Kategorie

Transport morski

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Port w Gdańsku w 2011 r. przeładował 25,3 mln ton towarów. To o 7 procent mniej niż w poprzednim roku.  Port osiągnął blisko 19 mln zł zysku. Jest to największy pod względem przeładunków port w Polsce.
Rok 2011 okazał się okresem pomyślnym dla BCT. Jaki będzie 2012? Jakie są plany i oczekiwania względem rozpoczętego roku? O tym w komentarzu prezesa BCT.
W Bałtyckim Terminalu Kontenerowym (BCT) trwa rozładunek największego statku w historii Portu Gdynia. To  kontenerowiec MSC Krystal, o pojemności prawie 73 tys. ton.
Maersk Line wprowadza komunikację mobilną i satelitarną na 400 kontenerowcach. Ericsson wyposaży statki w anteny, stacje bazowe GSM. Zajmie się też monitorowaniem sieci i obsługą serwisową urządzeń pokładowych.
Specyficznym rodzajem przewozu jest przewóz morski towarów na statkach. Odpowiedzialność przewoźnika morskiego jest w określonych przypadkach limitowana, zgodnie z regulacjami prawnymi odnoszącymi się do tego rodzaju przewozu rzeczy.
Ponad 250 tys. euro zapłacił za robot spawalniczy producent m.in. kontenerów morskich- spółka Weldon z Brzezówki (Podkarpackie).
Zakłady Chemiczne Police i Polska Żegluga Morska podpisały pięcioletnią umowę o współpracy o wartości 150 mln zł. Armator będzie przywozić do Polic podstawowe surowce do produkcji nawozów.
Maersk Line to lider morskiego transportu kontenerowego. Firma jest właścicielem największych statków na świecie.
W chińskiej stoczni Xingang w Tianjin zwodowano statek dla Polskiej Żeglugi Morskiej (PŻM). Masowiec m/s "Szczecin" ma wejść do eksploatacji pod koniec lutego przyszłego roku.
W Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w porcie w Gdyni pracuje najnowocześniejszy w Polsce skaner do prześwietlania kontenerów. Urządzenie skróci czas kontroli i obniży koszty obsługi klientów.
Panalpina uruchomia dwa nowe, bezpośrednie połączenia dla transportu drobnicowego z Azji do Polski za pośrednictwem swojej wewnętrznej linii żeglugowej- Pantainer Express Line. Dwa nowe połączenia skracają czas tranzytu o dwa dni i redukują emisję CO2 aż o 6,9%.
Komisja Europejska zażądała od Polski informacji na temat wdrożenia dyrektywy o prowadzeniu dochodzeń ws. wypadków morskich. A u nas prace jeszcze trwają.
Sławomir Nowak będzie ministrem transportu, budownictwa i gospodarki morskiej - zdecydował premier Donald Tusk.
Mimo obaw przed nawrotem kryzysu, porty morskie nie narzekają na brak pracy. Operatorzy liczą, że w 2012 r. poziom przeładunków nie spadnie - informuje "Rzeczpospolita".
Aby mieć w pełni świadomość warunków przewozu morzem, warto poznać standardowe typy, wymiary, konstrukcje, oznakowanie oraz kontrolę bezpieczeństwa jednostki transportowej tego typu.
Do należącego do Orlen Gaz terminalu LPG w Szczecinie przycumował 50. statek - szwedzka jednostka Auteuil z 1600 tonami propanu.
Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście, jako pierwszy polski port, otrzymał certyfikat standardu jakości ISO 9001:2008.
Fracht morski jest bardzo szerokim pojęciem. Dobrym przykładem zobrazowania konstrukcji stawki frachtu jest transport kontenerowy (FCL i LCL).
Prezentujemy krótki poradnik wypełniania konosamentu - podstawowego dokumentu przewozowego w transporcie morskim.
Rohlig Suus Logistics uruchomił bezpośrednie połączenie z Chin do Wrocławia. Czas transportu będzie krótszy o 5 dni.
Co to jest konosament, w ilu kopiach powinno się go wystawiać i na co zwrócić szczególną uwagę - pisze Wojciech Łądkowski kierownik sprzedaży frachtu morskiego z Hellmann Worldwide Logistics Polska.
Operator logistyczny ROHLIG SUUS Logistics stawia na rozwój frachtu morskiego, lotniczego i intermodalnego. Firma będzie inwestowała w infrastrukturę, zmieni struktury sprzedażowe i zacieśni współpracę z globalną grupą ROHLIG & CO.
Zapotrzebowanie rynkowe na przewozy drobnicowe w transporcie morskim stale rośnie. Rozwiązania te są dedykowane przesyłkom mniejszym, które z racji swojej wagi i objętości nie są w stanie zapełnić pełnego kontenera i jednocześnie nie wymagają bardzo szybkiego czasu tranzytu.
Do 2015 roku Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) w Gdyni zainwestuje w sprzęt, infrastrukturę i systemy informatyczne ponad 153 mln zł. Inwestycja w 35 proc. ma być dofinansowana przez Unię Europejską i budżet państwa.
Senat nie zgłosił poprawek do ustawy o bezpieczeństwie morskim. Po wejściu w życie przepisów terenowe organy administracji morskiej będą tworzyć elektroniczną bazę danych, zawierającąinformacje o polskich statkach.
Jak zorganizować transport towaru drogą morską. Co trzeba wiedzieć, aby nie popełnić błędu we współpracy ze spedytorem. Jak uniknąć niespodziewanych kosztów.
W chińskiej stoczni Sanfu zwodowano statek Polskiej Żeglugi Morskiej m/s "Raba". W tej samej stoczni wkrótce powstanie drugi statek- m/s "San" - poinformował doradca dyrektora naczelnego firmy Krzysztof Gogol.
W ubiegłym roku polskie porty przeładowały blisko 60 mln. ton towarów. To rekord ostatnich 5 lat. W Gdańsku i Gdyni rosną statystyki przeładunków drobnicowych i paliw.
44,4 mln złotych zapłaciła holenderska spółka Fairplay BV za 100 proc. udziałów Przedsiębiorstwa Usług Żeglugowych i Portowych w porcie w Gdyni (WUŻ).
Pracownicy Przedsiębiorstwa Usług Żeglugowych i Portowych (WUŻ) w porcie w Gdyni domagają się podwyżki płac i premii uznaniowej. Przeprowadzili dwugodzinny strajk.
Jak wygląda obecnie sytuacja we frachcie morskim, jak kształtują się ceny oraz jak zachowują się armatorzy wobec zmian na rynkach finansowych - mówi Michał Kołodziejski, Dyrektor Produktu Morskiego DHL Global Forwarding
Morski Terminal Masowy Gdynia Sp. z o.o. kupiła, za 60 mln złotych francuska firma Atic Services. Załoga otrzyma premię prywatyzacyjną i gwarancję pracy.
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki. Teraz zanieczyszczanie będzie przestępstwem przeciwko środowisku, podlegającym sankcjom karnym - od 3 miesięcy do 5 lat pozbawienia wolności.
Spółki Żegluga Polska ze Szczecina oraz Swedish House Ltd z Warszawy złożyły oferty kupna akcji Polskiej Żeglugi Bałtyckiej z Kołobrzegu.
Terenowe organy administracji morskiej będą tworzyć elektroniczną bazędanych, zawierającą informacje o polskich statkach - zakłada uchwalona w czwartek przez Sejm ustawa o bezpieczeństwie morskim.
Lotniczo-morska spółka DSV w Finlandii zawarła porozumienie w sprawie przejęcia wszystkich udziałów w firmie Wasa Logistics.
Do polskich portów zawinęło w 2010 r. 19947 statków (o 0,1% mniej niż rok wcześniej) o pojemności brutto 168,7 mln i nośności 116,0 mln ton. – informuje GUS.
W 2010 r. krajowy obrót morski stanowił 1,5% obrotów ogółem, tj. o 7,7% więcej niż w roku poprzednim. W międzynarodowym obrocie morskim przeładowano łącznie 58,6 mln ton ładunków (98,5% obrotów ogółem), tj. o 32,5% więcej niż w 2009 r.
Do portu w Gdańsku wpłynął w środę po południu jeden z najbardziej znanych statków - największy na świecie flagowy kontenerowiec "Emma Maersk" duńskiego operatora Maersk Line. Jednostka może zabrać na pokład ponad 15 tysięcy kontenerów.
Obroty ładunkowe w portach morskich w 2010 r. wyniosły 59,5 mln ton, tj. o 32,0% więcej niż w poprzednim roku - podaje Główny Urząd Statystyczny.
W 2010 r. polscy przewoźnicy morscy przewieźli 8362,3 tys. ton ładunków (spadek o 10,8% w porównaniu do roku 2009), wykonując pracę przewozową 19,8 mld tonokilometrów tj. o 17,1% mniejszą w porównaniu z rokiem poprzednim.
W maju 2011 w portach przeładowano 4,8 mln ton ładunków. Największy wzrost w grupie kontenerów.
W maju 2011 r. sprzedaż usług w firmach branży TSL wzrosła o 14,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku – poinformował Główny Urząd Statystyczny. Przed rokiem notowano wzrost o 9,8 proc.
Lotos Petrobaltic przekaże dwa holowniki podległej sobie firmie na Cyprze. Plany zakładają zwolnienie 50 marynarzy i rekomendowanie ich do zatrudnienia w nowej spółce na nowych, zdaniem pracowników, gorszych kontraktach.
Terminal kontenerowy jest dla spedytorów, agencji celnych oraz operatorów logistycznych podstawą łańcucha dostaw ładunków skonteneryzowanych. Wybór portu i terminalu może mieć wpływ na cały proces obsługi towaru od momentu załadowania go na statek, aż do miejsca jego przeznaczenia, a tym samym do finalnego odbiorcy.
Od 3 miesięcy do 5 lat pozbawienia wolności - taki wymiar kary proponuje rząd za umyślne zanieczyszczanie morza przez statki. Rada Ministrów przyjęła we wtorek projekt nowelizacji ustawy o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki.
Na terenie portu w Gdyni otwarto Morskie Centrum Serwisowe Rolls-Royce, pierwsze w regionie Morza Bałtyckiego. Zakład okrętowy będzie oferował usługi naprawcze i doradztwo w zakresie przeglądów okrętowych układów napędowych marki Rolls-Royce.
Polska Żegluga Morska uzyskała w ub. r. zysk w wysokości 490 mln zł netto. Środki zostaną przeznaczone na duży program inwestycyjny - poinformował doradca dyrektora firmy Krzysztof Gogol.
W Porcie Gdynia wielkość przeładunku TEU wyniosła 485 tys.,w Gdańsku była o ok. 6 proc. większa - przeładowano o ok., 30 tys. kontenerów więcej. Oba porty powinny współpracować np. w kwestii budowy sieci lądowych połączeń tranzytowych na linii Północ- Południe.
Pogłębienie kanału w Porcie Gdynia do 13,5 m ma dla nas szczególnie istotne znaczenie, gdyż wchodzimy tym samym do grona portów, które mogą obsługiwać duże jednostki, w przyszłości również w bezpośrednich zawinięciach oceanicznych, z pominięciem innych portów europejskich -  mówi Krzysztof Szymborski, prezes zarządu Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego BCT