REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy mogą liczyć na informacje

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Na terenie całego kraju działa blisko 130 punktów konsultacyjnych dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorców. Mogą o­ni tam uzyskać informacje zarówno na temat prowadzenia działalności gospodarczej, jak i dostępnych instrumentów wsparcia.

Sieć punktów konsultacyjnych została utworzona w ramach Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Programy wdraża Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczosci na podstawie umowy z instytucją zarządzającą – Ministerstwem Gospodarki. Co rok odbywa się audyt poszczególnych punktów i po pozytywnej weryfikacji mogą one funkcjonować nadal. W drodze konkursów wyłaniane są też co roku nowe punkty konsultacyjne na terenie całego kraju.

Dla kogo
Pomoc w punktach konsultacyjnych uzyskać mogą mikro-, mali i średni przedsiębiorcy, którzy spełniają warunki określone w definicji małych i średnich przedsiębiorstw. Bezpłatne usługi konsultacyjne przedsiębiorca uzyska, pod warunkiem że wartość usługi łącznie z wartością pomocy mu udzielonej we wszystkich formach i z różnych źródeł w okresie kolejnych 3 lat poprzedzających dzień świadczenia usługi nie przekracza równowartosci w złotych 100 tys. euro.

Jaka pomoc
W punktach konsultacyjnych przedsiębiorcy mogą uzyskać informacje na temat zagadnień związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz o programach i formach wsparcia dla MSP. Chodzi głównie o pomoc w zakresie prawa, marketingu, finansów i podatków, ale również informacje na temat dostępnych programów pomocy, finansowanych z budżetu państwa, programu Phare, funduszy strukturalnych oraz zasad ubiegania się o dotacje. Przedsiębiorcy uzyskają też informacje o dostępnej na rynku ofercie finansowania zewnętrznego przez banki i inne instytucje finansowe. Takie jak np. firmy leasingowe, fundusze pożyczkowe, fundusze poręczeń kredytowych i kapitałowe.
Ponadto prowadzący działalność gospodarczą mogą liczyć na prezentacje i wyjaśnienie zasad przygotowywania wniosków o udzielenie wsparcia w ramach projektów pomocowych skierowanych do małych i średnich przedsiębiorstw ze środków budżetu państwa, ze środków Phare i innych funduszy. Chodzi przede wszystkim o informacje w zakresie zasad wypełnienia wniosku o dotacje oraz wyboru akredytowanego wykonawcy, w szczególności gdy istnieje konieczność porównania ofert. Konsultanci wyjaśnią przedsiębiorcy także warunki spełnienia kryteriów formalnych i administracyjnych obowiązujących przy ubieganiu się o wsparcie.

Informacja, nie doradztwo
Warto wiedzieć, że punkty konsultacyjne nie świadczą usług doradczych. Udzielają jedynie informacji. Nie wypełniają więc wniosków o wsparcie w ramach programów pomocowych. Przedsiębiorcy ubiegający się o dotacje na inwestycje mogą natomiast zgłosić się do punktu i tam razem z konsultantem, wypełniając tzw. listę sprawdzającą, mogą ocenić, czy ich pomysł kwalifikuje się do uzyskania wspomnianej pomocy.

Kto finansuje konsultacje
Działalność punktów konsultacyjnych jest współfinansowana z budżetu państwa oraz Unii Europejskiej w ramach funduszy strukturalnych.

Podstawa prawna
Bezpłatne usługi informacyjne udzielane są na podstawie ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz rozporządzenia ministra gospodarki i pracy z dnia 17 sierpnia 2004 r. w sprawie udzielania przez PARP pomocy finansowej niezwiązanej z programami operacyjnymi.
Katarzyna Rychter
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA