REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Teraz w Polsce są naprawdę wielkie możliwości dla biznesu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kuba Kurasz
Kuba Kurasz

REKLAMA

By stać się milionerem, warto pomyśleć o budowaniu własnego biznesu. Prawie 80 proc. milionerów, którzy nie odziedziczyli swojego majątku, to właściciele prywatnych firm.

• Pana biznesowe podręczniki dla menedżerów sprzedają się na świecie bardzo dobrze. Jakie firmy w USA i Europie używają pana autorskich programów szkoleniowych?

REKLAMA

- Od 1981 roku doradzałem ponad tysiącowi firm w niemal 46 państwach. Stworzyłem ponad 350 programów szkoleniowych. Osobiście wdrażałem moje rozwiązania w takich koncernach, jak: IBM, Ford, American Express, Hewlett Packard czy Deloitte Touche. Łącznie ponad milion ludzi na świecie kupiło moje programy dotyczące przywództwa, sprzedaży czy zarządzania. Jako zawodowy trener przemawiałem łącznie do prawie 5 mln osób.

• Jakie są pana rady dla polskich biznesmenów? Czy powinni koncentrować się na doskonaleniu siebie i swoich umiejętności, czy raczej na budowaniu siły całego zespołu?

- Są trzy główne czynniki, które działają na polski biznes. Jest to rozwój nowych technologii i społeczeństwa informacyjnego, po drugie, technologiczna rewolucja i wreszcie zagrożenie ze strony konkurencji, zarówno tej krajowej, jak i międzynarodowej. Dla polskich menedżerów dzisiaj najważniejsze musi być skupienie się na zwiększaniu sprzedaży przy jednoczesnym budowaniu satysfakcji klientów. Dodatkowo muszą poświęcić się ciągłej nauce i rozwojowi osobistemu. Trzeba się trzymać następującej zasady: cokolwiek sprawiło, że dziś jesteś w tym miejscu, nie wystarczy, byś się na tym miejscu utrzymał. Jeżeli chcesz odnieść sukces w przyszłości, musisz być coraz lepszy w tym, co robisz. To brzmi banalnie, ale każdy w swoim przedsiębiorstwie powinien mieć świadomość, że jego celem jest zaspokajanie potrzeb klientów.

• Obecnie w Polsce jednym z głównych problemów dla przedsiębiorców nie jest już brak popytu na ich towary, ale presja ze strony pracowników na zwiększenie płac. Jaka jest według pana najefektywniejsza technika motywacyjna, oczywiście poza podwyżkami pensji?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Kiedy kierownicy są pytani o najpotężniejszy czynnik motywujący pracowników, zawsze mówią, że pieniądze są najważniejsze. Ale już pytani o inne równoważne elementy, odpowiadają: interesująca i stanowiąca wyzwanie praca, poczucie udziału i zaangażowania, pozytywnie myślący kierownicy i przyjaźni współpracownicy. Sądzę, że najlepszy sposób, by motywować ludzi, inny niż pieniądze, to stworzyć pozytywne środowisko pracy. Tak, by każda osoba czuła się wartościowa i ważna.

• Ponoć ma pan prosty sposób, jak zostać milionerem?

- Po pierwsze, musisz stać się bardzo dobry w tym, co robisz, tak by być dobrze opłacanym w twoim miejscu pracy. Po drugie, trzeba oszczędzać od 10 do 20 proc. ze swojego dochodu przez całe aktywne życie zawodowe. Po trzecie, trzeba tak zainwestować te pieniądze, by rosły one w tempie 8-12 proc. rocznie. Oczywiście jest też inna droga. By stać się milionerem, warto pomyśleć o budowaniu własnego biznesu. Prawie 80 proc. milionerów, którzy nie odziedziczyli swoich majątków, to właściciele prywatnych firm. W tym przypadku musisz być doskonały w produkowaniu wysokiej jakości produktów.

• Co wydaje się panu najważniejsze, by odnosić sukcesy w biznesie: konsekwencja w osiąganiu wyznaczonych celów, a może wystarczy po prostu spontaniczność i kreatywność?

- Kluczem do sukcesu w biznesie jest zdolność ustawienia sobie właściwych priorytetów i koncentrowanie się na tym, by je szybko i sprawnie realizować. Ludzie, którzy osiągają sukces, to takie osoby, które potrafią wykonywać wiele wartościowych zadań na raz. Warto też zrobić sobie listę tego, co musisz zrobić danego dnia. Zorganizuj sobie swój plan według właściwych priorytetów, zanim zaczniesz pracę.

• Jakie generalne zasady najczęściej sprawdzają się w biznesie?

- Moje reguły sukcesu są klarowne dla każdego. Po pierwsze, bądź całkowicie pewny, czego chcesz, i skoncentruj się na tym, by tego dokonać. Po drugie, inwestuj średnio 3 proc. dochodu w swój rozwój i edukację. Bierz udział w kursach, jeśli masz taką możliwość. Słuchaj programów edukacyjnych, nawet gdy jedziesz samochodem. Nigdy nie mów, że już nie warto się uczyć. Skoncentruj cały wysiłek i uwagę na tym, by widać było efekty twojej pracy, a szybko zobaczysz satysfakcję klientów i zyskowność.

Teraz w Polsce są naprawdę wielkie możliwości rozwoju biznesu, największe od lat. I będą one w najbliższym okresie jeszcze większe.

WYKŁAD BRIANA TRACY

Dziś w Warszawie Brian Tracy wygłosi wykład Osobowość Lidera - Skuteczne Przywództwo. Gazeta Prawna jest patronem medialnym tego wydarzenia.

 

Brian Tracy, jeden z najbardziej uznanych autorytetów w dziedzinie budowania osobistego i zawodowego sukcesu. Autor 42 książek, w tym światowych bestsellerów: Maksimum osiągnięć, Psychologia sprzedaży, Sposób na sukces i Turbostrategie

Rozmawiał Kuba Kurasz

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA