REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bezpieczny e-handel

REKLAMA

Przedsiębiorca, który prowadzi sprzedaż za pośrednictwem internetu, musi udzielić konsumentom wielu rzetelnych i pełnych informacji. Jeśli tego nie zrobi, może zostać posądzony o naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.
Taki wniosek nasuwa się m.in. w wyniku przeprowadzonej przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów akcji monitorowania pols
kich witryn internetowych. Sprawdzano przede wszystkim, czy strony internetowe zawierają informacje wymagane dla umów zawieranych na odległość, a także czy spełniają wymogi świadczenia usług drogą elektroniczną. UOKiK stwierdził m.in. nieprawidłowości na witrynie internetowej bydgoskiej Firmy Handlowej FENI sp. z o.o.
Urząd stwierdził, że na stronie internetowej spółki brakuje opisu czynności składających się na procedurę złożenia zamówienia nie określono też możliwości skorygowania błędnego zamówienia. Ponadto, spółka nie poinformowała konsumentów, czy ich dane będą przetwarzane, a jeśli tak – to w jakim celu.
Nie poinformowała również klientów, że prawo odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni to termin gwarantowany ustawowo, a nie, jak zapewniała spółka, dodatkowa „gwarancja satysfakcji z umowy”. Na stronie brakowało również pełnej informacji o sposobie składania reklamacji – dotyczyły one tylko reklamacji uszkodzeń przesyłki. Nie określono także sposobu rozstrzygania reklamacji i terminu odpowiedzi na reklamację. Spółka nie wskazała również sposobu utrwalania, zabezpieczania i udostępniania klientowi treści zawartej umowy. UOKiK uznał, że przedsiębiorca naruszył obowiązek udzielania konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji, co narusza zbiorowe interesy konsumentów.
Spółka została zobowiązana do usunięcia wszystkich nieprawidłowości w ciągu 6 tygodni od daty uprawomocnienia się decyzji prezesa UOKiK. Pełnomocnik FENI sp. z o.o. zapewnił, że spółka wprowadzi w tym czasie zmiany na swojej stronie internetowej.
Co trzeba sprawdzić przed zakupami w internecie:
• nazwę i adres sprzedawcy (nie tylko adres wirtualny, ale również geograficzny!),
• regulamin sprzedaży, warunki zakupu i dostawy,
• co kupujesz – czyli dokładne parametry produktu,
• walutę, w jakiej podano cenę (przy zakupach za granicą),
• całkowity koszt zakupu (razem z dostarczeniem towaru, podatkiem itd.),
• sposób zapłaty,
• w jakim terminie, i w jaki sposób można zwrócić towar.

Ewa Usowicz


Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA