REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy e-learning jest skuteczny?

Platformy e-learningowe mogą pełnić różne funkcje, w zależności od przeznaczenia.
Platformy e-learningowe mogą pełnić różne funkcje, w zależności od przeznaczenia.

REKLAMA

REKLAMA

Na rynku szkoleń z roku na rok rośnie zainteresowanie e-learningiem. Z czego to wynika oraz czy e-learning może być skuteczny? Odpowiedzi szukaj w poniższym artykule.

Czym jest e-learning?

E-learning jest jedną z form nauczania na odległość, charakteryzuje się wykorzystaniem elektronicznych środków przekazu, np. komputera, Internetu, urządzeń audiowizualnych itp. Ta metoda zawdzięcza swój rozwój przede wszystkim postępowi technologicznemu i wiąże się bezpośrednio z upowszechnieniem Internetu oraz zwiększaniem przepustowości łącz.

REKLAMA

Po pierwsze narzędzie

REKLAMA

Nauczanie na odległość odbywa się przy pomocy odpowiednich platform i narzędzi. Obecne narzędzia LMS (learning management system) oraz CMS (content management system) umożliwiają realizację zaawansowanych celów edukacyjnych. Jednakże, by przeprowadzić szkolenie dla pracowników, wystarczy prosta platforma podcastowa.

Podcast to forma internetowej publikacji dźwiękowej lub filmowej, najczęściej w postaci regularnych odcinków, z zastosowaniem technologii RSS. Dzięki tej technologii można dowolnie formować swoją stronę internetową, zamieszczać w niej aktualne wiadomości, budować zaplecze merytoryczne składające się z filmów instruktażowych, krótkich ćwiczeń i prelekcji.

Czytaj również: E-learning a tradycyjne szkolenia

Platforma szkoleniowa

Platformy e-learningowe mogą pełnić różne funkcje, w zależności od przeznaczenia. Mogą być wykorzystywane jako strony do nauki języków obcych, na których udostępniane są ćwiczenia tekstowe, materiały audio i wideo. Mogą być również podstawą do przeprowadzania szkoleń dla pracowników poszczególnych firm albo międzynarodowych korporacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podstawową zaletą takiej platformy jest brak ograniczeń związanych z miejscem oraz czasem. Firmy nie muszą borykać się z kosztami podróżowania, rezerwacji sal, dopasowywania terminów szkolenia oraz druku materiałów. Zamiast tego wszyscy pracownicy - rozproszeni po różnych placówkach - mogą przyswajać informacje w dogodnym dla siebie czasie i tempie, a ich postępy są automatycznie sprawdzane i kontrolowane przez zwierzchników.

Polecamy serwis Coaching

REKLAMA

Platformy e –learningowe wciąż poszerzają spectrum swoich możliwości. Ciągły postęp technologiczny umożliwia zastosowanie rozwiązań o różnym stopniu zaawansowania, począwszy od zamieszczania statycznych kursów, aż po dynamiczne, wymagające interakcji szkolącego. Nową jakością ułatwiającą wykorzystywanie metody e-learningu jest podcast, za pomocą którego można w prosty i przejrzysty sposób dodawać pliki audio i wideo.

Podcastowa platforma e-learnigowa staje się narzędziem komunikacji, nie tylko wewnętrznej, ale i zewnętrznej. Firmy za jej pomocą przekazują aktualne informacje o przedsiębiorstwie, dzielą się wiedzą, w której są ekspertem. Własna platforma e-learningowa nie jest domeną jedynie dużych firm, tak ich jak: Getin Bank, Elektrownia Bełchatów czy Cyfrowy Polsat, ale również mniejszych przedsiębiorstw, gdzie ukazują się wszelkiego typu filmy szkoleniowe i instruktażowe, informacyjne, edukacyjne oraz oczywiście promocyjne i reklamowe.

Źródło: www.podcasttv.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

REKLAMA

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

REKLAMA

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA