REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Życzenia świąteczne - korespondencja między firmami

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zientek-Varga Jolanta
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Czas przed świętami to okres wysyłania życzeń. W kontaktach między firmami przeważają tradycyjne kartki, wysyłane pocztą lub dostarczane kurierem. Uważane są za formę bardziej kulturalną, podkreślającą szacunek do adresata.

Na życzenia w formie e-maila lub sms-a pozwalają sobie osoby bliskie lub nieźle się znające, które na ogół dodatkowo składają je sobie osobiście. Zwyczaj wysyłania e-maili zagościł też w wielu firmach, ale przede wszystkim w poczcie wewnętrznej. Są już jednak firmy, które łączą życzenia wysyłane elektronicznie z tradycyjnymi kartkami.

REKLAMA

W wielu firmach z formy mailowej często korzystają pracownicy, którzy nie mogą uczestniczyć w przedświątecznych firmowych spotkaniach. Rozsyłają oni ułożone przez siebie życzenia do wszystkich lub wybranych kolegów. Tę formę stosują też niektórzy szefowie jako dodatek do życzeń składanych osobiście.

Jedną z form wykorzystania internetu do składania życzeń w pierwszym rzędzie klientom i współpracownikom jest zamieszczanie takich tekstów na stronach www firmy. To coraz częstsza i popularna, ale także - co szczególnie ważne dla mniejszych firm - najtańsza forma dotarcia do wielu osób.

Na stronach internetowych firm można spotkać prawdziwe bogactwo sformułowań:

• Najserdeczniejsze życzenia zdrowych, radosnych i spokojnych Świąt składa firma XXX

• Wszystkim klientom i przyjaciołom firma komputerowa YYY składa życzenia szczęśliwych świąt oraz energii i zapału do nowych, przyszłych działań

• Wszystkim naszym klientom, partnerom i współpracownikom życzymy zdrowych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia oraz wielu sukcesów w nadchodzącym nowym roku.

• Z okazji wkroczenia w nowy rok, firma AAA składa Państwu najserdeczniejsze życzenia pomyślności i spełnienia najskrytszych marzeń

• Firma BBB składa klientom, partnerom i przyjaciołom najserdeczniejsze życzenia zdrowia, szczęścia, radości

Tradycyjnie jest serdeczniej

Prawdopodobnie poczta elektroniczna wejdzie na stałe do kontaktów między firmami, także w dziedzinie składania życzeń. Na razie jednak wciąż bardzo dobrze się mają tradycyjne, papierowe kartki, których wybór z roku na rok jest większy i pozwala zaspokoić nawet najbardziej wybredny gust. Coraz więcej jest kartek z wydrukowanymi wewnątrz gotowymi życzeniami, pozostaje tylko kwestia wyboru spośród dostępnych tekstów, tych najbardziej pasujących do sytuacji oraz klienta. Wielu producentów oferuje karnety świąteczne z wklejką w kopertach.

Firmom zależy na tym, aby dostrzeżono je wśród życzeń otrzymanych od innych. Dlatego wybierający kartki starają się, aby były oryginalne i dopasowane do osoby czy grupy osób, do których są skierowane. Patrząc na otrzymywaną korespondencję, widać, że firmy zadają sobie coraz więcej trudu, chcąc, żeby życzenia sprawiały przyjemność i były odebrane jako prawdziwe, a nie wyłącznie kurtuazyjne.

Jest to możliwe, jeśli zna się odbiorców. Pomocne są w takich przypadkach prywatne kontakty z szefem firmy albo działania PR, promocji czy marketingu, które coś wiedzą o planach przedsiębiorstwa i mogą je umieścić w życzeniach. Oczywiście bez zdradzania poufnych informacji.

Kilkadziesiąt lub kilkaset

Firmy wysyłają kilkadziesiąt, kilkaset, ale bywa, że i ponad tysiąc kartek. Wszystko zależy od wielkości instytucji, a także od tego, z iloma klientami się współpracuje. Pod życzeniami osobiście podpisuje się szef firmy lub cały zarząd. Adresy drukowane są z listy mailingowej. Za rozesłanie kart odpowiada sekretarka, do której obowiązków należy też obsługa poczty.

Jolanta Zientek-Varga

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Sekretariat

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA