Co zyskuje pracodawca, zatrudniając telepracownika
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wykonywanie pracy w miejscu zamieszkania pracownika eliminuje lub ogranicza wydatki związane z prowadzeniem biura, m.in. koszty czynszu i energii.
Ponadto pracodawca może zredukować koszty zatrudnienia, wprowadzając dla telepracowników zadaniowy system czasu pracy. Zastosowanie powyższego systemu pozwoli ograniczyć koszty związane z wypłatą wynagrodzeń za pracę w godzinach nadliczbowych.
Okrojono również obowiązki pracodawcy w zakresie bhp. Wyłączone zostały przepisy dotyczące obowiązku dbałości o bezpieczny i higieniczny stan pomieszczeń pracy oraz obowiązków dotyczących obiektów budowlanych i pomieszczeń pracy, a także obowiązku zapewnienia odpowiednich urządzeń higienicznosanitarnynch.
Telepraca sprzyja uelastycznieniu struktury organizacyjnej firmy i powoduje spadek biurokracji.
REKLAMA
Dzięki telepracy pracodawca zyskuje możliwość zatrudnienia wysokiej klasy fachowców, którzy mogliby być niedostępni w tradycyjny sposób. Wpływają na to przede wszystkim elastyczne warunki pracy, czyli praca w każdym miejscu i o każdej porze. Takie warunki pracy oraz brak ograniczeń terytorialnych pozwalają na równoczesne podejmowanie wielu kontraktów.
Telepraca pozwala pogodzić pracę z opieką nad dzieckiem. Może być więc alternatywą dla urlopu wychowawczego. Pracodawca nie traci cennego i doświadczonego pracownika i nie musi poszukiwać nikogo na zastępstwo. Wprowadzenie telepracy daje także pracodawcy możliwość zatrudnienia osób niepełnosprawnych, nawet jeśli budynek nie jest przystosowany dla osób poruszających się na wózku, niewidomych lub z innymi niepełnosprawnościami. Pracodawca może również poszukiwać i zatrudniać osoby mieszkające w dużej odległości od siedziby firmy.
REKLAMA
REKLAMA