REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Spadła sprzedaż aut osobowych

REKLAMA

Sprzedaż nowych samochodów osobowych spadła w ciągu siedmiu miesięcy 2005 roku o 30,56 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2004 roku i wyniosła 149.178 sztuk - podała firma Samar, monitorująca rynek motoryzacyjny.
W lipcu sprzedano 19.722 auta osobowe, czyli o 15,01 proc. mniej niż w czerwcu i 10,75 proc. mniej niż przed rokiem. Lipiec nie przyniósł zmian w rankingu najpopularniejszych marek na polskim rynku.

Liderem w dalszym ciągu jest Skoda, która od początku roku sprzedała 17.099 samochodów, o 37,43 proc. mniej niż przed rokiem. Druga w rankingu, Toyota sprzedała od początku roku 16.961 sztuk, czyli o 30,75 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2004 roku. Trzecie miejsce zachował Fiat, którego sprzedaż wyniosła w okresie styczeń - lipiec 15.121 samochodów (spadek o 59,64 proc.). Czwartą pozycję zajął Opel, który w ciągu siedmiu miesięcy sprzedał 13.379 samochodów, czyli o 37,05 proc. mniej niż rok wcześniej. Na piątej pozycji uplasował się Ford ze sprzedażą 12.040 sztuk (spadek o 40,03 proc.). Kolejny jest Renault (11.206 sztuk, spadek o 46,11 proc.). Lokaty siódmą i ósmą zajmują odpowiednio Peugeot (9.789 aut, spadek o 32,92 proc.) oraz Citroen (8.627 aut, wzrost o 11,89 proc). Dziewiąte miejsce zajmuje Volkswagen, który od początku roku sprzedał 6.914 aut, o 26,94 proc. mniej niż przed rokiem. Pierwszą dziesiątkę zamyka Honda, która sprzedała 6.319 samochodów (wzrost o 0,86 proc.).

Od początku roku sprzedano 19.333 samochody dostawcze, czyli o 2,99 proc. mniej niż przed rokiem. W lipcu sprzedano 2.662 samochody dostawcze - 16,47 proc. mniej niż miesiąc wcześniej. W stosunku do lipca 2004 roku spadek wyniósł 10,34 proc.

Liderem sprzedaży pozostaje Fiat z wynikiem sprzedaży po siedmiu miesiącach 4.393 sztuk (spadek o 13,88 proc.). Druga lokata w dalszym ciągu należy do Volkswagena (3.011 sztuk, wzrost o 65,71 proc.) Trzeci jest Renault (1.967, 6,2 proc. spadku).
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA