Kategorie

Testy samochodowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jest duży, francuski i… ostentacyjny. Bo choć Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 jest dość tanim autem w segmencie D, robi wrażenie drogiego, a momentami wręcz ekskluzywnego.
To prawdziwa limuzyna z Francji! Renault Megane GrandCoupe Intens ma przestronną kabinę, mięsiste fotele, 550-litrowy bagażnik i naprawdę dynamiczny silnik. Czy znaleźliśmy jakieś wady?
Tym razem przed naszą redakcją pojawiła się japońska nowość w segmencie C. Mazda 3 Hikari 2.0 Skyactiv-G wygląda świetnie, ma 122 konie, automatyczną skrzynię i prawie pełne wyposażenie. Jak się nią jeździ?
Wygląda jak milion dolarów, prowadzi się jak po sznurku, a do tego jest wygodny i… oszczędny. Oto rozsądniejsza siostra Cupry, czyli Seat Ibiza FR 1.0 TSI DSG!
Renault Scenic kiedyś był synonimem rewolucji. Teraz dojrzał i wydoroślał. Tylko czy to wyszło mu akurat na dobre? Sprawdziliśmy to na przykładzie Renault Grand Scenic Intens TCe 160 EDC.
Ma nieco uroku A-szóstki, na drodze jest stabilne zupełnie jak A-czwórka, podczas gdy elementami wyposażenia dościga nawet A-ósemkę. Sprawdźcie test Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI i zobaczcie jak brzmi dokończenie zdania z tytułu.
Francuski crossover zbliża się do końca rynkowego życia. Przed tym testem stawiamy zatem dość ważne pytanie. Czy Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition jest nadal godny uwagi?
Niemcy dość późno weszli do segmentu minivanów. Dość szybko nauczyli się jednak budować tego typu auta. A świadectwem ich kunsztu może się stać Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG.
Na ten samochód aż chce się patrzeć! Fiat 500X Cross przenosi wszystko to co stylistycznie najlepsze w klasycznej Pięćsetce i uzupełnia design… No właśnie tu zaczyna się problem.
Wygląda jakby zaprojektowała go Coco Chanel, a do tego ma w miarę rozsądną cenę. Czy to jednak oznacza, że francuski hit sprzedaży można kupić niemalże w ciemno? Chyba nie do końca…
Skoda Fabia nie jest autem, które powstało z myślą o poruszaniu serc motomaniaków. Mimo wszystko wersję Style z litrowym, 75-konnym silnikiem benzynowym naprawdę można polubić. Tylko czy tak naprawdę warto ją kupić?
Europejska organizacja badająca poziom bezpieczeństwa pojazdów tym razem mogła przyjrzeć się nowym modelom SUV-ów. Mowa o Citroenie C5 Aircross i Range Roverze Evoque. Auta uzyskały wynik pięciu gwiazdek.
Producenci reklamują swoje samochody mówiąc o tym, że są bezpieczne, komfortowe i… oszczędne. Kierowcy czasami dają się złapać na optymistyczne dane wpisywane do folderów reklamowych, mimo wszystko w głębi duszy nie wierzą w wyniki spalania deklarowane przez importerów. Choć może teraz już powinni? W końcu obowiązuje nowy cykl badania zapotrzebowania na paliwo WLTP. Na czym on polega i w czym jest lepszy od normy NEDC?
Mercedes Klasy G to jeżdżąca legenda. Auto od dziesięcioleci jest wierne swoim kształtom i bardzo dobrym właściwościom terenowym, a jednocześnie z każdą kolejną generacją "Gelandawagen" staje się pojazdem coraz bardziej luksusowym. Czy nowe wcielenie Klasy G godnie kontynuuje tradycje poprzedników?
Renault konsekwentnie każdą generację Megane, wydaje w wersji RS. Na tyle ile to możliwe, systematycznie podnosząc moc silnika. Czy Megane R.S. o mocy 280 KM i 5,8 s. do 100 km/h odniesie sukces na naszym ryku? Sprawdziliśmy jego możliwości!
Mercedes-AMG E53 Coupe to obecnie najmocniejszy wariant Klasy E w wydaniu dwudrzwiowym. Coupe oznaczone logiem AMG może i nie ma silnika V8, do którego przyzwyczaił nas nadworny tuner Mercedesa, ale i tak nie brak mu różnorakich zalet. Niemiecki sprzęt wzięliśmy na kilka dni do testu, dzięki czemu mogliśmy wyrobić sobie opinię o tym aucie.
Renault Twizy to jedno z tych aut, obok których nie da się przejść obojętnie. Elektryczny maluch budzi zdziwienie i pozytywne emocje u pozostałych uczestników ruchu drogowego i jest tak nietuzinkowy, że zwraca na siebie większą uwagę niż przykładowo Lamborghini lub Ferrari. Na warszawskich ulicach sprawdziliśmy jakie wady i zalety ma Renault Twizy.
Renault Zoe to kolejny krok w drodze do powszechności aut elektrycznych. Dzięki powiększonemu akumulatorowi poprawione Zoe dysponuje większym zasięgiem i jest sensowniejszym samochodem niż dotychczas. Jak Renault Zoe wypadło w naszym teście?
Wersja ST-Line Forda Fiesty jest pomostem pomiędzy standardowym modelem, a prawdziwie sportową odmianą ST. Posiada niższe zawieszenie, lekko zmienione wnętrze, kilka sportowych dodatków zewnętrznych, a wszystko połączono z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem 1.0 l o mocy 140 KM. Czy taki zestaw ma sens? Sprawdzamy to w naszym teście.
Wersja King Cab Visia to podstawowy wariant Nissana Navary, przeznaczona głównie do ciężkiej pracy w trudnych warunkach. Jak sprawuje się japoński pick-up w tej konfiguracji oraz jakie są słabe i mocne strony tego pojazdu? Sprawdziliśmy to w naszym teście.
Do Nissana Qashqaia niedawno trafił nowy silnik. To turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1.3 litra DIG-T. Podczas tzw. pierwszej jazdy miałem okazję sprawdzić jak sprawuje się nowy motor w japońskim crossoverze.
Nowy zawodnik w wadze piórkowej wkroczył na polskie areny pod koniec lipca br. Trzecia generacja Suzuki Swift Sport to najwaleczniejsza i najagresywniejsza odmiana japońskiego mieszczucha. Choć odchudzony Japończyk w dalszym ciągu nie dysponuje zbyt mocnym uderzeniem to jednak nowy Swift Sport znalazł sposób na swoich rywali. Niestety to jednak za mało by wywalczyć mistrzowski pas w rankingu hot-hatchy.
Najdostojniejszy model w gamie Renault, w najwyższej wersji wyposażenia Initiale Paris z najmocniejszym 200-konnym silnikiem benzynowym - czy wszystko działa na miarę potencjału? Nie do końca, ale jest blisko. Oto test Renault Talismana w wersji Initiale Paris z benzynowym silnikiem 1.6 TCE.
Ktokolwiek wpadł na pomysł, żeby ta odmiana Golfa miała w nazwie “sport” zasługuje na specjalną nagrodę w kategorii twórczego marketingu. Za to bez dwóch zdań jest wygodnym mini “mini” Vanem - co jednak stawia pod znakiem zapytania jego praktyczność jako taką. Oto test Volkswagena Golfa Sportsvan w wersji Comfortline.
Obecnie produkowana Skoda Octavia RS to najmocniejsza wersja Octavii, jaką kiedykolwiek wyprodukował czeski koncern. Niby to kompaktowe rodzinne auto, jednak z bardzo wyraźnym zacięciem sportowym, które na co dzień z jazdy daje wiele frajdy. Komu Skoda Octavia RS z 245-konnym silnikiem przypadnie do gustu?
Dacia Duster to jeden z najtańszych SUV-ów dostępnych na rynku. Ma chyba tyle samo zwolenników jak i przeciwników. Warto jednak zaznaczyć, że to hit sprzedaży na polskim rynku. Sprawdziliśmy co stoi za sukcesem budżetowego Dustera z 2018 r.
Opel Insignia to auto kojarzące się wielu osobom z samochodem flotowym, używanym w korporacjach. To prawda - przy decyzji o zakupie auta do floty firmowej koszty odgrywają zasadniczą rolę, a cena Insignii zawsze była ustawiona na konkurencyjnym poziomie. Wiele firm wybierało tę flagową limuzynę Opla jako auta dla swoich menedżerów. Fakt ten sprawia, że podaż tego modelu na rynku wtórnym jest dość wysoka, cena atrakcyjna, a wyposażenie bardzo często można być zdecydowanie więcej niż satysfakcjonujące.
To nie jest auto dla ,,starych'' ludzi - tak nowego Mercedesa klasy A podsumowaliby bracia Coen. Czwarta generacja klasy A naszpikowana jest nowościami, począwszy od nowego, bardziej sportowego designu do nowoczesnego wyposażenia uwzględniającego system głosowy Linguatronic oraz szereg systemów bezpieczeństwa.
Elektryczny Smart ForFour wydaje się być idealnym autem do miasta - nie zatruwa powietrza, jest zwinny i zmieści się niemal wszędzie. Jakie wady i zalety ma mały mieszczuch? Sprawdziliśmy w naszym teście.
Volkswagen Golf w "cywilnej" wersji w żadnej mierze nie jest kojarzony ze sportowymi doznaniami i frajdą za kierownicą. To wóz, który po prostu ma być uniwersalnym pojazdem w codziennej eksploatacji, mającym nas przewieźć z punktu A do B. Na szczęście Golf w wydaniu R jest w stanie przyspieszyć tętno krwi u kierowcy.
Siódma generacja popularnego kompaktu Forda przyniosła zmiany w wyposażeniu, wnętrzu i detalach karoserii, ale to co najważniejsze pozostało bez zmian. Samochód nadal świetnie się prowadzi, a trzycylindrowy, litrowy “silniczek” potrafi dać rzeczywistą frajdę. Najnowsze wcielenie Forda Fiesty wpadło do nas na test.
Suzuki Ignis to crossover, przeznaczony dla osób, które chcą wyróżnić się na drogach i szukają idealnego samochodu do miasta. Nietuzinkowe Suzuki trafiło do nas na test, dzięki czemu mogliśmy wyrobić sobie opinię o tym modelu.
Jakiś czas temu jeden z najbardziej kultowych modeli aut na świecie, Ford Mustang, przeszedł tzw. facelifting. Niedawno mieliśmy okazję zasiąść za kierownicą zmodernizowanego Mustanga, dzięki czemu mogliśmy dowiedzieć się tego i owego o tej maszynie. Co nowego pojawiło się w słynnym Fordzie i czym różni się od poprzednika?
Szósta generacja Volkswagena Polo bardzo urosła i zmężniała. Komfortem prowadzenia czy wielkością bagażnika zbliżyła się niebezpiecznie blisko segmentu kompaktów. Testujemy trzycylindrową, turbodoładowaną odmianę 1.0 o mocy 115 KM z 7-biegowym „automatem” DSG.
Nowy Volkswagen T-Roc to powiem świeżości w gamie niemieckiego producenta. Bazuje na skróconej płycie podłogowej Golfa, choć jakością wykonania wnętrza bliżej mu do Polo. Testujemy najmocniejszą odmianę silnikową 2.0 TSI z „automatem” DSG i napędem 4x4.
Volkswagen Arteon bardzo silnie nawiązuje do Passata, chociaż Volkswagen ewidentnie odcina się od tego porównania. Arteon ma być nowoczesną, szybką i elegancką limuzyną, a nie kolejną wersją Passata. Czy tak rzeczywiście jest? Sprawdziliśmy!
SsangYong XLV powstał jako odpowiedź na aktualnie panującą modę na crossovery. Nie wprowadza do tego segmentu rewolucji, ale ma bardzo konkurencyjną cenę i w jednym kompletnie detronizuje konkurencje.
Rynek motoryzacyjny zmienia się dynamicznie. Rolę aut rodzinnych, dotychczas kojarzonych głównie z kombi i z vanami, zaczynają przejmować SUV-y i crossovery. Często są mniej praktyczne, mniejsze i droższe, ale to nie ma znaczenia – dziś to moda rozdaje karty w motoryzacji.
Kolejni producenci chcą mieć w swojej ofercie auta hybrydowe i elektryczne. Także Mercedes poddał się ekologicznemu trendowi i stworzył hybrydową odmianę Klasy E.
Opel Crossland X jest następcą rodzinnej Merivy, jednak został on dopasowany do nowoczesnych trendów. Zamiast minivana mamy crossovera, a jak powszechnie wiadomo, SUV-y i crossovery są obecnie bardzo modne i pożądane. Jakie wady i zalety ma Opel Crossland X?
Mitsubishi L200 to jeden z najbardziej znanych pick-up'ów na polskim rynku. Od lat walczy z takimi rywalami, jak m.in. Nissan Navara i Toyota Hilux, a japońska konstrukcja doczekała się nawet włoskiego bliźniaka, czyli Fiata Fullback. Jakie wady i zalety ma Mitsubishi L200 z silnikiem 2.4 DI-D?
Alfa Romeo przez długi czas była w stagnacji, jednak niedawno coś się ruszyło i Włosi uzupełnili swoją gamę modelową o eleganckiego sedana oraz SUV-a. Sprawdziliśmy jak się sprawuje oraz jakie wady i zalety ma Alfa Romeo Stelvio.
Skoda Karoq idealnie wpisuje się w panującą modę na crossovery i SUV-y. Skoda po ciepłym przyjęciu większego modelu Kodiaq chciałaby oczywiście powtórzyć sukces w przypadku mniejszego auta, Karoqa. Sprawdzamy, czy czeski producent ponownie odrobił pracę domową na pięć, zabierając nową Skodę Karoq w podróż na największe targi motoryzacyjne w Polsce.
Opel Insignia Sports Tourer to jeden z ulubionych samochodów flotowych w firmach, jednak niemieckie kombi świetnie się sprawdza w rodzinnych wycieczkach za miasto. Jakie wady i zalety ma nowy Opel Insignia Sports Tourer?
Jeszcze do niedawna Qashqai był jak wzorzec metra z Sevres dla crossoverów – czy nadal tak jest? To zależy na jakie elementy spojrzymy – nadal jest bardzo dobrze, ale czasami czuć, że konstrukcja ma już prawie 4 lata. Jak Nissan Qashqai wypadł w naszym teście?
To jeden z najlepiej prowadzących się sedanów klasy średniej. W wersji Veloce, dzięki dwulitrowemu, turbodoładowanemu silnikowi o mocy 280 KM i napędowi na cztery koła, nikomu nie grozi spóźnienie na kolację do włoskiej restauracji. Zapraszamy na test Alfy Romeo Giulia Veloce.
Mercedes od wielu, wielu lat tworzy nie tylko limuzyny, ale również eleganckie coupe z mocnymi silnikami pod maskami pojazdów. W naszym teście sprawdziliśmy niemieckie gran turismo, czyli Mercedesa E 400 Coupe.
W nasze ręce wpadł Mitsubishi Outlander z ciekawym pakietem Calligraphy. Jak japoński SUV sprawdził się w teście i jakie ma wady oraz zalety?
Nowe Volvo XC40 to najmniejszy SUV w ofercie szwedzkiej marki. O ile XC60 i XC90 wydają się być autami dla dojrzalszych osób, o tyle XC40 ma przekonać do siebie głównie młodszych klientów. Czy to się uda?
Najmniejszy z SUV-ów brytyjskiego producenta niedawno trafił na rynek, a my już mieliśmy okazję zasiąść za jego kierownicą. Jak sprawuje się Jaguar E-Pace? Jakie ma wady i zalety?