REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lokaty firmowe: depozyty krótkoterminowe dają zarobić najwięcej

Szymborska-Sutton Agata
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Lokaty firmowe są w większości oprocentowane gorzej niż depozyty dla klientów indywidualnych. Wyjątkiem są lokaty krótkoterminowe – najlepsze z nich dają zarobić mikroprzedsiębiorcom ponad 8% w skali roku.

REKLAMA

Największym zainteresowaniem mikroprzedsiębiorców cieszą się zazwyczaj lokaty krótkoterminowe, które nie zamrażają firmowych pieniędzy i w efekcie nie zablokują niespodziewanych inwestycji. Z przygotowanego przez Tax Care rankingu lokat dla osób prowadzących działalność gospodarczą wynika, że najwięcej na jedno- i dwumiesięcznych lokatach daje zarobić Idea Bank, który proponuje mikroprzedsiębiorcom odpowiednio 8,08% i 8,05% brutto w skali roku. Co więcej, pozycję lidera w tych dwóch kategoriach Idea Bank utrzymuje już od kilku miesięcy. Żaden z pozostałych banków nawet nie zbliżył się w tym czasie do tego poziomu i taka sytuacja pozostała do dziś - zajmujące drugą pozycje Alior Bank (depozyty jednomiesięczne) i Volkswagen Bank (dwumiesięczne) oferują mikroprzedsiębiorcom oprocentowanie o ponad połowę mniejsze niż Idea Bank. Trzeba jednak pamiętać, że ten ostatni pozwoli otworzyć mikroprzedsiębiorcy tylko jedną jedno- lub dwumiesięczną lokatę, do tego na kwotę nie większą niż 10 tys. złotych.

REKLAMA

Idea Bank prowadzi także - ex aequo z FM Bankiem - w kategorii lokat trzymiesięcznych, oferując mikroprzedsiębiorcom oprocentowanie w wysokości 5,30% w skali roku. I w tym wypadku owe instytucje nie dały sobie odebrać palmy pierwszeństwa w ostatnich kilku miesiącach. W przypadku depozytów kwartalnych nie ma jednak tak dużych dysproporcji w wysokości oprocentowania - różnica pomiędzy pierwszym a drugim miejscem, które przypadło Nordea Bankowi, nieznacznie przekracza jeden punkt procentowy.

Firmy mają lepsze stawki tylko przy lokatach krótkoterminowych

Stawki oprocentowania dla osób prowadzących działalność gospodarczą są generalnie niższe niż w przypadku depozytów dla osób fizycznych - na przykład oprocentowanie brutto najlepszych lokat rocznych i dwuletnich dla klientów indywidualnych przekracza 7% w skali roku, podczas gdy najlepsze stawki dla firm w tych samych kategoriach wynoszą odpowiednio 5,9% oraz 6%. Wyjątkiem są oferty lokat jedno- i dwumiesięcznych dla przedsiębiorców, których oprocentowanie jest znacznie wyższe niż najlepszych depozytów dla klientów indywidualnych, zakładanych na podobny czas - oprocentowanie tych ostatnich wynosi niespełna 4,6% brutto w skali roku.

Podatek firma musi zapłacić na własną rękę

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mikroprzedsiębiorcy korzystający z firmowych lokat powinni także pamiętać, że zyski z nich w większości przypadków będą musieli opodatkować we własnym zakresie - banki nie odprowadzają od nich bowiem podatku Belki, traktując je jako przychód z działalności gospodarczej, od których w związku z tym należy zapłacić podatek dochodowy, a nie podatek od zysków kapitałowych.


                                        

REKLAMA

Źródło: Tax Care, 19.10. 2011 r.                                  
                                       
S - oprocentowanie stałe,
Z - oprocentowanie zmienne, KDZ - kapitalizacja dzienna                                  
Z - oprocentowanie zmienne                                  
I - lokaty zaklądane przez internet                                                                

* obowiązujące w dniu 17.10.2011 r. dla lokat standardowych na okres do 12 mc oprocentowanie zmieniane jest codziennie; stopa oprocentowania wyznaczana jest  ceną środków na międzybankowym rynku pieniężnym i stałą marżą banku         

Agata Szymborska-Sutton

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Taxways

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy niechętnie upominają się o pieniądze u dłużników, a po upływie pół roku windykacja może być bezskuteczna

Dlaczego dłużnicy nie płacą na czas należności za faktury? Nie mam pieniędzy, zapomniałem o fakturze, klienci zalegają mi z zapłatą, więc i ja nie płacę – to najczęstsze usprawiedliwienia, jakie słyszą właściciele firm od swoich klientów, którzy nie regulują należności za dostarczone towary czy wykonane usługi.

10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

REKLAMA

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

REKLAMA

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

REKLAMA