REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zysk netto firm ubezpieczeniowych wzrósł do 1,4 mld zł

REKLAMA

Zysk netto towarzystw ubezpieczeniowych wzrósł w pierwszym kwartale 2005 roku o 70,7 proc. do 1,4 mld zł - poinformował w czwartek Główny Urząd Statystyczny.
"Poprawa wyników finansowych ubezpieczycieli związana była m.in. z wyższą dynamiką przychodów niż kosztów, w tym znacznym wzrostem przypisu składki brutto w obu działach. Powodem tego wzrostu była zwiększona popularność ubezpieczeń na życie, ubezpieczeń kredytów, ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej oraz ubezpieczeń osobowych" - napisał GUS w komunikacie.

W zakładach ubezpieczeń na życie zysk netto zwiększył się o 104 proc., i wyniósł 823 mln zł, a w zakładach ubezpieczeń majątkowych wzrósł o 38,9 proc., i wyniósł 585,6 mln zł. Składka przypisana brutto zebrana przez ubezpieczycieli ogółem w pierwszym kwartale 2005 roku wyniosła 7,8 mld zł i była o 9,4 proc. większa niż przed rokiem.

Składka ta w dziale prowadzącym ubezpieczenia na życie wzrosła o 14 proc., a w dziale prowadzącym ubezpieczenia majątkowe o 6,2 proc. W strukturze przypisu składki brutto sektora ubezpieczeń ogółem 43,5 proc. stanowiła składka zakładów ubezpieczeń na życie, a 56,5 proc. składka zakładów prowadzących ubezpieczenia majątkowe.

Firmy ubezpieczeniowe wypłaciły odszkodowania i świadczenia brutto na sumę 3,9 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 7 proc. (w dziale ubezpieczeń na życie wzrost o 10,4 proc., a w dziale ubezpieczeń majątkowych o 4,2 proc.). Wynik techniczny wykazany przez ogół ubezpieczycieli w pierwszym kwartale 2005 roku wyniósł 1,21 mld zł wobec 518,7 mln zł w tym samym okresie 2004 roku.

Na wynik ten złożył się zysk techniczny wykazany przez 33 ubezpieczycieli (20 w ubezpieczeniach na życie i 13 w ubezpieczeniach majątkowych) oraz strata techniczna wykazana przez 35 ubezpieczycieli (odpowiednio 12 i 23). W ubezpieczeniach na życie wynik techniczny wyniósł 944,4 mln zł, a w ubezpieczeniach majątkowych 271,5 mln zł. Wartość aktywów zakładów ubezpieczeniowych na koniec marca 2005 roku wyniosła 81,4 mld zł i wzrosła o 4,6 proc. w stosunku do końca marca 2004 roku.

Aktywa ubezpieczycieli na życie wyniosły 47,5 mld zł (wzrost o 3,6 proc.), a w ubezpieczeniach majątkowych iápozostałych osobowych 34 mld zł (wzrost o 6 proc.). W strukturze aktywów największą pozycję stanowiły lokaty, których udział wyniósł 73,1 proc. W zakładach ubezpieczeń na życie lokaty stanowiły 65,8 proc. sumy aktywów, natomiast w zakładach ubezpieczeń majątkowych 83,4 proc.

Rezerwy techniczno-ubezpieczeniowe stanowiły 72,3 proc. wartości pasywów ubezpieczycieli ogółem. Kapitały własne na koniec I kwartału 2005 roku wyniosły 20,4 mld zł i wzrosły o 11,6 proc. w stosunku do stanu z 31 marca 2004 roku (w zakładach ubezpieczeń na życie kapitały własne wzrosły o 13,2 proc., a majątkowych oá10,7 proc.).

Na koniec marca 2005 roku zezwolenie Ministra Finansów na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej w Polsce miało 72 ubezpieczycieli wobec 76 przed rokiem, z czego 34 w dziale ubezpieczeń na życie oraz 38 w dziale ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA