REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

200 tys. zł limitu na karcie kredytowej dla mikroprzedsiębiorców

Magdalena Piórkowska
Szymborska-Sutton Agata
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Limity kart kredytowych dla mikroprzedsiębiorców mogą sięgać nawet kilkuset tysięcy złotych. Niestety, ich oprocentowanie dochodzi do 21% w skali roku. W niektórych przypadkach odsetek można jednak uniknąć, a jeśli się to nie uda, przedsiębiorca ma możliwość zaliczenia ich w koszty firmy.

Dla wielu przedsiębiorców problemem są niepłacone przez kontrahentów na czas faktury - to powoduje, że firmy tracą płynność finansową i następnie same nie są w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań finansowych. Jedną z doraźnych form pomocy może być firmowa karta kredytowa. Trzeba jednak pamiętać, że takie rozwiązanie może przedsiębiorcę słono kosztować - karty kredytowe należą do najwyżej oprocentowanych produktów kredytowych na rynku. Z najnowszej ankiety Tax Care wynika, że wśród 11 banków, które oferują obecnie przedsiębiorcom firmową kartę kredytową, najwyższe oprocentowanie wynosi 21% w skali roku (BPS). Niewiele mniej, bo 20%, każe sobie płacić mBank. Z niemal identyczną stawką odsetek (19,9%) trzeba się liczyć w FM Banku i Getin Noble Banku, przy czym w obydwu tych bankach dotyczy ona transakcji gotówkowych - transakcje bezgotówkowe będą w nich kosztowały mniej, bo w granicach 15% - 18% w skali roku. Niespełna 10-proc. stawkę oprocentowania proponuje obecnie Multibank, ale jest to oprocentowanie promocyjne, przeznaczone tylko dla klientów, którzy przeniosą kartę z innego banku, a do tego obowiązuje jedynie przez pierwszy rok. W pozostałych przypadkach oprocentowania w Multibanku sięga 18% w skali roku. Natomiast najniższe, standardowe oprocentowanie (bez podziału na operacje bezgotówkowe i gotówkowe) w wysokości ok. 15% deklarują Nordea Bank i Pekao SA.

REKLAMA

REKLAMA


Odsetek można uniknąć

W przypadku transakcji bezgotówkowych umiejętne korzystanie z karty kredytowej pozwala jednak na uniknięcie tak wysokich odsetek. Sprzyja temu tzw. okres bezodsetkowy. Im dłuższy okres bezodsetkowy wyznaczy bank, tym lepiej dla przedsiębiorcy - ma bowiem większą szansę zmieścić się z płatnością kartą bez naliczenia odsetek, pod warunkiem jednak, że spłaci na czas całe zadłużenie. Obecnie najdłuższy, bo prawie dwumiesięczny okres bezodsetkowy (dokładnie 59 dni) deklarują BNP Paribas Bank, Getin Noble Bank i Idea Bank. Natomiast najkrótszy - Pekao SA (47 dni), BPS (51 dni) oraz ING Śląski (52 dni).

Pamiętajmy jednak, że okres bezodsetkowy nie dotyczy transakcji gotówkowych. A to oznacza, że jeśli pieniądze wypłacimy na przykład w bankomacie, odsetki zostaną naliczone od dnia wypłaty.

REKLAMA


Limity od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

A na jakie limity kart kredytowych mogą liczyć przedsiębiorcy? Rozrzut jest bardzo duży - są banki, które nie udostępnią limitu wyższego niż 15 tys. zł (BNP Paribas Bank), a są i takie, które deklarują, że maksymalny limit kredytowy może sięgnąć nawet 200 tys. zł (FM Bank). Zazwyczaj jednak maksymalne limity nie przekraczają kilkudziesięciu tysięcy złotych. W niektórych bankach o wysokości maksymalnego zadłużenia decyduje okres działalności firmy. I tak w mBanku i Multibanku firma bez żadnego stażu otrzyma limit kredytowy do 10 tys. zł. Pół roku od rozpoczęcia działalności limit zwiększa się do 20 tys. zł, a po pierwszych „urodzinach” firmy bank może zaproponować przedsiębiorcy już 100 tys. złotych.


Odsetki i prowizje zmniejszą podatek

Jeśli kartą kredytową zostaną opłacone wydatki związane z firmą, a kwota zapłaconych odsetek wyraźnie wyodrębniona w dokumentach księgowych, odsetki można zaliczyć w koszty uzyskania przychodu, zmniejszając dzięki temu podatek dochodowy. W koszty przedsiębiorca może zaliczyć również opłaty związane z użytkowaniem karty, na przykład opłatę roczną czy prowizję za wypłatę gotówki.


Agata Szymborska-Sutton


Współpraca: Magdalena Piórkowska

  

 

Źródło: Taxways

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

REKLAMA

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

REKLAMA

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

E-rezydencja w Estonii. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Założenie firmy trwa 5 minut

E-rezydencja w Estonii cieszy się dużą popularnością. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Firmę zakłada się online i trwa to 5 minut. Następnie wypełnianie dokumentacji i raportowania podatkowego zajmuje około 2-3 minut.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA