REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Teraz w Polsce są naprawdę wielkie możliwości dla biznesu

Kuba Kurasz
Kuba Kurasz

REKLAMA

By stać się milionerem, warto pomyśleć o budowaniu własnego biznesu. Prawie 80 proc. milionerów, którzy nie odziedziczyli swojego majątku, to właściciele prywatnych firm.

• Pana biznesowe podręczniki dla menedżerów sprzedają się na świecie bardzo dobrze. Jakie firmy w USA i Europie używają pana autorskich programów szkoleniowych?

REKLAMA

REKLAMA

- Od 1981 roku doradzałem ponad tysiącowi firm w niemal 46 państwach. Stworzyłem ponad 350 programów szkoleniowych. Osobiście wdrażałem moje rozwiązania w takich koncernach, jak: IBM, Ford, American Express, Hewlett Packard czy Deloitte Touche. Łącznie ponad milion ludzi na świecie kupiło moje programy dotyczące przywództwa, sprzedaży czy zarządzania. Jako zawodowy trener przemawiałem łącznie do prawie 5 mln osób.

• Jakie są pana rady dla polskich biznesmenów? Czy powinni koncentrować się na doskonaleniu siebie i swoich umiejętności, czy raczej na budowaniu siły całego zespołu?

- Są trzy główne czynniki, które działają na polski biznes. Jest to rozwój nowych technologii i społeczeństwa informacyjnego, po drugie, technologiczna rewolucja i wreszcie zagrożenie ze strony konkurencji, zarówno tej krajowej, jak i międzynarodowej. Dla polskich menedżerów dzisiaj najważniejsze musi być skupienie się na zwiększaniu sprzedaży przy jednoczesnym budowaniu satysfakcji klientów. Dodatkowo muszą poświęcić się ciągłej nauce i rozwojowi osobistemu. Trzeba się trzymać następującej zasady: cokolwiek sprawiło, że dziś jesteś w tym miejscu, nie wystarczy, byś się na tym miejscu utrzymał. Jeżeli chcesz odnieść sukces w przyszłości, musisz być coraz lepszy w tym, co robisz. To brzmi banalnie, ale każdy w swoim przedsiębiorstwie powinien mieć świadomość, że jego celem jest zaspokajanie potrzeb klientów.

REKLAMA

• Obecnie w Polsce jednym z głównych problemów dla przedsiębiorców nie jest już brak popytu na ich towary, ale presja ze strony pracowników na zwiększenie płac. Jaka jest według pana najefektywniejsza technika motywacyjna, oczywiście poza podwyżkami pensji?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Kiedy kierownicy są pytani o najpotężniejszy czynnik motywujący pracowników, zawsze mówią, że pieniądze są najważniejsze. Ale już pytani o inne równoważne elementy, odpowiadają: interesująca i stanowiąca wyzwanie praca, poczucie udziału i zaangażowania, pozytywnie myślący kierownicy i przyjaźni współpracownicy. Sądzę, że najlepszy sposób, by motywować ludzi, inny niż pieniądze, to stworzyć pozytywne środowisko pracy. Tak, by każda osoba czuła się wartościowa i ważna.

• Ponoć ma pan prosty sposób, jak zostać milionerem?

- Po pierwsze, musisz stać się bardzo dobry w tym, co robisz, tak by być dobrze opłacanym w twoim miejscu pracy. Po drugie, trzeba oszczędzać od 10 do 20 proc. ze swojego dochodu przez całe aktywne życie zawodowe. Po trzecie, trzeba tak zainwestować te pieniądze, by rosły one w tempie 8-12 proc. rocznie. Oczywiście jest też inna droga. By stać się milionerem, warto pomyśleć o budowaniu własnego biznesu. Prawie 80 proc. milionerów, którzy nie odziedziczyli swoich majątków, to właściciele prywatnych firm. W tym przypadku musisz być doskonały w produkowaniu wysokiej jakości produktów.

• Co wydaje się panu najważniejsze, by odnosić sukcesy w biznesie: konsekwencja w osiąganiu wyznaczonych celów, a może wystarczy po prostu spontaniczność i kreatywność?

- Kluczem do sukcesu w biznesie jest zdolność ustawienia sobie właściwych priorytetów i koncentrowanie się na tym, by je szybko i sprawnie realizować. Ludzie, którzy osiągają sukces, to takie osoby, które potrafią wykonywać wiele wartościowych zadań na raz. Warto też zrobić sobie listę tego, co musisz zrobić danego dnia. Zorganizuj sobie swój plan według właściwych priorytetów, zanim zaczniesz pracę.

• Jakie generalne zasady najczęściej sprawdzają się w biznesie?

- Moje reguły sukcesu są klarowne dla każdego. Po pierwsze, bądź całkowicie pewny, czego chcesz, i skoncentruj się na tym, by tego dokonać. Po drugie, inwestuj średnio 3 proc. dochodu w swój rozwój i edukację. Bierz udział w kursach, jeśli masz taką możliwość. Słuchaj programów edukacyjnych, nawet gdy jedziesz samochodem. Nigdy nie mów, że już nie warto się uczyć. Skoncentruj cały wysiłek i uwagę na tym, by widać było efekty twojej pracy, a szybko zobaczysz satysfakcję klientów i zyskowność.

Teraz w Polsce są naprawdę wielkie możliwości rozwoju biznesu, największe od lat. I będą one w najbliższym okresie jeszcze większe.

WYKŁAD BRIANA TRACY

Dziś w Warszawie Brian Tracy wygłosi wykład Osobowość Lidera - Skuteczne Przywództwo. Gazeta Prawna jest patronem medialnym tego wydarzenia.

 

Brian Tracy, jeden z najbardziej uznanych autorytetów w dziedzinie budowania osobistego i zawodowego sukcesu. Autor 42 książek, w tym światowych bestsellerów: Maksimum osiągnięć, Psychologia sprzedaży, Sposób na sukces i Turbostrategie

Rozmawiał Kuba Kurasz

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

REKLAMA

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

REKLAMA

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA