REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Życzenia świąteczne - korespondencja między firmami

Zientek-Varga Jolanta
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Czas przed świętami to okres wysyłania życzeń. W kontaktach między firmami przeważają tradycyjne kartki, wysyłane pocztą lub dostarczane kurierem. Uważane są za formę bardziej kulturalną, podkreślającą szacunek do adresata.

Na życzenia w formie e-maila lub sms-a pozwalają sobie osoby bliskie lub nieźle się znające, które na ogół dodatkowo składają je sobie osobiście. Zwyczaj wysyłania e-maili zagościł też w wielu firmach, ale przede wszystkim w poczcie wewnętrznej. Są już jednak firmy, które łączą życzenia wysyłane elektronicznie z tradycyjnymi kartkami.

REKLAMA

W wielu firmach z formy mailowej często korzystają pracownicy, którzy nie mogą uczestniczyć w przedświątecznych firmowych spotkaniach. Rozsyłają oni ułożone przez siebie życzenia do wszystkich lub wybranych kolegów. Tę formę stosują też niektórzy szefowie jako dodatek do życzeń składanych osobiście.

Jedną z form wykorzystania internetu do składania życzeń w pierwszym rzędzie klientom i współpracownikom jest zamieszczanie takich tekstów na stronach www firmy. To coraz częstsza i popularna, ale także - co szczególnie ważne dla mniejszych firm - najtańsza forma dotarcia do wielu osób.

Na stronach internetowych firm można spotkać prawdziwe bogactwo sformułowań:

• Najserdeczniejsze życzenia zdrowych, radosnych i spokojnych Świąt składa firma XXX

• Wszystkim klientom i przyjaciołom firma komputerowa YYY składa życzenia szczęśliwych świąt oraz energii i zapału do nowych, przyszłych działań

• Wszystkim naszym klientom, partnerom i współpracownikom życzymy zdrowych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia oraz wielu sukcesów w nadchodzącym nowym roku.

• Z okazji wkroczenia w nowy rok, firma AAA składa Państwu najserdeczniejsze życzenia pomyślności i spełnienia najskrytszych marzeń

• Firma BBB składa klientom, partnerom i przyjaciołom najserdeczniejsze życzenia zdrowia, szczęścia, radości

Tradycyjnie jest serdeczniej

Prawdopodobnie poczta elektroniczna wejdzie na stałe do kontaktów między firmami, także w dziedzinie składania życzeń. Na razie jednak wciąż bardzo dobrze się mają tradycyjne, papierowe kartki, których wybór z roku na rok jest większy i pozwala zaspokoić nawet najbardziej wybredny gust. Coraz więcej jest kartek z wydrukowanymi wewnątrz gotowymi życzeniami, pozostaje tylko kwestia wyboru spośród dostępnych tekstów, tych najbardziej pasujących do sytuacji oraz klienta. Wielu producentów oferuje karnety świąteczne z wklejką w kopertach.

Firmom zależy na tym, aby dostrzeżono je wśród życzeń otrzymanych od innych. Dlatego wybierający kartki starają się, aby były oryginalne i dopasowane do osoby czy grupy osób, do których są skierowane. Patrząc na otrzymywaną korespondencję, widać, że firmy zadają sobie coraz więcej trudu, chcąc, żeby życzenia sprawiały przyjemność i były odebrane jako prawdziwe, a nie wyłącznie kurtuazyjne.

Jest to możliwe, jeśli zna się odbiorców. Pomocne są w takich przypadkach prywatne kontakty z szefem firmy albo działania PR, promocji czy marketingu, które coś wiedzą o planach przedsiębiorstwa i mogą je umieścić w życzeniach. Oczywiście bez zdradzania poufnych informacji.

Kilkadziesiąt lub kilkaset

Firmy wysyłają kilkadziesiąt, kilkaset, ale bywa, że i ponad tysiąc kartek. Wszystko zależy od wielkości instytucji, a także od tego, z iloma klientami się współpracuje. Pod życzeniami osobiście podpisuje się szef firmy lub cały zarząd. Adresy drukowane są z listy mailingowej. Za rozesłanie kart odpowiada sekretarka, do której obowiązków należy też obsługa poczty.

Jolanta Zientek-Varga

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Sekretariat

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA