Windykacja na poziomie
REKLAMA
W ciągu ostatnich 8 lat wyłoniła się czołówka firm świadczących usługi windykacyjne dla największych przedsiębiorstw i instytucji w kraju. Wśród nich jest PRESCO, które w ramach współpracy z Funduszem sekurytyzacyjnym S-Collect zainicjowało rozwój nowego sektora usług finansowych.
REKLAMA
REKLAMA
PRESCO Sp. z o.o. od początku swojej działalności (1998) ukierunkowało profil świadczonych usług windykacyjnych na obsługę masowych wierzytelności konsumenckich w ramach oferty kompleksowego zarządzania wierzytelnościami. Dzisiaj jest partnerem dla takich instytucji jak banki, firmy telekomunikacyjne, energetyczne itp.
Schemat postępowania windykacyjnego, mimo podobieństwa wynikającego z ograniczeń prawnych, jest za każdym razem dostosowywany do indywidualnych potrzeb klienta. Podstawową zasadą firmy jest dążenie do polubownego załatwienia sprawy. – W pierwszej kolejności podejmujemy negocjacje z klientem, w ramach których określamy jego możliwości spłaty zadłużenia, a następnie wysokość i terminowość płatności – mówi Wojciech Andrzejewski, Prezes Zarządu PRESCO Sp. z o.o.
REKLAMA
– Jeśli dłużnik wyraża wolę współpracy w tym zakresie, to ustalenie wspomnianych warunków kończy postępowanie windykacyjne, a nasza praca sprowadza się tylko i wyłącznie do monitoringu spłaty. Działania zostają wyostrzane w momencie braku porozumienia z dłużnikiem. Wówczas firma stara się dotrzeć do informacji na temat jego sytuacji finansowej oraz stanu posiadania. Dane te są zdobywane na podstawie różnego rodzaju rejestrów i baz danych oraz działania pracowników terenowych. Kiedy, mimo przedstawionej sytuacji, dłużnik nie chce spłacić należności, kolejnym krokiem jest skierowanie sprawy do sądu, z postępowaniem egzekucyjnym włącznie.
Ze względu na specyfikę działalności, bardzo ważną rolę w funkcjonowaniu PRESCO odgrywa dbałość o dobro klienta i ochrona jego dobrego imienia. – Zlecając nam usługę, klient może bardzo precyzyjnie określić, co mamy dla niego wykonać, łącznie z możliwością ingerencji w treść pism windykacyjnych, którymi się posługujemy oraz dobór pracowników realizujących dla niego usługę – mówi prezes Andrzejewski.
Firma zaangażowała wiele środków w celu stworzenia odpowiedniego zaplecza technicznego i elektronicznego. Odpowiednie oprogramowanie w znacznym stopniu przyspiesza prace windykacyjne i pomaga w osiąganiu lepszych efektów oraz w sprawnej wymianie informacji z klientem. Kolejną sprawą, na którą PRESCO kładzie szczególny nacisk, jest ochrona i odpowiednie zabezpieczenie przekazywanych im danych.
– Pracując z firmami, które świadczą usługi w zakresie masowym, otrzymujemy całe bazy danych klientów. Dlatego tak ważna jest dla nas ochrona przed wyciekiem tych informacji – dodaje prezes. Taka polityka firmy wpłynęła na zdobycie przez PRESCO Sp. z o.o. złotego godła w konkursie „Laur Klienta 2006”.
Kamila Swinarska
REKLAMA
REKLAMA