Kategorie

Testy samochodowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Testowy ASX był nie tylko idealnie niebieski i nie tylko miał sportowe dodatki. To też wersja niezwykle limitowana. Zostanie bowiem sprzedana na polskim rynku zaledwie w ilości 100 sztuk. Czy warto kupić japońskiego rodzynka?
Nowy Ford Puma wygląda obłędnie - szczególnie z dużymi felgami i niebieskim lakierem. A do tego prowadzi się jak gorący hatchback i jest wystarczająco dynamiczny. Z tym modelem wszystko byłoby dobrze, gdyby nie kolor pomarańczowy…
Choć auto pochodzi z Rumunii, tak naprawdę jest zestawem elementów znanych ze starszych modeli Renault. Czy to uwłacza Dacii Lodgy Stepway? W żadnym razie. Szczególnie że minivan ma asa w rękawie. Jest wybitnie tani!
Ekologiczny znaczy mało pociągający? No właśnie nie. Mitsubishi Outlander PHEV udowadnia, że napęd spalinowo-elektryczny jest wyłącznie dodatkiem do całkiem przystojnego, rodzinnego krążownika. Zobaczcie relację z naszej jazdy.
Mieliśmy w zeszłym roku okazję jeździć nową Toyotą RAV4. Czemu zatem auto powróciło na plac przed naszą reakcją? Bo ta wersja jest mocniejsza i… czteropędowa. Czy to oznacza, że stała się lepsza? To właśnie sprawdzaliśmy.
Jest potężny, luksusowy i przestronny. A czy da się oczekiwać czegoś więcej od SUV-a? To postanowiliśmy sprawdzić podczas testu Renault Koleosa dCi 190 X-Tronic 4x4 Initiale Paris.
Testowy Volkswagen T-Roc to nic innego jak… sportowy Golf na szczudłach w żółtym kolorze. Brzmi to dość dziwnie? Bez wątpienia tak. Jak takie połączenie sprawdza się na drodze? To wyjaśni nasz raport.
Tak, Astra ma już 5 lat. I tak, to tylko hatchback segmentu C. Czy wiecie jednak, że ten niemiecki kompakt produkowany pod szyldem francuskiego koncernu tak naprawdę jest… polskim samochodem? Zobaczcie raport z naszej jazdy, a wszystko się wyjaśni.
Zbliża się sezon wakacyjnych wyjazdów. A to oznacza, że auto które stanęło przed naszą redakcją, pojawiło się w porę. Oto Seat Tarraco - czyli SUV, który tak właściwie jest wygodnym krążownikiem dla rodziny.
Na karoserię Mazdy CX-30 można patrzeć godzinami. A czystość jej formy przenosi się do… wnętrza. Tylko czy japoński SUV może zostać określony mianem auta idealnego? To postanowiliśmy sprawdzić w czasie testu.
Ma szyby bez ramek, czarne wykończenia nadwozia, 20-calowe felgi i emblemat S na przednim błotniku. Nie ma się zatem co dziwić, że Audi A5 Coupe 40 TDI quattro S tronic rzuca się w oczy na polskich drogach. Tylko czy prowadzi się równie dobrze jak wygląda? To właśnie sprawdziliśmy.
Ma nieco zdenerwowane spojrzenie i jest… czerwona! Corsa 1.2 Turbo GS Line choć nawiązuje do sportowych tradycji marki, oferuje tylko 100 koni mocy. Tylko czy to właściwie za mało w hatchbacku segmentu B? Niemcy udowodnili, że nie. I nie tylko to udowodnili.
Jest pomarańczowa, uśmiechnięta i hybrydowa. Nadwozie C-HR-a było inspirowane kształtem diamentu. Czy jednak samo auto jest diamentem rynku motoryzacyjnego? To mieliśmy ostatnio okazję sprawdzić. Oto test 184-konnej wersji 2.0 Hybrid Dynamic Force.
Choć testowa Dacia Sandero była modelem prawie topowym, kosztuje nieco ponad 55 tysięcy złotych. A to w segmencie B prawdziwe grosze! Tylko czy tanio w tym przypadku nie oznacza trochę za drogo?
Samochody miejskie już dawno przestały skupiać się głównie na praktyczności. Przykład? Idealnym jest nowy Nissan Micra Tekna DIG-T 117. Japoński model jest ładny, dynamiczny i nieźle się prowadzi. Lista zalet stanowi jednak dopiero połowę historii tego auta…
Na ulicach miast Audi Q3 Sportback S Line rzuca się w oczy jak gwiazda kina! A na tym nie kończą się zalety auta. SUV świetnie się prowadzi i jest piekielnie szybki. Tylko czy kierowca przełknie jego cenę? To akurat da się sprytnie obejść… Z tekstu dowiecie się jak.
