Kategorie

Opony

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jeżeli jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami garażu lub komórki nie musimy płacić wulkanizatorowi za sezonowe przechowywanie naszego ogumienia.
Posiadacze garażu lub pomieszczenia gospodarczego, mają ten komfort, że nie muszą ponosić dodatkowych wydatków związanych z przechowywaniem ogumienia u wulkanizatora.
Wielu kierowcom wydaje się, że opony zmieniane sezonowo, bezproblemowo poradzą sobie do następnej wymiany bez ich ingerencji. Tymczasem taka ignorancja niekorzystnie wpływa na komfort jazdy i jej ekonomię.
Z pozoru błahy element codziennej eksploatacji samochodu może mieć wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale przede wszystkim na ekonomikę jazdy.
Opona napompowana do wartości 2 barów w warunkach garażowych w temperaturze ujemnej straci na wartości ciśnienia nawet 0,5 bara.
Opona napompowana do wartości 2 barów w warunkach garażowych w temperaturze ujemnej straci na wartości ciśnienia nawet 0,5 bara.Opony samochodowe w ujemnych temperaturach potrafią stracić nawet 0,5 bara w stosunku do standardowej wartości 2 barów jaką mają w momencie kiedy auto znajduje się w warunkach garażowych.
Okres jesienno-zimowy to czas kiedy powinniśmy się zastanowić nad zmianą opon na zimowe. Rynek producentów jest coraz większy i coraz więcej też pojawia się produktów nieznanego pochodzenia.
W okresie jesienno zimowym nadchodzi czas kiedy należy przygotować się na wymianę opon na zimowe. Rynek wciąż się powiększa, producentów jest coraz więcej a w związku z tym trafia na niego wiele produktów niewiadomego pochodzenia.
Samodzielny montaż kół zimowych pozwala nam zaoszczędzić pieniądze oraz wybrać właściwy moment na wymianę opon. Oto krok po kroku, jak wykonać wymianę opon na zimowe z letnich.
To nie tak, że wszyscy wulkanizatorzy są nieuczciwi. Ale części z nich na pewno polecamy patrzeć na ręce. A może, na co innego?
Na wstępie należy zaznaczyć, że nie wszyscy wulkanizatorzy są nieuczciwi.  Niestety część z nich tylko czeka aby wykorzystać okazję i naciągnąć nieświadomego użytkownika. W artykule prezentujemy na co zwrócić szczególną uwagę.
Koła to jeden z elementów samochodu, który jest absolutnie niezbędny do poruszania się. Wraz z zawieszeniem są łącznikiem pomiędzy drogą a samochodem. Podpowiadamy więc, jak sprawdzić czy są poprawnie przymocowane.
Poprawne mocowanie kół jest kluczowe dla naszego bezpieczeństwa. Źle przykręcone śruby mogą spowodować nieprawidłowe zużycie elementów kół, a w najgorszym przypadku odłączenie się któregoś z nich od samochodu. Podpowiadamy, jak przykręcić je poprawnie.
Republika Bośni i Hercegowiny została proklamowana w 1992 roku. Ten kraj powstały na gruzach byłej Jugosławii charakteryzuje się górzystym ukształtowaniem terenu. Cały kraj w 2/3 stanowi Bośnia a Hercegowina zajmuje 1/3 reszty powierzchni państwa.
Chcąc zredukować koszty eksploatacji, a w szczególności wydatki ponoszone na paliwo, warto się przyjrzeć zawartości naszego bagażnika.
Nawet kierowcy, którzy są zaznajomieni z jazdą po zaśnieżonych i oblodzonych drogach, powinni posiadać łańcuchy. Zapewnienie bezpieczeństwa sobie i pasażerom podczas jazdy po górskich drogach, a także autostradach powinno być najważniejsze.
Stopień nachylenia górskiej drogi oraz warunki pogodowe mogą spowodować, że nawet auto z napędem na cztery koła i dobrymi zimowymi oponami, może mieć problemy z utrzymaniem się na drodze. W takich przypadkach warto posiadać łańcuchy na koła.
Coraz częściej spotyka się auta na większych oponach i felgach niż standardowe. Użytkownicy nie robią tego tylko w celu polepszenia trakcji, lecz w dużej mierze dla poprawy wyglądu auta.
Na ulicach coraz częściej pojawiają się samochody o niestandardowym rozmiarze opon i felg.  Ma to na celu nie tylko poprawienie trakcji ale również zwiększenie atrakcyjności wizualnej auta.
Sezon zimowy to czas zakupu i wyboru opon zimowych. W tym poradniku doradzimy jak wybrać opony o odpowiednich parametrach i czy stosowanie węższych opon zimą ma sens.
Powoli zbliża się sezon zimowy, czas zakupu i wyboru opon zimowych. W poradniku tym podpowiemy, jak dobrać szerokość opony na zimę. Odpowiemy także na pytanie, czy na zimę trzeba stosować węższe opony.
Na każdej feldze stalowej wcześniej czy później pojawi się rdza. Jednak nie ma potrzeby zakupu nowych felg. Pokażemy, jak domowym sposobem zregenerować felgi stalowe.
Stalowe felgi rdzewieją. Nie trzeba jednak wtedy kupować nowych. Można je zregenerować samemu.
To pytanie zadaje sobie wielu kierowców, minimum dwa razy w roku. Zakup opon to ważna i kosztowna sprawa. W poradniku tym podpowiemy, które opony będą lepsze, nowe czy używane.
Zakup opon to kosztowna sprawa. Dlatego wielu kierowców staje przed dylematem, czy wybrać opony tańsze ale częściowo już zużyte, czy opony nowe prosto ze sklepu. W tym poradniku podpowiemy, co będzie lepszym i bezpieczniejszym wyborem.
Wybór rodzaju bieżnika zawsze stawia nas przed dylematem. Aspekt wizualny nie może przeważyć nad tym jak opona zachowuje się na drodze. Przybliżamy wzory bieżników jakie możemy spotkać w ofercie współczesnych producentów.
Szukając opon mamy zawsze ten sam problem, jaki rodzaj bieżnika wybrać? Czy wybrać opony asymetryczne, czy może kierunkowe? Pamiętajmy, że poza ładnym i efektownym wyglądem opona musi dobrze jeździć. Postaramy się przybliżyć poszczególne wzory bieżnika.
Nierównomierne zużycie bieżnika występuje z kilku powodów. Jednak w każdym przypadku winny jest kierowca. W poradniku tym podpowiemy, jak uniknąć szybkiego zużycia opony.
Jest kilka powodów nierównomiernego zużycia opon. Bieżnik zużywa się nierównomierne zawsze za sprawą niedopatrzeń kierowców. Poradnik ma na celu podpowiedzenie, jak uniknąć doprowadzenia naszych opon do takiego, złego stanu.
Producenci aut coraz rzadziej wyposażają samochody w pełnoprawne koło zapasowe. Kierowcy otrzymują koło zapasowe w sprayu. Niestety często dochodzi do sytuacji, w której okazuje się, że jest ono nieskuteczne i uniemożliwi nam dalszą jazdę.
Coraz częściej kierowcy rezygnują z pełnowymiarowego koła zapasowego, kupując koło zapasowe w sprayu. Jednak nie zawsze jest na tyle skuteczne, żeby umożliwić dalszą jazdę.
Pytanie, czy szersze opony są lepsze zadaje sobie wielu kierowców. Jedni uważają, że szerokie opony zwiększają bezpieczeństwo. Jeszcze inni, że szeroka opona tylko ładnie wygląda. W artykule tym rozwiejemy wszelkie wątpliwości.
Czy szersze opony to lepsze opony? Cześć użytkowników uważa, że szersza opona zapewniając lepszą przyczepność, zapewnia większe bezpieczeństwo. Inni kierują się opinią, że to bezsensowny wydatek, który tylko lepiej wygląda. Postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości.
Dystanse gwarantują większy rozstaw kół, a przez to agresywniejszy wygląd auta. Montaz jest bardzo prosty, jednak należy pamiętać o kilku sprawach.
Większy rozstaw kół, sportowy wygląd to tylko niektóre z zalet dystansów. Ich montaż, nie jest problematyczny, jednak czy warto zakładać dystanse do kół? Postaramy się odpowiedzieć na wszelkie wątpliwości.
Wiele awarii lub drobnych usterek ważnych podzespołów samochodu (silnika, skrzyni biegów, mechanizmu różnicowego, hamulców) można łatwo rozpoznać po towarzyszących im objawach. Oto lista najczęstszych objawów przy awariach silnika, skrzyni biegów, mechanizmu różnicowego, układu jezdnego i hamulców.
W domowych warunkach można łatwo sprawdzić, czy felgi i założone na nie opony nie mają odkształceń, kwalifikujących je do naprawy lub wymiany.
Jeśli felgi i opony są zniekształcone, łatwo to wykryć nawet w warunkach domowych. Przedstawiamy, jak sprawdzić opony i felgi.
Stan i jakość naszych opon mają bardzo duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Ignorowany przez kierowców zły stan bieżnika może doprowadzić do tragedii. Nie jest on w stanie odprowadzić nadmiernej ilości wody.
Jakość i stan ogumienia pojazdu mają ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Starty, płytki bieżnik nie jest w stanie odprowadzić spod opony odpowiednio szybko całej wody.
Opony to ta część pojazdu, która mając duże znaczenia dla naszego bezpieczeństwa, zużywa się dość szybko. To jak długo możemy używać jednego kompletu zależy od wielu czynników. Nawet przy naprawdę oszczędnej jeździe ciężko przekroczyć 100 000 km.
W stosunku do innych elementów samochodu opony zużywają się bardzo szybko. Ich okres eksploatacji zależy od bardzo wielu czynników i rzadko przekracza 100 000 km, nawet przy bardzo oszczędnej jeździe.
Stan ogumienia samochodu należy sprawdzać co najmniej raz na 2 tygodnie i koniecznie przed każdą dłuższą podróżą. Jazda z uszkodzonym oponami jest niezgodna z przepisami kodeksu drogowego i niebezpieczna. Jak należy sprawdzić stan ogumienia w aucie?
Właściwie napompowane opony naszego pojazdu przyczyniają się nie tylko do zwiększonego komfortu ale również do poprawy bezpieczeństwa. Zwiększenie trwałości ogumienia i zmniejszone zużycie paliwa, również nie pozostają bez znaczenia.
Nieraz, aby dojechać do zaplanowanego celu, trzeba opuścić asfaltową lub betonową szosę i zjechać na drogę gruntową. Takie drogi, odpowiednie dla pojazdów konnych, nie są przyjazne samochodom.
Opony samochodowe mają datę ważności. Jest wiele opinii na temat tzw. okresu ważności opon. W tym poradniku postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości.
Chyba nie ma kierowcy, który bez wysiłku odkręcał śruby mocujące koło samochodowe. Zawsze są z tym mniejsze lub większe problemy, a ich przyczyną jest nieumiejętne dokręcanie kół.
Łańcuchy na koła zakłada się przeważnie w zimę. Dlaczego? Powoduje to, że jest lepsza przyczepność auta na śniegu i zwiększa kontrolę nad autem podczas hamowania.
Wybór łańcuchów zimowych na koła jest dużym problemem. W poradniku tym postaramy się dobrać odpowiednie łańcuchy i opiszemy, jak je dobrze zamontować.
Łańcuchy na koła nie jest łatwo wybrać. Oto, na co należy zwrócić uwagę przy ich zakupie. Opiszemy też technikę montażu.