydatki firm, głównie małych i średnich, ale także dużych, na reklamę w wyszukiwarkach internetowych przewyższą wydatki na reklamę graficzną - wynika z szacunków GP.

REKLAMA

Na koniec przyszłego roku, jak szacuje IAB Polska, wartość tego rynku wzrośnie o 72 proc. do 190 mln zł. Niektóre firmy z branży szacują jednak, że ta dynamika może być jeszcze wyższa. Jak policzyliśmy, w 2011 roku firmy wydadzą już na te formę reklamy ponad 900 mln zł. W tym samym czasie wartość rynku reklamy graficznej wyniesie około 800 mln zł. To efekt m.in. mniejszej niż w tym roku dynamiki wzrostu wydatków na tę formę - według CR Media Consulting w 2009 roku spadnie ona z 40 proc. dziś do 25 proc.

- Spokojnie można szacować, że na przełomie 2009 i 2010 roku wydatki na reklamę w wyszukiwarkach i reklamę graficzną się zrównają. Znacznie bardziej przyczyni się do tego rozwój form reklamy kontekstowej niż nawet wzrost liczby wyszukiwań internautów - przyznaje Artur Banach, prezes wyszukiwarki internetowej NetSprint.pl, członek IAB Polska.

Firmy wybierają ją, bo jest dużo tańsza niż w tradycyjnych mediach, a do tego pozwala na stałą kontrolę wydatków. W odróżnieniu od tradycyjnej reklamy, wiadomo też, do jakiej konkretnie liczby osób trafia.

Liderem rynku reklamy wyszukiwarkowej jest Google, ale nie ujawnia dokładnych danych. Artur Waliszewski, szef polskiego Google, przyznał w rozmowie z GP, że połowę przychodów przynoszą największe firmy, wykupujące miesięcznie dziesiątki tysięcy słów. Drugą połowę - średnie, małe i najmniejsze firmy, kupujące najwyżej kilka słów w miesiącu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Polski rynek sprawnie i szybko nadrabia także dystans do rynków pod tym względem bardziej rozwiniętych. Brytyjski rynek reklamy internetowej podzielony jest mniej więcej po połowie między reklamę w wyszukiwarkach a reklamę graficzną - mówi.

Koszty reklamy w porównywarkach

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

MichaŁ Fura

michal.fura@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA