REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Miotły pracują pełną parą

REKLAMA

- Zainteresowanie „Wielkim Wiosennym Sprzątaniem Długów” przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Każdego dnia blisko 2 tysiące osób wchodzi bezpośrednio na naszą stronę internetową, dalsze kilka tysięcy poprzez linki z innych portali. Operatorzy infolinii odbierają po 900-1200 telefonów dziennie. Aby obsłużyć taką liczbę zainteresowanych musieliśmy nie tylko wstrzymać wszelkie urlopy, ale i zwiększyć zatrudnienie. Myślę, że edukacyjny cel tej kampanii na rzecz małych i średnich firm został osiągnięty - powiedział Adam Łącki, prezes Zarządu Krajowego Rejestru Długów.

„Wielkie Wiosenne Sprzątanie Długów” to ogólnopolska kampania społeczna Krajowego Rejestru Długów na rzecz małych i średnich firm, która rozpoczęła się 10 maja i potrwa do 10 czerwca. Jej podstawowym celem było uświadomienie przedsiębiorcom, że wbrew powszechnej opinii długi się nie przedawniają i istnieją tak długo, jak długo nie zostaną spłacone oraz zaoferowanie im praktycznie bezpłatnego dopisania do Krajowego Rejestru Długów dowolnej liczby swoich dłużników. Ta grupa docelowa została wybrana nieprzypadkowo.

Z badań przeprowadzonych w ub. roku przez Krajowy Rejestr Długów wynika, że aż 80 proc. przedsiębiorstw ma problem z utrzymaniem płynności finansowej z powodu niesolidnych kontrahentów. Przy czym zjawisko to szczególnie często występuje w małych firmach: w 45 proc. firm zatrudniających do 5 pracowników, w 17 proc. zatrudniających 6-10 osób i w 18 proc. zatrudniających 11-30 osób, podczas gdy w dużych przedsiębiorstwach zatrudniających od 250 pracowników odsetek ten wynosi 3 proc.

– Osoby, które do nas dzwonią pytają praktycznie o dwie rzeczy. Po pierwsze – czy faktycznie długi po jakimś czasie nie przepadają i są bardzo zdziwieni, gdy im tłumaczymy, że mają prawo żądać zapłacenia zaległej faktury tak długo, dopóki należność nie zostanie uregulowana. Po drugie – chcą wiedzieć, co im da dopisanie dłużnika do Krajowego Rejestru Długów – poinformowała Katarzyna Kicińska, kierownik Departamentu Obsługi Klienta.

REKLAMA

REKLAMA


Umieszczenie niesolidnego kontrahenta w Krajowym Rejestrze Długów pozwala ostrzec przed nim inne przedsiębiorstwa, w tym także banki, firmy leasingowe, towarzystwa ubezpieczeniowe, operatorów telefonii stacjonarnej i komórkowej itp. To powoduje, że dłużnicy znacznie szybciej oddają pieniądze niż po otrzymaniu nakazu zapłaty przez sąd.

Z ankiet przeprowadzonych przez Krajowy Rejestr Długów na reprezentatywnej grupie firm korzystających z tego systemu wynika, że średnio aż 58 procent ich niesolidnych kontrahentów reguluje swoje należności już po otrzymaniu ostrzeżenia o możliwości dopisania ich danych do Krajowego Rejestru Długów, a kolejne 27 procent czyni to, gdy faktycznie zostaną tam umieszczeni. Dotychczas firmy korzystające z Krajowego Rejestru Długów odzyskały dzięki niemu 242 mln zł.


W ramach „Wielkiego Wiosennego Sprzątania Długów” od 10 do 31 maja, czyli w ciągu zaledwie 14 dni roboczych z propozycji Krajowego Rejestru Długów skorzystało 896 małych i średnich firm podpisując umowę umożliwiającą dopisanie swoich dłużników do rejestru.


– To bardzo dużo, więcej niż się spodziewaliśmy, zważywszy że po drodze był długi weekend podczas którego wiele przedsiębiorstw nie pracowało. Do 10 czerwca, czyli zakończenia akcji ta liczba może wzrosnąć kilkakrotnie, bo jak pokazuje akcja składania PIT-ów, jesteśmy narodem, który lubi załatwiać wszystko w ostatniej chwili. Ale jesteśmy na to przygotowani – zapewnił Adam Łącki.

REKLAMA


Nie można w tej chwili określić jeszcze ilu dłużników trafi dzięki „Wielkiemu Wiosennemu Sprzątaniu Długów” do Krajowego Rejestru Długów. Zgodnie bowiem z ustawą „O udostępnianiu informacji gospodarczych” przed umieszczeniem niesolidnego kontrahenta w KRD trzeba go o takim zamiarze powiadomić listem poleconym na 30 dni wcześniej. Z rozmów, jakie przeprowadzają operatorzy infolinii wynika jednak, że większość przedsiębiorców ma po 2-3 dłużników, których zamierza dopisać do KRD.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


– Widzimy już, że ta akcja jest potrzebna, dzięki niej wielu uczciwych przedsiębiorców zrozumiało, że nie są bezradni wobec niesolidnych kontrahentów, a dłużnicy dostali ostrzeżenie, że ich bezkarność się kończy. Będziemy zatem powtarzać Wielkie Wiosenne Sprzątanie Długów co roku, aż do ostatniego długu – zapowiedział Adam Łącki.

Źródło: Krajowy Rejestr Długów BIG SA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

REKLAMA

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

REKLAMA

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA