Kategorie

Jazda w mieście

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przedstawiamy podstawowe przepisy drogowe i regulacje, obowiązujące w Luksemburgu.
O wiele ważniejsze niż parkowanie "na centymetry", czego uczą w szkołach, jest takie parkowanie, aby jak najmniej narażać swój samochód na uszkodzenia i jak najmniej przeszkadzać innym, zarówno kierowcom jak i pieszym.
Już w najbliższy piątek, 24 czerwca odbędzie się druga edycja akcji „Bezpieczne Wakacje”, która jest kierowana do mieszkańców Podkarpacia, a w szczególności rodzin z dziećmi w wieku szkolnym. Akcja ma na celu promowanie bezpieczeństwa w czasie wakacyjnego wypoczynku i letnich podróży.
Miejski crossover japońskiej firmy Nissan triumfował w 18-tej edycji plebiscytu Samochód Roku 2011, który został zorganizowany przez magazyn Playboy w Pałacu Zamoyskich
Cars.com, amerykański portal o tematyce motoryzacyjnej opublikował listę 10 najlepszych miejskich samochodów. Zwycięzcą został MINI Cooper.
Warszawa powiększy strefę płatnego parkowania. Więcej parkomatów znajdziemy na Muranowie, Ochocie, Pradze Północ i Woli. 16 czerwca radni będą jeszcze nad sprawą głosować, jednak jest to już tylko formalność.
W październiku bieżącego roku na warszawskich drogach pojawi się pierwsza transza nowych autobusów marki Urbino. Kolejne tury pojazdów zostaną dostarczone w styczniu 2012 roku.
Kierowcy nietrzeźwi lub jadący resztkami sił i przysypiający za kierownicą są niebezpieczni dla siebie i innych uczestników ruchu drogowego.
Przejeżdżający z dużą prędkością przez kałużę samochód to widok, który często można zobaczyć na naszych drogach i ulicach, szczególnie po gwałtownych wiosennych burzach. Wylatujące spod kół efektowne pióropusze wody zalewają wszystko i wszystkich dookoła. Pamiętajmy jednak, że pokonywanie kałuż w ten sposób może się bardzo źle skończyć, nie tylko dla pieszych stojących przy drode.
Aby dostać się co Arabii Saudyjskiej należy przejść wiele procedur formalno-prawnych, które utrudniają wyrobienie wizy. Na miejscu będziemy mogli poruszać się wypożyczonym samochodem po drogach, które są bardzo dobrze oznakowane. Nie obędziemy się jednak bez znajomości przepisów jakie obowiązują w Arabii Saudyjskiej.
Korzystanie ze świateł przez cały rok jest droższe: nie ulega to wątpliwości. Ile jednak statystyczny kierowca wydaje rocznie więcej jeżdżąc z włączonymi światłami przez cały rok?
W ruchu miejskim zdarza się, zwłaszcza w godzinach szczytu, że dla rozładowania korków na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną dodatkowo kierują ruchem policjanci lub inne uprawnione do tego osoby
Jazda w ruchu miejskim jest wymaga ciągłej uwagi. Dodatkowo utrudnia ją uczestniczenie w ruchu pojazdów, korzystających z pewnych przywilejów. Są nimi autobusy i tramwaje.
Rząd w Berlinie planuje, że do 2020 roku po niemieckich drogach będzie jeździć milion samochodów z napędem elektrycznym. Aby osiągnąć ten cel politycy ogłosili pakiet zachęt dla posiadaczy pojazdów elektrycznych.
Wielu polskich kierowców nie wie, jak używać kierunkowskazów. W efekcie popełnia błędy zagrażające bezpieczeństwu ruchu drogowego.
O zjawisku aquaplaningu mówimy wtedy, gdy pomiędzy powierzchnią opony a podłożem dojdzie do powstania utrzymującej się warstwy wody. Bieżnik nie może efektywnie odprowadzić nadmiaru wody, w konsekwencji czego następuje utrata przyczepności i kontroli nad pojazdem.
Od 14 maja 2011 będziemy karani za zachowania niezgodne z prawem również na drogach osiedlowych.
Jaka odległość od poprzedzającego nas samochodu jest bezpieczna w razie jego nagłego zahamowania? Odległość bezpieczna to taka, która pozwala nam zareagować na nagłe zachowanie kierowcy w poprzedzającym nas aucie i jednocześnie nie jest zbyt duża żeby nie spowalniać ruchu.
System Start-and-Stop najprościej rzecz ujmując ma zatrzymywać silnik za każdym razem gdy auto nie jest w ruchu, czyli na postoju przed światłami albo w korkach. Oto, jak start-stop działa.
Tylko z pozoru omijanie przeszkód nieruchomych jest manewrem prostym i łatwym. W niektórych przypadkach może być on bardzo niebezpieczny.
W ruchu drogowym istnieje wiele niebezpiecznych sytuacji. Trudno przewidzieć wszystkie. Niektóre z nich są typowe, dzięki czemu można się przygotować wcześniej do przedsięwzięcia odpowiednich kroków, aby się uratować z opresji.
Na drogach w czasie świąt zginęło 35 osób, a 468 zostało rannych. Wypadków było 379, a pijanych kierowców od piątku do poniedziałku policjanci zatrzymali aż 1876.
Toyota Motor Poland udostępniła Komendzie Stołecznej Policji egzemplarz Prius Plug In, który ma służyć do patrolowania ulic Starego Miasta w Warszawie. Funkcjonariusze będą poruszać się hybrydową Toyotą w dniach 21 kwietnia – 10 maja.
Masz spersonalizowaną tablicę, zmodyfikowany wydech lub oklejone auto? Prawopodobnie jesteś agresywnym kierowcą.
Wiele dróg znajduje się w fatalnym stanie technicznym i jazda nimi do przyjemnych nie należy. Zwykle kierowca nie ma większego wyboru i musi taką drogą przejechać. Oto kilka rad, jak to zrobić w miarę bezpiecznie dla siebie i pojazdu.
Cofanie należy do bardzo trudnych manewrów, głownie z uwagi na bardzo ograniczoną widoczność, nie pozwalającą na pełne kontrolowanie sytuacji za cofającym pojazdem.
Pojazdy jednośladowe, a więc rowery, motorowery, motorynki, skutery i motocykle stanowią dla wielu kierowców utrapienie, inni nie zawsze respektują ich prawa, wielu nie wie, jak się wobec nich zachować.
Stojący na przystanku tramwaj lub autobus często stwarza spore zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu. Polega ono głownie na tym, że wysiadający z niego pasażerowie nie zawsze znają i szanują zasady ruchu drogowego, a często zapominają o instynkcie samozachowawczym.
Pokonywanie rond jest utrapieniem i zmorą nie tylko dla kierowców początkujących, ale także dla tych, którzy mają już za sobą przejechane wiele tysięcy kilometrów. Wszystkiemu winna zasada, na podstawie której ruch pojazdów dojeżdżających do ronda jest w Polsce najczęściej podporządkowany ruchowi pojazdów już znajdujących się na rondzie. Jest to przyczyna wielu stłuczek i poważnych wypadków.
Na wąskich i krętych drogach, szczególnie w górach, tworzą się bardzo często kolumny przypadkowych pojazdów, na czele których zawsze jedzie pojazd wolny, o małej mocy silnika lub bardzo mocno obciążony ładunkiem. Jada w takiej kolumnie nie jest ani łatwa, ani przyjemna.
Jedną z czynności, które każdy kierowca musi mieć opanowane do perfekcji, jest hamowanie. Od niej, a ściślej – od poprawności jej wykonania, zależy zdrowie i życie kierowcy, jego pasażerów i innych użytkowników drogi.
Na jazdę samochodem składa się wiele różnych czynności i manewrów, które można podzielić na dwie zasadnicze grupy: podstawowe, stałe elementy jazdy i elementy „okazjonalne”, wynikające z zaistniałej raz na jakiś czas sytuacji
Przejeżdżanie przez skrzyżowania z ruchem kierowanym tylko pozornie jest łatwe. Są dwa sposoby: zgodny z przepisami i zgodny z logiką. Pierwszy prowadzi często do stłuczek i wypadków, drugi pozwala na ich unikanie.
Przewóz osób bez licencji taksówkowej musi zniknąć z ulic, zgodnie z nowelizacją ustawy o transporcie drogowym.
Na oświetlenie dróg nie mamy wpływu, natomiast możemy zadbać o odpowiednie światła w naszym samochodzie, co znacznie ułatwi nam podróżowanie po zmroku.
Jazda zaśnieżoną ulicą, zwłaszcza z wysokimi pryzmami śniegu po jej obu stronach, nie należy do bezpiecznych i wymaga wzmożonej uwagi, skupionej nie tylko na samej jezdni, ale także na jej obrzeżach. W każdej chwili zza pryzmy śniegu może pojawić się pieszy lub inny pojazd, usiłujący włączyć się do ruchu.
Wyjazd zaparkowanym samochodem z ciasnego miejsca parkingowego jest nie lada sztuką. Tylko w niewielkim stopniu mogą ułatwić parkingowe manewry czujniki parkowania i kamera, pokazująca sytuację za samochodem.
Włączenie się do ruchu polega najogólniej na znalezieniu dla siebie miejsca wśród innych pojazdów, które już poruszają się po drodze. Tak więc będzie to zarówno zainicjowanie jazdy po postoju przy krawędzi drogi lub na poboczu, jak i wyjazd z parkingu, posesji, stacji paliw itp.
Drogi wielopasmowe zostały stworzone po to, aby ułatwić jazdę i umożliwić pokonanie danej trasy większej liczbie pojazdów w tym samym czasie. Ich przepustowość nie zawsze jest w pełni wykorzystana.
Wyjechanie z wąskiej drogi podporządkowanej i skręt w lewo w drogę główną dwujezdniową, często z jezdniami, rozdzielonymi pasami zieleni lub wydzielonym torowiskiem tramwajowym, nie jest manewrem prostym.
Rowerzyści dostaną specjalne pasy ruchu, będą mogli jeździć bez kasku i po chodniku - takie zmiany planują ustawodawcy.
Autostrady i trasy szybkiego ruchu budowane są, abyśmy mogli podróżować bezpiecznie, szybko i bez stresu. Z tego względu, podróżując po autostradzie, powinniśmy zachowywać się tak, aby nie powodować zagrożenia oraz nie tamować ruchu, po prostu podróżować bezpiecznie i szybko. Autostrady i trasy szybkiego ruchu są miejscem, gdzie „wolno” nie zawsze znaczy bezpieczniej.
Jazda w korku jest nieunikniona w dużych aglomeracjach. Codziennie jesteśmy narażeni na stres związany z jazdą w korku. Niestety, nie ma sposobu na jego szybkie pokonanie, ale możemy ułatwić sobie i innym jazdę stosując kilka prostych zasad.
Prawo o ruchu drogowym to potężny zbiór przepisów - złożonych i dokładnych, wręcz absurdalnie dokładnych. Który z kierowców jest w stanie rozszyfrować zapis: „Uczestnik ruchu drogowego ma prawo liczyć, że inni uczestnicy ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego zachowania”?
Wielu kursantów po nieudanym egzaminie czuło się skrzywdzonych. Mało kto jednak wie, że od wyniku nie zdanego egzaminu możemy się odwoływać.
Garby zwalniające skutecznie przyhamowują zapędy wielu kierowców, ale niestety wpływają również na zawieszenie auta. Jest jednak metoda na pokonywanie „śpiących policjantów” bez szwanku dla auta.
Trwałość paska rozrządu uzależniona jest od wielu czynników. Teoretycznie powinien on wytrzymać przebieg rzędu 100 tysięcy kilometrów. Należy go jednak co pewien czas sprawdzać.
Jeśli chcesz się zatrzymać albo tylko zwolnić, tocz się na biegu bez naciskania na pedał sprzęgła. Ta metoda jest nazywana hamowaniem silnikiem i stanowi jedną z podstawowych zasad Ecodrivingu. W czasie hamowania silnikiem nie zużywamy nawet kropli paliwa - w przeciwieństwie do jazdy na luzie.
Zmieniaj bieg na wyższy tak wcześnie, jak to możliwe i bezpieczne dla silnika – to jedna z głównych zasad ekojazdy. W praktyce oznacza to, że jednostkę napędową należy rozkręcać do 2500 obr./min w przypadku silnika benzynowego lub 2000 obr./min w dieslu. To optymalny moment na zmianę biegu.
Przejeżdżający z dużą prędkością przez kałużę samochód to widok, który często można zobaczyć na naszych drogach i ulicach. Wylatujące spod kół efektowne pióropusze fontann wody zalewają wszystko i wszystkich dookoła. Pokonywanie kałuż w ten sposób można wytłumaczyć zupełnym brakiem wyobraźni kierowcy, nie wspominając już o dobrych manierach.