REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Będą nowe oferty giełdowe

REKLAMA

W najbliższych dniach nastąpi wysyp nowych ofert giełdowych, a liczba spółek, które zamierzają sprzedać swoje akcje, znacząco wzrośnie. Chodzi tutaj o walory takich firm, jak: Profi, Koelner, CCC, TVN, Pekaes i Polcolorit.
Zapisy na 1,28 mln akcji A i B Profi rozpoczęły się już wczoraj i potrwają do 23 listopada. Inwestorzy indywidualni będą mogli składać deklaracje do 19 listopada. Pomiędzy 22 i 23 listopada został wyznaczony termin dla inwestorów instytucjonalnych. Wczoraj spółka ogłosiła również przedział cenowy dla swoich akcji na poziomie 43-51 zł. Łącznie producent pasztetów drobiowych, dań gotowych i zup zamierza pozyskać z rynku kilkadziesiąt milionów złotych.

Od dzisiaj do 19 listopada akcje będzie również sprzedawał Koelner. Spółka działająca na rynku zamocowań oraz elementów wykończeniowych dla budownictwa planuje debiut na warszawskiej giełdzie pod koniec tego roku. Sprzedaż akcji na rynku pierwotnym ma przynieść 65-75 mln zł. W publicznej subskrypcji Koelner zaoferuje od 5 mln do 7 mln walorów serii B oraz 1,2 mln istniejących już akcji serii A1. Dzięki funduszom pozyskanym na rynku kapitałowym, firma będzie mogła umocnić swoją dotychczasową pozycję zarówno poprzez rozbudowę infrastruktury, jak i wdrożenie programu akwizycyjnego.

Z kolei producent i dystrybutor obuwia CCC zamierza ściągnąć z rynku 50 mln zł. W ramach publicznej oferty spółka uplasuje 500 tys. walorów serii B, 1,1 mln akcji serii C oraz maksymalnie do 6,4 mln papierów serii D. Środki z emisji akcji mają zasilić kapitał obrotowy oraz posłużyć rozbudowie sieci sprzedaży.

W ofercie publicznej telewizji TVN inwestorzy będą mogli natomiast kupić ponad 15,9 mln akcji, co stanowi 24,2 proc. kapitału. Przedział cenowy dla walorów spółki został ustalony w granicach 26,5-33,5 zł. W puli dla inwestorów indywidualnych znajdzie się 2,38 mln akcji (15 proc. całej oferty), natomiast w transzy dla instytucji przewidziano ponad 13,52 mln akcji (85 proc. proc. oferowanych do sprzedaży udziałów).

Pod koniec listopada mają być również prowadzone zapisy na ponad 16 mln akcji serii K Pekaesu. Łącznie ze sprzedaży walorów w ofercie publicznej spółka chce pozyskać na inwestycje ok. 160 mln zł. W tym czasie odbędą się też zapisy na akcje producenta płytek ceramicznych – spółki Polcolorit. Środki z emisji o wartości ok. 150 mln zł posłużą głównie rozbudowie mocy wytwórczych.

Natomiast spółka Park Fantasia zamierza pozyskać z rynku do 45 mln zł na budowę i wyposażenie – zlokalizowanego w pobliżu Między-zdrojów – parku rozrywki. Środki na ten cel będą pochodzić z emisji obligacji skierowanej zarówno do drobnych, jak i dużych inwestorów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA