Kategorie

Wspomaganie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Uszczelniacz do wspomagania: czym jest, jak działa i do czego służy? Sprawdzimy to. Zobaczcie czy warto doraźnie naprawić nim awarię maglownicy.
BMW serii 3 E46 to przeszło 20-letnia konstrukcja. A nie da się lepiej dbać o pojazd w tak zaawansowanym wiek, niż pilnując regularnego serwisu. Jaki olej do wspomagania BMW E46 zaleca producent?
Uszkodzona pompa wspomagania sprawia, że jazda samochodem staje się znacząco utrudniona. W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić pompę wspomagania w Oplu Astra F.
Otwieramy samochód, zapinamy pasy, uruchamiamy silnik i wyjeżdżamy z parkingu kręcąc kołem kierownicy. Jeśli auto jest sprawne, skręca tam, gdzie chcemy i nie jest to trudna czynność. Ale co dzieje się wewnątrz samochodu i jakie elementy uczestniczą w przeniesieniu ruchu kierownicą na koła? Działanie i budowę układów kierowniczych opisaliśmy w poniższym artykule.
W hydraulicznym układzie wspomagania kierownicy olej stale przemieszcza się pomiędzy pompą wspomagania, zbiorniczkiem wyrównawczym, a cylindrem ciśnieniowym w przekładni kierowniczej. Producenci zalecają kontrolę jego stanu, ale o wymianie nie wspominają.
Układ wspomagania jest już zazwyczaj wyposażeniem standardowym. W poradniku tym pokażemy jak dokonać kontroli układu wspomagania w modelu Golf IV i Bora.
2011 rok przyniesie 15-milionowy samochód wyposażony w produkowany przez Nexteer Automotive elektryczny układ kierowniczy (EPS). W ciągu dekady zrewolucjonizował on technologię systemów sterowania. Z polskim udziałem.
Wymiana pompy wspomagania w Audi A3, nie jest trudna, jednak trzeba uważać na pewne szczegóły. W poradniku tym dowiesz się jak szybko i bez problemu wymienić pompę wspomagania.
Lubelszczyzna to piękny region Polski. Jeśli zdecydujemy się na podróż samochodem do Annopolu, to będziemy przejeżdżać przez jeden z najdłuższych mostów w Polsce. Widok zza szyby na pewno będzie nam zapierał dech w piersiach.
Do zakupu opon z kevlaru odstraszać może cena, ale miłośnicy szybkiej jazdy będą je uwielbiać, ponieważ kojarzą się z Formułą 1 i dużymi prędkościami. Czy sprawdzą się podczas codziennej jazdy?
Bardzo wysoka cena opon wykonanych z kevlaru, działa odstraszająco. Jednak nie na miłośników szybkiej jazdy, którzy kojarzą je z Formułą 1 i dużymi prędkościami. Ale czy takie opony mają zastosowanie w codziennej jeździe?
Uszkodzona pompa wspomagania może utrudnić jazdę samochodem. W poradniku tym przedstawimy, jak samemu wymienić pompę wspomagania w BMW E36.
Pomimo wyglądu zbliżonego do zwykłych opon, montaż opon typu run flat, powinno się zlecać odpowiednio przeszkolonym ludziom, dysponującym specjalnym sprzętem. Podejmując się montażu na własną rękę, sporo ryzykujemy.
Eksperci są zdania, że pomimo wyglądu zbliżonego do zwykłych opon, run flat’y powinny być montowane przez odpowiednio przeszkolonych pracowników i przy użyciu specjalnego sprzętu. Montaż na własną rękę jest raczej ryzykowny.
Wymiana oleju pompy wspomagania układu kierowniczego powinna nastąpić średnio co 100 tysięcy kilometrów.
Wcale nie musimy być wygodnymi szejkami, aby od samochodu wymagać regulowanych siedzeń czy uchwytu na napoje z możliwością dopasowania go do rodzaju butelki czy puszki. Przecież nasza podróż ma być przyjemnością.
Do słonecznej ojczyzny flamenco i mrożącej krew w żyłach korridy możemy się wybrać różnymi środkami transportu. Jeśli siedzi w nas zamiłowanie do przygód i jesteśmy nastawieni na zwiedzanie to powinniśmy pojechać tam naszym samochodem.
Może się wydawać, że kontrola kierownicy to rzecz zupełnie intuicyjna. Niekiedy jednak nie zwracamy uwagi na to, jak ważny jest prawidłowy chwyt. Przybliżamy konsekwencje lekceważenia go.
W poradniku tym podpowiemy jak poprawnie wymienić olej w układzie wspomagania w Mercedesie W202. Wymiana nie należy do trudnych, dlatego warto ją wykonać samemu.
Wypadek, awaria pojazdu lub roboty drogowe powodują, że na pewien czas zostaje wyłączony co najmniej jeden z pasów jezdni wielopasmowej. Taka przeszkoda powoduje najczęściej powstanie gigantycznego korka.