REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Windykacja na poziomie

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Przez długi czas w naszym kraju istniał negatywny stereotyp firm windykacyjnych. Branża windykacyjna dzisiaj to sprawnie działające narzędzie rynku finansowego standardem dorównujące firmom zachodnim, gdzie nie może być mowy o naruszeniach jakichkolwiek przepisów prawa.

W ciągu ostatnich 8 lat wyłoniła się czołówka firm świadczących usługi windykacyjne dla największych przedsiębiorstw i instytucji w kraju. Wśród nich jest PRESCO, które w ramach współpracy z Funduszem sekurytyzacyjnym S-Collect zainicjowało rozwój nowego sektora usług finansowych.

REKLAMA

REKLAMA

PRESCO Sp. z o.o. od początku swojej działalności (1998) ukierunkowało profil świadczonych usług windykacyjnych na obsługę masowych wierzytelności konsumenckich w ramach oferty kompleksowego zarządzania wierzytelnościami. Dzisiaj jest partnerem dla takich instytucji jak banki, firmy telekomunikacyjne, energetyczne itp.

Schemat postępowania windykacyjnego, mimo podobieństwa wynikającego z ograniczeń prawnych, jest za każdym razem dostosowywany do indywidualnych potrzeb klienta. Podstawową zasadą firmy jest dążenie do polubownego załatwienia sprawy. – W pierwszej kolejności podejmujemy negocjacje z klientem, w ramach których określamy jego możliwości spłaty zadłużenia, a następnie wysokość i terminowość płatności – mówi Wojciech Andrzejewski, Prezes Zarządu PRESCO Sp. z o.o.

REKLAMA

– Jeśli dłużnik wyraża wolę współpracy w tym zakresie, to ustalenie wspomnianych warunków kończy postępowanie windykacyjne, a nasza praca sprowadza się tylko i wyłącznie do monitoringu spłaty. Działania zostają wyostrzane w momencie braku porozumienia z dłużnikiem. Wówczas firma stara się dotrzeć do informacji na temat jego sytuacji finansowej oraz stanu posiadania. Dane te są zdobywane na podstawie różnego rodzaju rejestrów i baz danych oraz działania pracowników terenowych. Kiedy, mimo przedstawionej sytuacji, dłużnik nie chce spłacić należności, kolejnym krokiem jest skierowanie sprawy do sądu, z postępowaniem egzekucyjnym włącznie.

Ze względu na specyfikę działalności, bardzo ważną rolę w funkcjonowaniu PRESCO odgrywa dbałość o dobro klienta i ochrona jego dobrego imienia. – Zlecając nam usługę, klient może bardzo precyzyjnie określić, co mamy dla niego wykonać, łącznie z możliwością ingerencji w treść pism windykacyjnych, którymi się posługujemy oraz dobór pracowników realizujących dla niego usługę – mówi prezes Andrzejewski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Firma zaangażowała wiele środków w celu stworzenia odpowiedniego zaplecza technicznego i elektronicznego. Odpowiednie oprogramowanie w znacznym stopniu przyspiesza prace windykacyjne i pomaga w osiąganiu lepszych efektów oraz w sprawnej wymianie informacji z klientem. Kolejną sprawą, na którą PRESCO kładzie szczególny nacisk, jest ochrona i odpowiednie zabezpieczenie przekazywanych im danych.

– Pracując z firmami, które świadczą usługi w zakresie masowym, otrzymujemy całe bazy danych klientów. Dlatego tak ważna jest dla nas ochrona przed wyciekiem tych informacji – dodaje prezes. Taka polityka firmy wpłynęła na zdobycie przez PRESCO Sp. z o.o. złotego godła w konkursie „Laur Klienta 2006”.

Kamila Swinarska

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

REKLAMA

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

REKLAMA