REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Windykacja na poziomie

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Przez długi czas w naszym kraju istniał negatywny stereotyp firm windykacyjnych. Branża windykacyjna dzisiaj to sprawnie działające narzędzie rynku finansowego standardem dorównujące firmom zachodnim, gdzie nie może być mowy o naruszeniach jakichkolwiek przepisów prawa.

W ciągu ostatnich 8 lat wyłoniła się czołówka firm świadczących usługi windykacyjne dla największych przedsiębiorstw i instytucji w kraju. Wśród nich jest PRESCO, które w ramach współpracy z Funduszem sekurytyzacyjnym S-Collect zainicjowało rozwój nowego sektora usług finansowych.

REKLAMA

REKLAMA

PRESCO Sp. z o.o. od początku swojej działalności (1998) ukierunkowało profil świadczonych usług windykacyjnych na obsługę masowych wierzytelności konsumenckich w ramach oferty kompleksowego zarządzania wierzytelnościami. Dzisiaj jest partnerem dla takich instytucji jak banki, firmy telekomunikacyjne, energetyczne itp.

Schemat postępowania windykacyjnego, mimo podobieństwa wynikającego z ograniczeń prawnych, jest za każdym razem dostosowywany do indywidualnych potrzeb klienta. Podstawową zasadą firmy jest dążenie do polubownego załatwienia sprawy. – W pierwszej kolejności podejmujemy negocjacje z klientem, w ramach których określamy jego możliwości spłaty zadłużenia, a następnie wysokość i terminowość płatności – mówi Wojciech Andrzejewski, Prezes Zarządu PRESCO Sp. z o.o.

REKLAMA

– Jeśli dłużnik wyraża wolę współpracy w tym zakresie, to ustalenie wspomnianych warunków kończy postępowanie windykacyjne, a nasza praca sprowadza się tylko i wyłącznie do monitoringu spłaty. Działania zostają wyostrzane w momencie braku porozumienia z dłużnikiem. Wówczas firma stara się dotrzeć do informacji na temat jego sytuacji finansowej oraz stanu posiadania. Dane te są zdobywane na podstawie różnego rodzaju rejestrów i baz danych oraz działania pracowników terenowych. Kiedy, mimo przedstawionej sytuacji, dłużnik nie chce spłacić należności, kolejnym krokiem jest skierowanie sprawy do sądu, z postępowaniem egzekucyjnym włącznie.

Ze względu na specyfikę działalności, bardzo ważną rolę w funkcjonowaniu PRESCO odgrywa dbałość o dobro klienta i ochrona jego dobrego imienia. – Zlecając nam usługę, klient może bardzo precyzyjnie określić, co mamy dla niego wykonać, łącznie z możliwością ingerencji w treść pism windykacyjnych, którymi się posługujemy oraz dobór pracowników realizujących dla niego usługę – mówi prezes Andrzejewski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Firma zaangażowała wiele środków w celu stworzenia odpowiedniego zaplecza technicznego i elektronicznego. Odpowiednie oprogramowanie w znacznym stopniu przyspiesza prace windykacyjne i pomaga w osiąganiu lepszych efektów oraz w sprawnej wymianie informacji z klientem. Kolejną sprawą, na którą PRESCO kładzie szczególny nacisk, jest ochrona i odpowiednie zabezpieczenie przekazywanych im danych.

– Pracując z firmami, które świadczą usługi w zakresie masowym, otrzymujemy całe bazy danych klientów. Dlatego tak ważna jest dla nas ochrona przed wyciekiem tych informacji – dodaje prezes. Taka polityka firmy wpłynęła na zdobycie przez PRESCO Sp. z o.o. złotego godła w konkursie „Laur Klienta 2006”.

Kamila Swinarska

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża budowlana: mimo działań prewencyjnych liczba wypadków przy pracy nie chce spadać

Brokerzy ubezpieczeniowi alarmują> Firmy budowlane nieraz bagatelizują skalę oraz prawdopodobieństwo wypadków i zawierają ubezpieczenia OC działalności z niskimi sumami gwarancyjnymi i limitami. Tymczasem rośnie liczba wypadków ze skutkiem śmiertelnym.

Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

REKLAMA

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

REKLAMA

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

REKLAMA