Ma ostrą stylizację, oszczędny i dynamiczny silnik, a do tego oferuje rodzinną przestrzeń. Poza tym Skoda Kamiq Style 1.0 TSI 115 KM to po prostu samochód do jazdy na co dzień.
Amerykanie chyba nie mogli wymyślić już dłuższej nazwy dla tego modelu. Te 52 znaki oznaczają jednak ciekawego SUV-a do miasta, który nie tylko chce udawać terenówkę, ale też może terenówką naprawdę być!
Ma pomarańczowe nadwozie i wnętrze wykończone w topowym stylu Highline. A to jeszcze nie koniec, bo w małym aucie Niemcy zastosowali… równie mały silnik. Czy to wszystko sprawdza się w praktyce?
Ma 117 koni mechanicznych, dwusprzęgłową skrzynię, świetne wyposażenia i naprawdę efektowną stylizację. Nowy Juke to ostatni krzyk motoryzacyjnej mody ze stajni Nissana. Czy ten trend jest jednak en vogue?
Choć Czesi funkcjonowali w segmencie C, nie mieli w ofercie klasycznego hatchbacka. To zmieniło się teraz, a wszystko za sprawą Skody Scali. Jak model sprawdza się w topowej wersji Style napędzanej 115-konnym silnikiem 1.0 TSI DSG?
Przed naszą redakcją tym razem pojawił się francuski przystojniak z segmentu B. Nowe Renault Clio zostało skonfigurowane w wersji dla Kowalskiego. To oznacza 100-konny silnik, dobre wyposażenie i… naprawdę rozsądną cenę!
Niemcy chcieli żeby poliftingowy Volkswagen Passat Variant stał się nowocześniejszy, bardziej zaawansowany i… sympatyczniejszy. Na szczęście zmiany nie dotknęły jednej kwestii - dojrzałej koncepcji rodzinnego kombi.
Rok 2019 upłynął naszej redakcji pod znakiem serii testów samochodowych. Które auta były najciekawsze? Listę naszych marzeń zapisanych na kartkach kalendarza z roku 2019 przedstawiamy poniżej.
Nowa twarz, nowa technologia i nowe podejście produkcyjne. Renault Captur drugiej generacji stanowi ważny krok naprzód w historii marki. Czemu? To wyjaśni się w naszym teście.
Jest krwiście czerwony, ma 177 koni mechanicznych i… prawdziwie rodzinną przestrzeń w kabinie. W skrócie dziś testujemy nowego Hyundaia Tucsona w wersji N Line i z silnikiem 1.6 T-GDI.
Oferta SUV-ów Audi została uzupełniona. Q3 założyło dres i co ciekawe, w sportowym ubraniu jest mu naprawdę do twarzy! A miałem się o tym okazję przekonać podczas polskich jazd modelem.
Skoda Karoq Sportline ma wszystko, co tego typu autu jest potrzebne do sukcesu. No może prawie wszystko… Bo ma niestety zastosowane dość dyskusyjnie wyglądające podzielone światła.
Ma dość prostą stylizację, ale i w miarę przestronne wnętrze. A do tego został uzupełniony pomarańczowym lakierem i pomarańczowymi wstawkami na felgach. Czy Volkswagen T-Cross Life jest dobrym crossoverem?
Ma 286-konnego diesla, 21-calowe felgi aluminiowe i trzy ekrany na konsoli centralnej. To bardziej SUV czy może luksusowe kombi? Postanowiliśmy przetestować Audi A6 Allroad 50 TDI.
Wygląda dość dynamicznie, ale jest rodzinny. Posiada pakiet AMG, ale jego zawieszenie stawia głównie na komfort. Czy warto blisko 170 tysięcy złotych minivan z gwiazdą na masce to dobry wybór?
Jest duży, francuski i… ostentacyjny. Bo choć Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 jest dość tanim autem w segmencie D, robi wrażenie drogiego, a momentami wręcz ekskluzywnego.
To prawdziwa limuzyna z Francji! Renault Megane GrandCoupe Intens ma przestronną kabinę, mięsiste fotele, 550-litrowy bagażnik i naprawdę dynamiczny silnik. Czy znaleźliśmy jakieś wady?
Tym razem przed naszą redakcją pojawiła się japońska nowość w segmencie C. Mazda 3 Hikari 2.0 Skyactiv-G wygląda świetnie, ma 122 konie, automatyczną skrzynię i prawie pełne wyposażenie. Jak się nią jeździ?
Wygląda jak milion dolarów, prowadzi się jak po sznurku, a do tego jest wygodny i… oszczędny. Oto rozsądniejsza siostra Cupry, czyli Seat Ibiza FR 1.0 TSI DSG!
Renault Scenic kiedyś był synonimem rewolucji. Teraz dojrzał i wydoroślał. Tylko czy to wyszło mu akurat na dobre? Sprawdziliśmy to na przykładzie Renault Grand Scenic Intens TCe 160 EDC.
Ma nieco uroku A-szóstki, na drodze jest stabilne zupełnie jak A-czwórka, podczas gdy elementami wyposażenia dościga nawet A-ósemkę. Sprawdźcie test Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI i zobaczcie jak brzmi dokończenie zdania z tytułu.
Francuski crossover zbliża się do końca rynkowego życia. Przed tym testem stawiamy zatem dość ważne pytanie. Czy Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition jest nadal godny uwagi?
Niemcy dość późno weszli do segmentu minivanów. Dość szybko nauczyli się jednak budować tego typu auta. A świadectwem ich kunsztu może się stać Volkswagen Touran Highline R-Line 2.0 TDI DSG.
Na ten samochód aż chce się patrzeć! Fiat 500X Cross przenosi wszystko to co stylistycznie najlepsze w klasycznej Pięćsetce i uzupełnia design… No właśnie tu zaczyna się problem.
Wygląda jakby zaprojektowała go Coco Chanel, a do tego ma w miarę rozsądną cenę. Czy to jednak oznacza, że francuski hit sprzedaży można kupić niemalże w ciemno? Chyba nie do końca…
Skoda Fabia nie jest autem, które powstało z myślą o poruszaniu serc motomaniaków. Mimo wszystko wersję Style z litrowym, 75-konnym silnikiem benzynowym naprawdę można polubić. Tylko czy tak naprawdę warto ją kupić?
Europejska organizacja badająca poziom bezpieczeństwa pojazdów tym razem mogła przyjrzeć się nowym modelom SUV-ów. Mowa o Citroenie C5 Aircross i Range Roverze Evoque. Auta uzyskały wynik pięciu gwiazdek.
Producenci reklamują swoje samochody mówiąc o tym, że są bezpieczne, komfortowe i… oszczędne. Kierowcy czasami dają się złapać na optymistyczne dane wpisywane do folderów reklamowych, mimo wszystko w głębi duszy nie wierzą w wyniki spalania deklarowane przez importerów. Choć może teraz już powinni? W końcu obowiązuje nowy cykl badania zapotrzebowania na paliwo WLTP. Na czym on polega i w czym jest lepszy od normy NEDC?
Mercedes Klasy G to jeżdżąca legenda. Auto od dziesięcioleci jest wierne swoim kształtom i bardzo dobrym właściwościom terenowym, a jednocześnie z każdą kolejną generacją "Gelandawagen" staje się pojazdem coraz bardziej luksusowym. Czy nowe wcielenie Klasy G godnie kontynuuje tradycje poprzedników?
Renault konsekwentnie każdą generację Megane, wydaje w wersji RS. Na tyle ile to możliwe, systematycznie podnosząc moc silnika. Czy Megane R.S. o mocy 280 KM i 5,8 s. do 100 km/h odniesie sukces na naszym ryku? Sprawdziliśmy jego możliwości!
Mercedes-AMG E53 Coupe to obecnie najmocniejszy wariant Klasy E w wydaniu dwudrzwiowym. Coupe oznaczone logiem AMG może i nie ma silnika V8, do którego przyzwyczaił nas nadworny tuner Mercedesa, ale i tak nie brak mu różnorakich zalet. Niemiecki sprzęt wzięliśmy na kilka dni do testu, dzięki czemu mogliśmy wyrobić sobie opinię o tym aucie.
Renault Twizy to jedno z tych aut, obok których nie da się przejść obojętnie. Elektryczny maluch budzi zdziwienie i pozytywne emocje u pozostałych uczestników ruchu drogowego i jest tak nietuzinkowy, że zwraca na siebie większą uwagę niż przykładowo Lamborghini lub Ferrari. Na warszawskich ulicach sprawdziliśmy jakie wady i zalety ma Renault Twizy.
Renault Zoe to kolejny krok w drodze do powszechności aut elektrycznych. Dzięki powiększonemu akumulatorowi poprawione Zoe dysponuje większym zasięgiem i jest sensowniejszym samochodem niż dotychczas. Jak Renault Zoe wypadło w naszym teście?
Wersja ST-Line Forda Fiesty jest pomostem pomiędzy standardowym modelem, a prawdziwie sportową odmianą ST. Posiada niższe zawieszenie, lekko zmienione wnętrze, kilka sportowych dodatków zewnętrznych, a wszystko połączono z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem 1.0 l o mocy 140 KM. Czy taki zestaw ma sens? Sprawdzamy to w naszym teście.