REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Spadła sprzedaż aut osobowych

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Sprzedaż nowych samochodów osobowych spadła w ciągu siedmiu miesięcy 2005 roku o 30,56 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2004 roku i wyniosła 149.178 sztuk - podała firma Samar, monitorująca rynek motoryzacyjny.
W lipcu sprzedano 19.722 auta osobowe, czyli o 15,01 proc. mniej niż w czerwcu i 10,75 proc. mniej niż przed rokiem. Lipiec nie przyniósł zmian w rankingu najpopularniejszych marek na polskim rynku.

Liderem w dalszym ciągu jest Skoda, która od początku roku sprzedała 17.099 samochodów, o 37,43 proc. mniej niż przed rokiem. Druga w rankingu, Toyota sprzedała od początku roku 16.961 sztuk, czyli o 30,75 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2004 roku. Trzecie miejsce zachował Fiat, którego sprzedaż wyniosła w okresie styczeń - lipiec 15.121 samochodów (spadek o 59,64 proc.). Czwartą pozycję zajął Opel, który w ciągu siedmiu miesięcy sprzedał 13.379 samochodów, czyli o 37,05 proc. mniej niż rok wcześniej. Na piątej pozycji uplasował się Ford ze sprzedażą 12.040 sztuk (spadek o 40,03 proc.). Kolejny jest Renault (11.206 sztuk, spadek o 46,11 proc.). Lokaty siódmą i ósmą zajmują odpowiednio Peugeot (9.789 aut, spadek o 32,92 proc.) oraz Citroen (8.627 aut, wzrost o 11,89 proc). Dziewiąte miejsce zajmuje Volkswagen, który od początku roku sprzedał 6.914 aut, o 26,94 proc. mniej niż przed rokiem. Pierwszą dziesiątkę zamyka Honda, która sprzedała 6.319 samochodów (wzrost o 0,86 proc.).

Od początku roku sprzedano 19.333 samochody dostawcze, czyli o 2,99 proc. mniej niż przed rokiem. W lipcu sprzedano 2.662 samochody dostawcze - 16,47 proc. mniej niż miesiąc wcześniej. W stosunku do lipca 2004 roku spadek wyniósł 10,34 proc.

Liderem sprzedaży pozostaje Fiat z wynikiem sprzedaży po siedmiu miesiącach 4.393 sztuk (spadek o 13,88 proc.). Druga lokata w dalszym ciągu należy do Volkswagena (3.011 sztuk, wzrost o 65,71 proc.) Trzeci jest Renault (1.967, 6,2 proc. spadku).
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA

Branża budowlana: mimo działań prewencyjnych liczba wypadków przy pracy nie chce spadać

Brokerzy ubezpieczeniowi alarmują> Firmy budowlane nieraz bagatelizują skalę oraz prawdopodobieństwo wypadków i zawierają ubezpieczenia OC działalności z niskimi sumami gwarancyjnymi i limitami. Tymczasem rośnie liczba wypadków ze skutkiem śmiertelnym.

Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

REKLAMA

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

REKLAMA