Kategorie

Transport drogowy

Branżę transportową czekają poważne zmiany. 4 grudnia zaczną obowiązywać nowe rozporządzenia Parlamentu Europejskiego, które zmieniają zasady wydawania licencji. Zobacz galerię zdjęć z konferencji.
Już 4 grudnia 2011 roku zaczną obowiązywać Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady WE regulujący unijny rynek transportu drogowego. Nakładają szereg nowych wymagań na polskich przewoźników. Publikujemy treść rozporządzeń i projekt zmian ustawy o transporcie drogowym.
W dniu 19 października 2011 zorganizowaliśmy konferencję dla przewoźników: "Co czeka Twoją firmę transportową po 4 grudnia 2011 r." Teraz udostępniamy treść prezentacji naszych prelegentów.
Rohlig Suus Logistics uruchomił bezpośrednie połączenie z Chin do Wrocławia. Czas transportu będzie krótszy o 5 dni.
Spółka Uboat Line chce uruchomić w Gliwicach międzynarodowe call center dla firm transportowych. Spodziewa się 40 proc. wzrostu przychodów.
Przyszłoroczne stawki od środków transportowych – ciężarówek i autobusów wzrosną o co najmniej 11,29 proc. Jest projekt obwieszczenia.
Firma Hellmann Worldwide Logistics Polska właśnie otworzyła swój dziewiąty oddział w Polsce. Tym razem w Szczecinie.
Jak ocenić czy towar albo transport przewożonych ładunków jest transportem typu ADR, a więc podlega szczególnym wymogom jeśli chodzi o ich wyładunek jak i załadunek?
Zdaniem Cezarego Grabarczyka około 45 tys. zawodowych kierowców nie przestrzega unijnych norm czasu pracy. Minister chce zmian.
Prezydent podpisał nowelizację prawa o ruchu drogowym dotyczącą m.in. przewozów tzw. ładunków nienormatywnych, czyli np. wyjątkowo ciężkich.
Spółka Raben Ukraina ma nowe centrem dystrybucyjne w Dniepropietrowsku. Zmiana budynku była konieczna w sytuacji rosnącego popytu na logistykę kontraktową na wschodzie Ukrainy. Teraz Raben może dostarczać przesyłki w systemie just-in-time.
Niemal 180 mln zł spodziewa się operator e-myta za trzy pierwsze miesiące funkcjonowania elektronicznego systemu poboru opłat drogowych Viatoll.
Głównym złożeniem procedury uproszczonej jest wprowadzenie ułatwień dla podmiotów gospodarczych przy dokonywaniu zgłoszeń celnych. Przedsiębiorcy mają do wyboru trzy formy.
Co to jest procedura tranzytu. Czy w trakcie jego realizacji można zmienić środek transportu Czy można podzielić towar, zmniejszyć lub dołożyć nowy. Szczegóły w artykule radcy prawnego Ewy Krysztofiuk.
Kiedy można zastosować konwencję TIR. W jakich warunkach konwencja zwalnia ładunek z odprawy celnej. O tym w artykule radcy prawnego Ewy Krysztofiuk.
Giełda transportowa Trans.eu udostępniła nową wersję programu Trans 4.0. Nowy system zawiera moduł map Europy z informacjami o ograniczeniach dla ciężarówek, kodami pocztowymi a także kalkulator kosztów.
Posiadanie własnej bazy eksploatacyjnej to jeden z warunków jakie musi wypełnić przewoźnik aby otrzymać licencję transportową po 4 grudnia 2011.
Proste agregaty ma ropę zasilają supernowoczesny system poboru opłat. W pierwszym kwartale 2012 roku mają zniknąć, ale na razie śmierdzą i hałasują – informuje "Rzeczpospolita"
Posłowie przyjęli w piątek wszystkie za wyjątkiem jednej z ponad trzydziestu poprawek Senatu do nowelizacji ustawy o transporcie drogowym. Poprawki miały charakterdoprecyzowujący.
Jak nowy system poboru opłat wpływa na ceny usług transportowych. Jak uwzględnić wysokość opłat drogowych w fakturach dla klientów. O tym w artykule Marka Biesiekierskiego, dyrektora operacyjnego PEKAES SA.
W dniu 27 września 2011 r. wchodzi w życie nowe rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie certyfikatów potwierdzających spełnienie przez pojazd odpowiednich wymogów bezpieczeństwa lub warunków dopuszczenia do ruchu.
Senatorowie wprowadzili w środę ponad trzydzieści poprawek do nowelizacji ustawy o transporcie drogowym. Poprawki mają głównie charakter doprecyzowujący.
Senat nie zgłosił w środę poprawek do nowelizacji prawa o ruchu drogowym. Nowelizacja warunkuje przewozy tzw. ładunków nienormatywnych, czyli np. wyjątkowo ciężkich.
Prawie połowa badanych, bo 48 proc. przedsiębiorców uważa, że system e-myta viaTOLL jest sprawiedliwszy od winiet - wynika z ankiety Krajowej Izby Gospodarczej. Przeciwnie uważa 27 proc. badanych, 16,5 proc. nie ma zdania, a 8,5 proc. nie dało odpowiedzi.
Temat akcyzy powraca. Tym razem dyskusja nie dotyczy jednak zmniejszenia obciążeń podatkowych, a możliwego podniesienia stawki na olej napędowy. Taki krok mogą wymusić na nas unijne regulacje.
Prezydent podpisał ustawę o przewozie towarów niebezpiecznych. Teraz polskie przepisy są zgodne z regulacjami unijnymi.
Piotr W. Krawiecki został prezesem i dyrektorem zarządzającym DSV Solutions w Polsce. W skład zarządu wchodzą także Thomas Sivert Jansson oraz Tomasz Garbarski.
W 2010 roku w Polsce zarejestrowanych było ponad 2 mln 981 tys. samochodów ciężarowych. To o blisko 200 tysięcy więcej niż w roku poprzednim.
Firmy transportowe muszą wystawiać nowe, rozszerzone zaświadczenia o przerwach w pracy kierowcy. Dochodzą trzy nowe przypadki i specjalny, szczegółowy formularz (do pobrania w artykule).
Niedziałające bramownice, skradziony osprzęt i szczątkowe informacje po zalogowaniu na ViaToll. To niepokoi przewoźników, którzy nie wiedzą gdzie, kiedy i w jakiej wysokości naliczane jest e-myto. Komentarz Grzegorza Rusina, kierownika ds. Projektów Dystrybucji Krajowej w ROHLIG SUUS Logistics.
W II kwartale 2011 roku zysk operacyjny (EBITDA) Grupy PEKAES wyniósł 3,5 miliona złotych. Firma osiągała niemal 15 proc. wzrost przychodów z działalności podstawowej.
Kolejny komunikat PKN ORLEN, a także analogiczna decyzja Grupy LOTOS mają istotną szansę poruszyć cenowe poziomy na rodzimym rynku. Ile może potanieć olej napędowy? Realnie może on uplasować się poniżej 4,99 zł/l.
O 4,2 procenta wzrosną maksymalne stawki podatków i opłat lokalnych w 2012 roku – przewiduje przygotowany przez Ministerstwo Finansów projekt obwieszczenia w tej sprawie. Wzrosną stawki podatków od środków transportowych.
Przez pierwsze 54 dni funkcjonowania (od 3 lipca 2011 r.) system elektronicznego poboru opłat za korzystanie z dróg przyniósł Skarbowi Państwa prawie 80 mln złotych.
W Płocku powstanie drugi na Mazowszu i czwarty w Polsce punkt preselekcyjnego ważenia samochodów ciężarowych. System będzie dokonywał ważenia pojazdów, znajdujących się w ruchu. Koszt inwestycji to około 700 tys. zł.
Posiadacz pojazdu mechanicznego zobowiązany jest do zawarcia umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC. Obowiązkowi temu podlegają zasadniczo zarejestrowane pojazdy samochodowe. Niekiedy jednak, obowiązek ubezpieczenia powstaje również w odniesieniu do pojazdów mechanicznych przed ich rejestracją.
Sejm uchwalił nowelizację ustawy o transporcie drogowym. Zmniejszono wysokość kar nakładanych na przewoźników z 15 tys. zł do 10 tys. zł. Inspektorzy będą mogli sprawdzać także spedytorów, nadawców, odbiorców, załadowców, czy organizatorów transportu.
Po drogach publicznych będą mogły jeździć pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 tony. Za przejazd pojazdów nienormatywnych bez zezwolenia miałyby być pobierane kary.
W bieżącym tygodniu średnia ogólnopolska cena oleju napędowego wyniosła 5,04 zł/l, czyli zaledwie o 1 grosz taniej niż przed tygodniem. Dla kierowców pojawia się jednak kilka przesłanek do optymizmu. Wśród nich szczególnym duże znaczenie może mieć m.in. ostatnia decyzja PKN ORLEN.
Ceny paliw rosną kolejny tydzień z rzędu. Rekordowe 5,08 zł kosztuje średnio w Polsce litr oleju napędowego. Tak drogo za tankowanie paliwa do pojazdów z silnikiem Diesla jeszcze nie płaciliśmy.
Kierowca będzie uzupełniał listę danych, zapisywanych automatycznie na tachografach, o czas jazdy. To wynik nowelizacji ustawy o czasie pracy kierowców i o transporcie drogowym, którą Prezydent Bronisław Komorowski podpisał we wtorek.
W praktyce okazuje się, że wielu przedsiębiorców dokonujących obrotu ładunkami zaliczanymi do kategorii ADR nadal popełnia błędy podczas ich załadunku i rozładunku.
Sytuacja polskiego transportu drogowego coraz częściej wymyka się jednoznacznej ocenie. Pomimo rosnącej pozycji Polski na arenie międzynarodowej, kondycja transportu samochodowego tylko z pozoru wydaje się być zadowalająca. Jakie są tego powody? - wyjaśnia Tadeusz Chmielewski, prezes ROHLIG SUUS Logistics.
Ostatnie dni przyniosły gwałtowne podwyżki cen paliw w Polsce. Na większości stacji olej napędowy kosztuje ponad pięć złotych – przekroczenie tego poziomu cen, przed którym ostrzegaliśmy w ubiegłym tygodniu, nastąpiło szybciej niż można się było spodziewać.
Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług zawierają specjalne regulacje w zakresie ustalania kraju opodatkowania VAT usług pomocniczych do usług transportowych. Przy czym przywołane specjalne regulacji dotyczą sytuacji gdy usługa pomocnicza do usługi transportowej wykonywana jest na rzecz tzw. „niepodatnika”.
Wprowadzenie e-myta to nie tylko same problemy. Jest szansa na czystsze powietrze. Firmy wymieniają tabor na nowocześniejszy, bo opłaty za przejazd są uzależnione od zużycia paliwa i emisji spalin - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".
Tiry rozjeżdżają lokalne trasy, by nie płacić e-myta. Ciężarówki stały się utrapieniem dla urlopowiczów i samorządowców – informuje "Rzeczpospolita".
W dniu 4 grudnia 2011 zaczną obowiązywać nowe unijne przepisy dotyczące wykonywania zawodu przewoźnika drogowego. Co to oznacza dla polskich firm transportowych? Jakie zasady będą regulować transport międzynarodowy ? O tym w artykule Marka Pomian Biesiekierskiego, dyrektora operacyjnego PEKAES SA.
Ministerstwo Infrastruktury przygotowuje kontrę na rosyjskie próby ograniczania polskich TIR-ów. Szykują się dokładne kontrole ciężarówek ze Wschodu - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".
Branża transportowa musi przygotować się na to, że koszty tankownia w najbliższym czasie mogą rosnąć. Ceny paliw na stacjach już ruszyły do góry i oczekujemy, że najbliższe dni przyniosą kontynuację tego trendu.