REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

200 tys. zł limitu na karcie kredytowej dla mikroprzedsiębiorców

Magdalena Piórkowska
Szymborska-Sutton Agata
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Limity kart kredytowych dla mikroprzedsiębiorców mogą sięgać nawet kilkuset tysięcy złotych. Niestety, ich oprocentowanie dochodzi do 21% w skali roku. W niektórych przypadkach odsetek można jednak uniknąć, a jeśli się to nie uda, przedsiębiorca ma możliwość zaliczenia ich w koszty firmy.

Dla wielu przedsiębiorców problemem są niepłacone przez kontrahentów na czas faktury - to powoduje, że firmy tracą płynność finansową i następnie same nie są w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań finansowych. Jedną z doraźnych form pomocy może być firmowa karta kredytowa. Trzeba jednak pamiętać, że takie rozwiązanie może przedsiębiorcę słono kosztować - karty kredytowe należą do najwyżej oprocentowanych produktów kredytowych na rynku. Z najnowszej ankiety Tax Care wynika, że wśród 11 banków, które oferują obecnie przedsiębiorcom firmową kartę kredytową, najwyższe oprocentowanie wynosi 21% w skali roku (BPS). Niewiele mniej, bo 20%, każe sobie płacić mBank. Z niemal identyczną stawką odsetek (19,9%) trzeba się liczyć w FM Banku i Getin Noble Banku, przy czym w obydwu tych bankach dotyczy ona transakcji gotówkowych - transakcje bezgotówkowe będą w nich kosztowały mniej, bo w granicach 15% - 18% w skali roku. Niespełna 10-proc. stawkę oprocentowania proponuje obecnie Multibank, ale jest to oprocentowanie promocyjne, przeznaczone tylko dla klientów, którzy przeniosą kartę z innego banku, a do tego obowiązuje jedynie przez pierwszy rok. W pozostałych przypadkach oprocentowania w Multibanku sięga 18% w skali roku. Natomiast najniższe, standardowe oprocentowanie (bez podziału na operacje bezgotówkowe i gotówkowe) w wysokości ok. 15% deklarują Nordea Bank i Pekao SA.

REKLAMA


Odsetek można uniknąć

REKLAMA

W przypadku transakcji bezgotówkowych umiejętne korzystanie z karty kredytowej pozwala jednak na uniknięcie tak wysokich odsetek. Sprzyja temu tzw. okres bezodsetkowy. Im dłuższy okres bezodsetkowy wyznaczy bank, tym lepiej dla przedsiębiorcy - ma bowiem większą szansę zmieścić się z płatnością kartą bez naliczenia odsetek, pod warunkiem jednak, że spłaci na czas całe zadłużenie. Obecnie najdłuższy, bo prawie dwumiesięczny okres bezodsetkowy (dokładnie 59 dni) deklarują BNP Paribas Bank, Getin Noble Bank i Idea Bank. Natomiast najkrótszy - Pekao SA (47 dni), BPS (51 dni) oraz ING Śląski (52 dni).

Pamiętajmy jednak, że okres bezodsetkowy nie dotyczy transakcji gotówkowych. A to oznacza, że jeśli pieniądze wypłacimy na przykład w bankomacie, odsetki zostaną naliczone od dnia wypłaty.


Limity od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

A na jakie limity kart kredytowych mogą liczyć przedsiębiorcy? Rozrzut jest bardzo duży - są banki, które nie udostępnią limitu wyższego niż 15 tys. zł (BNP Paribas Bank), a są i takie, które deklarują, że maksymalny limit kredytowy może sięgnąć nawet 200 tys. zł (FM Bank). Zazwyczaj jednak maksymalne limity nie przekraczają kilkudziesięciu tysięcy złotych. W niektórych bankach o wysokości maksymalnego zadłużenia decyduje okres działalności firmy. I tak w mBanku i Multibanku firma bez żadnego stażu otrzyma limit kredytowy do 10 tys. zł. Pół roku od rozpoczęcia działalności limit zwiększa się do 20 tys. zł, a po pierwszych „urodzinach” firmy bank może zaproponować przedsiębiorcy już 100 tys. złotych.


Odsetki i prowizje zmniejszą podatek

Jeśli kartą kredytową zostaną opłacone wydatki związane z firmą, a kwota zapłaconych odsetek wyraźnie wyodrębniona w dokumentach księgowych, odsetki można zaliczyć w koszty uzyskania przychodu, zmniejszając dzięki temu podatek dochodowy. W koszty przedsiębiorca może zaliczyć również opłaty związane z użytkowaniem karty, na przykład opłatę roczną czy prowizję za wypłatę gotówki.


Agata Szymborska-Sutton


Współpraca: Magdalena Piórkowska

  

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Taxways

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA