REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Prezes KGHM jedynym kandydatem załogi

REKLAMA

Prezes KGHM Polska Miedź SA Wiktor Błądek nie będzie miał kontrkandydatów w walce o stanowisko członka zarządu z wyboru załogi.
Błądka wystawił do wyborów Związek Zawodowy Pracowników Przemysłu Miedziowego (ZZPPM), którego szefem jest poseł SLD Ryszard Zbrzyzny. Inny związek w KGHM - "Solidarność" - od początku bojkotuje wybory przedstawiciela załogi do zarządu firmy i wzywa załogę do tego samego.

"Nie zarejestrowaliśmy żadnego innego kandydata oprócz Wiktora Błądka, a termin ich zgłaszania minął we wtorek o godzinie 16-tej" - poinformował Paweł Banderowicz. Dodał, że komisja sprawdziła wszystkie dokumenty dotyczące udziału tego kandydata w wyborach i okazały się one w porządku.

"Komitet wyborczy Wiktora Błądka dostarczył ponad 4 tys. podpisów wobec 2 tys. 652 wymaganych regulaminem wyborów, wobec czego Błądek został oficjalnie zarejestrowanym kandydatem" - wyjaśnił Banderowicz. Dodał, że nawet gdy wystawiono tylko jednego kandydata, nie ma przeciwwskazań do przeprowadzenia wyborów.

Wybory odbędą się w dniach 18-19 maja tego roku. Zostaną przeprowadzone w tym samym czasie, co wybory reprezentantów załogi do rady nadzorczej firmy. "Oba głosowania odbędą się równolegle, ale oddzielnie" - wyjaśnił rzecznik prasowy koncernu Dariusz Wyborski.

Gdyby Błądek został wybrany do władz firmy, byłby pierwszym członkiem zarządu z wyboru załogi i tylko pracownicy mogliby odwołać go z tej funkcji. Aby tak się stało, do urn wyborczych musi pójść przeszło połowa załogi i ponad 50 proc. z nich musi oddać głos na kandydata ZZPPM. Do tej pory w Polskiej Miedzi, mimo ustawowych możliwości, załoga nie miała swojego reprezentanta.

W KGHM uruchomiono wprawdzie jeden raz procedurę wyboru członka zarządu z ramienia załogi, ale wyborów nie przeprowadzono, ponieważ nie zarejestrowano żadnego kandydata. Wybory również wtedy zbojkotowała Sekcja Krajowa Górnictwa Rud Miedzi NSZZ "Solidarność".

Jej przewodniczący Józef Czyczerski uważa, że wśród pracowników koncernu nie ma poparcia dla tworzenia kolejnego wysokopłatnego stanowiska w strukturze zarządu oraz, że ewentualny przedstawiciel pracowników w tym gremium będzie jedynie figurantem i nie będzie miał rzeczywistego wpływu na decyzje dotyczące spółki.

"Ustawa nie precyzuje zakresu jego kompetencji, uważamy, że będzie to bardziej przedstawiciel akcjonariuszy niż reprezentant interesów pracowników" - powiedział Czyczerski.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA